| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Terugboeking een periode van één maand?
-
DennisMeijer
Terugboeking een periode van één maand?
Goedenmiddag allemaal,
Ik heb op 11-11-2011 een bestelling geplaatst op www.muizenshop.nl, in de webwinkel stond dat het product wat ik had besteld speciaal besteld zou worden bij de leverancier en dat dit dus wel leverbaar was.
Nu kreeg ik op 17-11-2011 te horen dat het product niet meer te bestellen was en zou het geld teruggeboekt worden. Alleen nu zie ik ze voor zichzelf een maand terug betalingstermijn rekenen.
Tevens heb ik de klantenservice aan de telefoon gehad en die zeggen dat het in de algemene voorwaarden staat, alleen van iemand die ik sprak kreeg ik te horen dat ze dit niet eens erin mogen zetten.
Kan iemand mij verhelderen wat mijn rechten zijn nu? En of ik dus echt maximaal een maand op mijn geld moet wachten?
Alvast bedankt Groeten Dennis
Ik heb op 11-11-2011 een bestelling geplaatst op www.muizenshop.nl, in de webwinkel stond dat het product wat ik had besteld speciaal besteld zou worden bij de leverancier en dat dit dus wel leverbaar was.
Nu kreeg ik op 17-11-2011 te horen dat het product niet meer te bestellen was en zou het geld teruggeboekt worden. Alleen nu zie ik ze voor zichzelf een maand terug betalingstermijn rekenen.
Tevens heb ik de klantenservice aan de telefoon gehad en die zeggen dat het in de algemene voorwaarden staat, alleen van iemand die ik sprak kreeg ik te horen dat ze dit niet eens erin mogen zetten.
Kan iemand mij verhelderen wat mijn rechten zijn nu? En of ik dus echt maximaal een maand op mijn geld moet wachten?
Alvast bedankt Groeten Dennis
-
Pindakaaspotje
Re: Terugboeking een periode van één maand?
***CENSUUR! TROS RADAR
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 29 dec 2011 17:49, 1 keer totaal gewijzigd.
-
DennisMeijer
Nee bij dat bedrijf terugkomen zal zeker niet gebeuren. Alleen wat erg jammer is is dat ze niet snappen dat sommige mensen hun geld erin hebben gestoken en het product willen hebben, als het bedrijf het niet kan leveren kan gebeuren maar dan moet dat geld gewoon direct teruggeboekt worden zodat de klant ergens anders wel het product kan kopen met natuurlijk zijn eigen geld.
Tevens vangt muizenshop.nl nu wel rente over mijn geld.
Is het wettelijk wel toegestaan om 1 maand terugboekingstermijn te stellen?
Tevens vangt muizenshop.nl nu wel rente over mijn geld.
Is het wettelijk wel toegestaan om 1 maand terugboekingstermijn te stellen?
Het bedrijf staat in zijn recht. Ze hebben een terugbetalingstermijn van wettelijk maximaal 30 kalenderdagen.
-
MAXIEM
@
Als vanuit het internetbedrijf zelf wordt aangegeven, dat zij het bestelde niet kunnen of willen leveren, dan dienen zij binnen 5 werkdagen de koopsom terug te storten. Hierover is voldoende jurisprudentie.
Maxiem.
Als vanuit het internetbedrijf zelf wordt aangegeven, dat zij het bestelde niet kunnen of willen leveren, dan dienen zij binnen 5 werkdagen de koopsom terug te storten. Hierover is voldoende jurisprudentie.
Maxiem.
riddert schreef:Het bedrijf staat in zijn recht. Ze hebben een terugbetalingstermijn van wettelijk maximaal 30 kalenderdagen.
Correctie van mijn kant..............Riddert heeft gelijk.
Laatst gewijzigd door sephora30 op 27 nov 2011 18:54, 1 keer totaal gewijzigd.
-
adSolvendum
MAXIEM, reeds eerder gevraagd, doch onbeantwoord gebleven, heeft u een verwijzing naar de door u genoemde jurisprudentie?7:46f lid 2 BW schreef:Indien nakoming onmogelijk is doordat de gekochte zaak niet beschikbaar is, moet de koper daarvan zo spoedig mogelijk worden kennis gegeven en heeft hij recht op kosteloze teruggave van het door hem aan de verkoper betaalde. De teruggave moet zo spoedig mogelijk en in ieder geval binnen dertig dagen na de kennisgeving plaatsvinden.
-
Pindakaaspotje
***CENSUUR! TROS RADAR
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 29 dec 2011 17:49, 1 keer totaal gewijzigd.
-
DennisMeijer
@sephora30
Dus je wilt zeggen als de klant de order annuleert hebben ze 30 dagen om het terug te boeken? Wat als het bedrijf het annuleert hoeveel dagen hebben ze dan?
Het bedrijf heeft het namelijk geannuleerd en ik zelf niet.
Dus je wilt zeggen als de klant de order annuleert hebben ze 30 dagen om het terug te boeken? Wat als het bedrijf het annuleert hoeveel dagen hebben ze dan?
