Hallo,
Ik heb op 8 oktober 2004 een telefoon besteld in de Telfort webshop, deze werd keurig geleverd en ik had het ding (een Siemens S65 + Abonnement van €15 p/m) dan ook 13 oktober in huis. De telefoon werd echter kapot geleverd, helemaal dood, je kon de telefoon niet aanzetten, helemaal niks.
(Even voor de technici, ik heb de instructies van de handleiding precies opgevolgd over het plaatsen van de SIM kaart en de accu enzovoort, maar de telefoon bleef helemaal dood. Daarna nog 2 uur aan de lader gelegd zonder resultaat en de accu gemeten, welke 3,78 Volt gaf en dat was ook de bedoeling)
Goed, verder, ik heb de Telfort klantenservice opgebeld en die hebben mij keurig een reparatienummer gegeven waarmee ik op het postkantoor de telefoon gratis kon terugsturen. De hele procedure zou ongeveer 14 dagen duren, en je kan online de status volgen (www.e-repair.nl).
Ok en nou komt het gedeelte:
2 weken na het opsturen stond de status nog steeds op "onderweg naar reparateur" en heb ik er maar eens een belletje aan gewaagd. Telfort vertelde mij dat ze de telefoon "kwijt" waren en dat en een
"terugzoekactie" zou worden ingesteld die maximaal 6(!) weken kon duren. Ik hab toen geprotesteerd met het feit dat de telefoon kapot geleverd is en dat ie gewoon vervangen dient te worden (gebeurt toch ook in een telefoonzaak ) maar hier "konden ze niks aan doen" en een procedurebabbeltje.
De week erop zag ik dat de status was veranderd naar "In behandeling bij de reparateur" dus heb ik maar even gebeld. Ze wisten mij te vertellen dat de telefoon was teruggevonden en was ingediend bij het reparatiecentrum (het is ondertussen alweer 1 november).
De telefoon zou nou na maximaal 2 weken weer terug zijn. Ondertussen is het 9 december en heb ik nog steeds geen telefoon. Ik heb al verscheidene malen gebeld (5x!) en er is al een klachtenformulier ingevuld met vooralsnog geen resultaat! Elke keer krijg ik bij de klantenservice het advies om nog maar even geduld te hebben, maar ondertussen heb ik wel €59.- betaald en sturen ze rekeningen met abonnementskosten terwijl ik geeneens een telefoon heb !
En na dit erg lange relaas de vraag:
Kan dit zomaar, mag Telfort dit. En eigenlijk nog belangrijker: Hoe kan ik dit oplossen? Als ik naar die klantenservice bel word ik elke keer afgescheept.
Als iemand iedeeën heeft hoor ik het graag
bij voorbaat dank
Tom
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Telfort Webshop... en vervolg
Re: Telfort Webshop... en vervolg
ik heb ook ooit een telefoon gekocht bij Telfort webshop. Maar dat ging heel goed. Ik ben er wel content over.
Re: Telfort Webshop... en vervolg
Ik heb mijn toestel en abo ook via de Telfort webshop, maar bij mij verliep het ook alles behalve gladjes.
Ik bestelde dus een toestel en abonnement en vervolgens nadat alles akkoord was zou het worden toegezonden. Echter, na meer dan een week stond de status van de bestelling nog in behandeling en kwam er niks. Dus maar even gebeld en na me door hun menu heen geworsteld te hebben te horen gekregen dat ik het toch echt binnen een paar dagen zou moeten ontvangen. Maar nee hoor nog steeds geen toestel en SIMkaart. Ruim een week later weer gebeld, zelfde verhaal. Maar niemand die op het idee kwam even te checken of het toestel wel echt verzonden was. Na een lange discussie werd mij beloofd dat ik het toestel dezelfde week nog zou ontvangen. Nou... niet dus. Wel werd intussen m'n eerste abonnementsgeld afgeschreven van die maand, maar ik had nog niet eens kunnen bellen omdat ik zowel SIM-kaart als toestel nog niet had!! Toen was ik het zat, ik zat er al meer dan een maand op te wachten. Na een heftige discussie aan de telefoon zo'n chef aan de lijn gehad die het echt schandalig vond en er zelf voor zou zorgdragen dat het abogeld zou worden gecrediteerd en dat het toestel met toebehoren dezelfde dag zou worden verzonden.
