LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Teleurstelling Bol.com (Guusverschuren.nl)

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
PRD67

Teleurstelling Bol.com (Guusverschuren.nl)

Ongelezen bericht door PRD67 »

LS,

Op Bol.com een set mooie geluidsboxen gekocht van JBL en meteen per iDeal betaald. Alles ok. Volgende dag ontvang ik een email dat de koop ongedaan gemaakt is omdat de verkoper (guusverschuren.nl) zegt niet meer te kunnen leveren. Via site van verkoper zijn de boxen nog beschikbaar, echter ongeveer per stuk tegen de prijs van een set via Bol.com.

Contact gezocht met Bol. Duizend maal excuses en horen het verhaal aan dat de boxen nog wel leverbaar zijn bij de verkoper, echter tegen een andere prijsstelling. Dat vond de mevrouw van Bol erg vreemd, in dat geval zou de verkoper toch moeten leveren, aldus. Men zou het intern aankaarten maar helaas niets concreets, ik moest zelf de verkoper maar contacten. Heb mijn teleurstelling kenbaar gemaakt en aangegeven dat deze verkoper voor mij nu Bol.com in een kwaad daglicht stelt. Kwam ik niet verder mee.

Contact opgenomen met verkoper. Deze reageert zeer snel op mijn klacht per email door (ook) te stellen dat de set 'helaas' niet meer leverbaar is. Als ik ze confronteer met het feit dat de boxen nog op hun site staan en leverbaar zijn, echter tegen een andere prijs, blijft het stil. Geen reactie meer gehad van guusverschuren.nl.

Frustrerend zo'n 'aanbieding'; beide bedrijven hebben voor mij afgedaan...

Rim69

Re: Teleurstelling Bol.com (Guusverschuren.nl)

Ongelezen bericht door Rim69 »

Waarom zou Bol.com ook maar iets te verwijten zijn hier? Die bieden slechts een platform aan voor de verkoper. Doe boxen hadden ook op Marktplaats kunnen staan. Had je dan Marktplaats benaderd met je klacht?

PRD67

Rim69 schreef:Waarom zou Bol.com ook maar iets te verwijten zijn hier? Die bieden slechts een platform aan voor de verkoper. Doe boxen hadden ook op Marktplaats kunnen staan. Had je dan Marktplaats benaderd met je klacht?
Letterlijk heb je daar idd een punt. Maar het is wel Bol.com die zijn naam wil verbinden aan het systeem van 'wederverkopers', zal daar ook een (financieel?) belang bij hebben en omdat alles plaatsvindt onder de naam van Bol zal men toch kwaliteitscriteria hieraan verbinden. Mijn hoop was dan ook dat Bol.com de verkoper hierop aan zou spreken.

Rim69

Ongelezen bericht door Rim69 »

PRD67 schreef: Letterlijk heb je daar idd een punt. Maar het is wel Bol.com die zijn naam wil verbinden aan het systeem van 'wederverkopers', zal daar ook een (financieel?) belang bij hebben en omdat alles plaatsvindt onder de naam van Bol zal men toch kwaliteitscriteria hieraan verbinden. Mijn hoop was dan ook dat Bol.com de verkoper hierop aan zou spreken.
Waarom?

Als jij iets koopt op basis van een advertentie in de Telegraaf dan is toch ook de Telegraaf niet verantwoordelijk?

Erwin uit Oosterhout

Ongelezen bericht door Erwin uit Oosterhout »

Meerdere online webwinkels nemen hun eigen verantwoordelijk niet en schuiven het af op hun leverancier. Je besteld bij een online webwinkel en die dient dan maar te zorgen dat ze kunnen leveren.

Belachelijk, dat dit gebeurt.

PRD67

Rim69 schreef:
PRD67 schreef: Letterlijk heb je daar idd een punt. Maar het is wel Bol.com die zijn naam wil verbinden aan het systeem van 'wederverkopers', zal daar ook een (financieel?) belang bij hebben en omdat alles plaatsvindt onder de naam van Bol zal men toch kwaliteitscriteria hieraan verbinden. Mijn hoop was dan ook dat Bol.com de verkoper hierop aan zou spreken.
Waarom?

Als jij iets koopt op basis van een advertentie in de Telegraaf dan is toch ook de Telegraaf niet verantwoordelijk?
Ja, zo kun je nog wel even doorgaan; voor mij een wezenlijk verschil tussen de Telegraaf en Bol.com. Vergeet nu eens even jouw diepgaande kennis van het systeem van Bol.com met wederverkopers en hoe dat systeem precies werkt en probeer je te verplaatsen in de publieke perceptie bij deze webshop. Bol.com ken ik (kent men) als een webshop en dus gaat men (hopelijk) voor klanttevredenheid. Maar wellicht zie ik dit verkeerd en geldt dit alleen voor de eigen producten die men verkoopt en beoogt men met wederverkopers een heel ander doel.... Zinloze discussie.

@Erwin, mee eens, zou niet mogen gebeuren.

Gesloten