Het bedrijf heeft het namelijk geannuleerd en ik zelf niet.
-
Pindakaaspotje
***CENSUUR! TROS RADAR
-
adSolvendum
@DennisMeijer
Het antwoord staat in het geciteerde wetsartikel. Zo spoedig mogelijk doch binnen uiterlijk dertig dagen. Geciteerd wetsartikel geldt wanneer levering door verkoper niet mogelijk is. Wanneer koper van zijn herroepingsrecht gebruik maakt geldt een soortgelijk artikel, 7:46d lid 3 BW, welk ook vermeld 'zo spoedig mogelijk en in ieder geval binnen dertig dagen'.
In beide gevallen dus zo spoedig mogelijk en uitelijk binnen dertig dagen.
@Pindakaaspotje
De jurisprudentie gaan we niet krijgen van MAXIEM. De laatste keer gevraagd aan haar was het antwoord dat de vrager zijn eigen huiswerk maar moest doen. Jurisprudentie waar zij op doelt is echter onvindbaar, met reden welke u reeds hebt aangestipt.
Het antwoord staat in het geciteerde wetsartikel. Zo spoedig mogelijk doch binnen uiterlijk dertig dagen. Geciteerd wetsartikel geldt wanneer levering door verkoper niet mogelijk is. Wanneer koper van zijn herroepingsrecht gebruik maakt geldt een soortgelijk artikel, 7:46d lid 3 BW, welk ook vermeld 'zo spoedig mogelijk en in ieder geval binnen dertig dagen'.
In beide gevallen dus zo spoedig mogelijk en uitelijk binnen dertig dagen.
@Pindakaaspotje
De jurisprudentie gaan we niet krijgen van MAXIEM. De laatste keer gevraagd aan haar was het antwoord dat de vrager zijn eigen huiswerk maar moest doen. Jurisprudentie waar zij op doelt is echter onvindbaar, met reden welke u reeds hebt aangestipt.
Dit is op consuwijzer te vinden:
Kan de verkoper het product niet bezorgen, omdat het op is? Of zelfs omdat de fabriek is afgebrand? Dan moet de verkoper u dat meteen laten weten. Hij moet u dan zo snel mogelijk uw geld terugbetalen. De verkoper moet dit in elk geval binnen dertig dagen doen nadat u hebt gehoord dat het product niet te leveren is.
Staat dus ook dat de verkoper er 30 dagen over mag doen.
Kan de verkoper het product niet bezorgen, omdat het op is? Of zelfs omdat de fabriek is afgebrand? Dan moet de verkoper u dat meteen laten weten. Hij moet u dan zo snel mogelijk uw geld terugbetalen. De verkoper moet dit in elk geval binnen dertig dagen doen nadat u hebt gehoord dat het product niet te leveren is.
Staat dus ook dat de verkoper er 30 dagen over mag doen.
-
adSolvendum
Poe, ik maakte me al een beetje zorgen dat het fout in de wet stond...sephora30 schreef:Dit is op consuwijzer te vinden:
@Sephora30,
netjes dat je je corrigeert!
netjes dat je je corrigeert!
Nou dan ben je nu gelukkig gerustgesteld Adsolvendum.
Hmm, dus als Consuwijzer en de wet tegenstrijdige informatie geeft gaat consuwijzer voor ? Aha dan heb ik toch weer wat geleerd vandaag, mooi.
Zelfs als op Consuwijzer staat: De teksten van ConsuWijzer geven u geen rechten. ?
@DennisMeijer,
Ben het met adSolvendum en Sephora eens. De wet zegt dat er eigenlijk zo snel mogelijk doch uiterlijk binnen 30 dagen terugbetaald moet worden, ongeacht of de klant of leverancier de koop heeft ontbonden.
Zelfs als op Consuwijzer staat: De teksten van ConsuWijzer geven u geen rechten. ?
@DennisMeijer,
Ben het met adSolvendum en Sephora eens. De wet zegt dat er eigenlijk zo snel mogelijk doch uiterlijk binnen 30 dagen terugbetaald moet worden, ongeacht of de klant of leverancier de koop heeft ontbonden.
-
adSolvendum
Dat is wat men leert in de garantietopics toch?Emmy75 schreef:als Consuwijzer en de wet tegenstrijdige informatie geeft gaat consuwijzer voor
Nee joh, in die topics heeft consuwijzer het altijd foutadSolvendum schreef:Dat is wat men leert in de garantietopics toch?Emmy75 schreef:als Consuwijzer en de wet tegenstrijdige informatie geeft gaat consuwijzer voor
-
adSolvendum
Oh ja, dat was het, wist dat er iets mee was, maar kon m'n vinger niet meer om het doekje winden... Of zo...Emmy75 schreef:Nee joh, in die topics heeft consuwijzer het altijd fout
hmm.. herkenbaar..adSolvendum schreef:Oh ja, dat was het, wist dat er iets mee was, maar kon m'n vinger niet meer om het doekje winden... Of zo...Emmy75 schreef:Nee joh, in die topics heeft consuwijzer het altijd fout