Maar nee hoor... na 2 dagen nog niks ontvangen!! Weeeeeeeer gebeld en jahoor na weer 2 dagen wachten m'n toestel en SIM-kaart ontvangen.
Het toestel was prima in orde gelukkig maar die rekening werd natuurlijk niet zo 1.2.3 gecrediteerd, dat heeft nog 4 telefoontjes moeten kosten...
Tevens had ik nummerbehoud aangevraagd, ook dat ging niet in 1x goed. Ik heb het betreffende formulier uiteindelijk 3x moeten faxen en 2x per post moeten zenden want steeds "kwam het niet aan".... heeel vreemd.
Je begrijpt dus, als dit abonnement afloop, voor mij geen Telfort meer, wat een stelletje sukkels... helaas moet ik nog 2 jaar met ze... en het bereik is ook maar zo zo...
Ik bestelde dus een toestel en abonnement en vervolgens nadat alles akkoord was zou het worden toegezonden. Echter, na meer dan een week stond de status van de bestelling nog in behandeling en kwam er niks. Dus maar even gebeld en na me door hun menu heen geworsteld te hebben te horen gekregen dat ik het toch echt binnen een paar dagen zou moeten ontvangen. Maar nee hoor nog steeds geen toestel en SIMkaart. Ruim een week later weer gebeld, zelfde verhaal. Maar niemand die op het idee kwam even te checken of het toestel wel echt verzonden was. Na een lange discussie werd mij beloofd dat ik het toestel dezelfde week nog zou ontvangen. Nou... niet dus. Wel werd intussen m'n eerste abonnementsgeld afgeschreven van die maand, maar ik had nog niet eens kunnen bellen omdat ik zowel SIM-kaart als toestel nog niet had!! Toen was ik het zat, ik zat er al meer dan een maand op te wachten. Na een heftige discussie aan de telefoon zo'n chef aan de lijn gehad die het echt schandalig vond en er zelf voor zou zorgdragen dat het abogeld zou worden gecrediteerd en dat het toestel met toebehoren dezelfde dag zou worden verzonden.
Maar nee hoor... na 2 dagen nog niks ontvangen!! Weeeeeeeer gebeld en jahoor na weer 2 dagen wachten m'n toestel en SIM-kaart ontvangen.
Het toestel was prima in orde gelukkig maar die rekening werd natuurlijk niet zo 1.2.3 gecrediteerd, dat heeft nog 4 telefoontjes moeten kosten...
Tevens had ik nummerbehoud aangevraagd, ook dat ging niet in 1x goed. Ik heb het betreffende formulier uiteindelijk 3x moeten faxen en 2x per post moeten zenden want steeds "kwam het niet aan".... heeel vreemd.
Je begrijpt dus, als dit abonnement afloop, voor mij geen Telfort meer, wat een stelletje sukkels... helaas moet ik nog 2 jaar met ze... en het bereik is ook maar zo zo...
Re: Telfort Webshop... en vervolg
[zie beginpost]
Donderdag 16-11 het toestel toch ontvangen, en het werkt naar behoren.
Ik heb daarvoor nog wel verscheidene malen gebeld naar ze. Het reparatiecentrum was "verhuisd" en daarom duurde t zolang, nouja iig kan ik nu WEL bellen
Donderdag 16-11 het toestel toch ontvangen, en het werkt naar behoren.
Ik heb daarvoor nog wel verscheidene malen gebeld naar ze. Het reparatiecentrum was "verhuisd" en daarom duurde t zolang, nouja iig kan ik nu WEL bellen
Re: Telfort Webshop... en vervolg
Voor mij geldt precis hetzelfde als bij Tom.
Begin december een telefoon en abonnement bij telfort online aangeschaft. E.e.a. is tijdig geleverd voor Kerst.
Echter dan gaat binnen 3 minuten het scherm definitief op zwart.
vervolgens vertelt de klantenservice dat de enige optie is opsturen via de reparatie service. Hoewel ik het gloednieuwe toestel gewoon wil ruilen....
Dan toch maar opgestuurd en volg ik dagelijks de voortgang op e-repair. Aangezien hier niets verandert ga je dan de klantenservice bellen en na ca. 2 weken krijg je tehoren dat de reparatie in behandeling is, 1 week later hoor je dat het toestel klaar is en wordt opgestuurd. Na 1 week bel je weer omdat je niets geleverd krijgt. en dan krijg je te horen dat het toestel nooit is ontvangen, nooit gerepareerd is en vermist is!!!
Dan begint het moeizaam faxen en versturen van de postkantoor documenten (ze ontvange ze niet / zijn onleesbaar voor hen)
Intussen alles ook per post verstuurd aan zowel logistek als customer relations om dit op te lossen.
De mededeling van de klantenservice is en blijft dat TPG het wel zoek zal hebben gemaakt en dat dat mijn probleem is?!? en dat zij dat als service vor mij na zoeken.... Daar ben ik het dus niet mee eens omdat ik het toestel geruild wilde en helemaal geen reparatie en mijn voorstel was dat ik bij een telfort winkel e.e.a. zou ruilen. Daarnaast is de reapartie service iets wat geregeld wordt door Telfort zelf.
Nu zijn ze al weken aan het speuren en de enige mededeling is u moet gewoon afwachten.....totdat TPG bevestigd dat hij weg is. Maar misschien hebben ze dat zelf wel gedaan.....
Vast staat de telefoon is vermist ik heb het bewijs dat ik e.e.a. heb verstuurd en ik betaal intussen al 4 maanden lang abonnement en kan nog steeds niet bellen.....
meedere telefoontjes en brieven aan Customer relations en de directie van Telfort halen niets uit (er komt gewoon geen antwoord hoelang dit nog gaat duren!!!)
De zelfde vraag als Tom:
Hoe kan ik dit oplossen? Als ik naar die klantenservice bel word ik elke keer afgescheept.
Als iemand iedeeën heeft hoor ik het graag
bij voorbaat dank.
Jan
Begin december een telefoon en abonnement bij telfort online aangeschaft. E.e.a. is tijdig geleverd voor Kerst.
Echter dan gaat binnen 3 minuten het scherm definitief op zwart.
vervolgens vertelt de klantenservice dat de enige optie is opsturen via de reparatie service. Hoewel ik het gloednieuwe toestel gewoon wil ruilen....
Dan toch maar opgestuurd en volg ik dagelijks de voortgang op e-repair. Aangezien hier niets verandert ga je dan de klantenservice bellen en na ca. 2 weken krijg je tehoren dat de reparatie in behandeling is, 1 week later hoor je dat het toestel klaar is en wordt opgestuurd. Na 1 week bel je weer omdat je niets geleverd krijgt. en dan krijg je te horen dat het toestel nooit is ontvangen, nooit gerepareerd is en vermist is!!!
Dan begint het moeizaam faxen en versturen van de postkantoor documenten (ze ontvange ze niet / zijn onleesbaar voor hen)
Intussen alles ook per post verstuurd aan zowel logistek als customer relations om dit op te lossen.
De mededeling van de klantenservice is en blijft dat TPG het wel zoek zal hebben gemaakt en dat dat mijn probleem is?!? en dat zij dat als service vor mij na zoeken.... Daar ben ik het dus niet mee eens omdat ik het toestel geruild wilde en helemaal geen reparatie en mijn voorstel was dat ik bij een telfort winkel e.e.a. zou ruilen. Daarnaast is de reapartie service iets wat geregeld wordt door Telfort zelf.
Nu zijn ze al weken aan het speuren en de enige mededeling is u moet gewoon afwachten.....totdat TPG bevestigd dat hij weg is. Maar misschien hebben ze dat zelf wel gedaan.....
Vast staat de telefoon is vermist ik heb het bewijs dat ik e.e.a. heb verstuurd en ik betaal intussen al 4 maanden lang abonnement en kan nog steeds niet bellen.....
meedere telefoontjes en brieven aan Customer relations en de directie van Telfort halen niets uit (er komt gewoon geen antwoord hoelang dit nog gaat duren!!!)
De zelfde vraag als Tom:
Hoe kan ik dit oplossen? Als ik naar die klantenservice bel word ik elke keer afgescheept.
Als iemand iedeeën heeft hoor ik het graag
bij voorbaat dank.
Jan