Ik vraag mij het volgende af.
Ik bestel via een webwinkel een apparaat.
Betaal dat op afstand en zij versturen het.
Ik krijg een barcode om het te volgen via Track en Trace via internet.
Daar blijkt dat het apparaat is aangemeld en gesorteerd.
Daarna niets meer.
Het wordt niet bezorgd en is niet meer te tracen.
Wat nu?
Ik heb dan iets gekocht maar niet gekregen.
Waar ligt hier de verantwoording?
Zelf dacht ik bij de verkoper want die heeft voor deze verzending en firma gekozen.
Ook al ligt de fout , bij in dit voorbeeld, TNT.
Mij lijkt het dat de dealer een nieuw apparaat heeft te versturen (of geld terug) en het zelf met TNT verder heeft uit te zoeken.
Weet iemand hier hoe dat zit met de rechten?
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] TNT paket zoek? wat dan?
Re: TNT paket zoek? wat dan?
Jij hoeft je nergens zorgen om te maken. Jij kunt van de verkopende partij verwachten dat ze of jou een nieuw product opsturen (nu onder aangetekend) of ze geven je geld terug. Is maar net wat jezelf wil.
De verkopende partij is namelijk verantwoordelijk voor het product tot dat het bij jou is afgeleverd en/of dat jij een handtekening hebt gezet.
De verkopende partij is namelijk verantwoordelijk voor het product tot dat het bij jou is afgeleverd en/of dat jij een handtekening hebt gezet.
@sanmarko
Bedankt voor jouw zeer duidelijk antwoordt.
Het stelt mij gerust.
Blijft bij mij nog de vraag.. hoelang heeft het zoek te zijn..
4 dagen een week of langer.
Binnen een week kan ik nog van de bestelling af volgens de regelementen van kopen op afstand.
Of gaat dat pas in als het artikel is afgeleverd?
Bedankt voor jouw zeer duidelijk antwoordt.
Het stelt mij gerust.
Blijft bij mij nog de vraag.. hoelang heeft het zoek te zijn..
4 dagen een week of langer.
Binnen een week kan ik nog van de bestelling af volgens de regelementen van kopen op afstand.
Of gaat dat pas in als het artikel is afgeleverd?
@vogels
Dat dacht ik ook maar wist het niet zeker..
De verzending is toch voor de verantwoordelijkheid van de afzender.
Hij (of) zij kan het beste kiezen of zelf brengen of zo goedkoop mogelijk.
Ik heb daar geen invloed op.
Jullie hebben mij goed geholpen
tnx
Dat dacht ik ook maar wist het niet zeker..
De verzending is toch voor de verantwoordelijkheid van de afzender.
Hij (of) zij kan het beste kiezen of zelf brengen of zo goedkoop mogelijk.
Ik heb daar geen invloed op.
Jullie hebben mij goed geholpen
tnx
Je vertelt niet hoelang het al geleden is. Maar je vertelt wel dat dit product niet meer te traceren is. Dat duidt erop dat het gewoon weg verdwenen is. Ik zou direct actie ondernemen en contact opnemen (telefonisch en mail) met de verkopende partij
En zal je gelijk een tip geven. Zorg ervoor dat je dit met dat bedrijf regelt en als ze zeggen ja we regelen eerst met TNT, daar heb jij geen boodschap aan. Jij hebt een overeenkomst met dat bedrijf en niet met TNT. Wat dat bedrijf verder gaat doen met TNT is hun probleem niet de jouwe. Word je toch van het kastje naar de muur gestuurd, maak dan een klachtenbrief op (kun je downloaden op consuwijzer.nl) en deze aangeteken versturen naar het bedrijf. Hierin kun je zetten dat je verwacht dat ze een nieuw product leveren. Geef ze ook een ultimatum voor wanneer (wel een redelijke tijd). Komen ze deze niet na dat je dan naar de Geschillencomisie stapt. Vaak komt het niet zover omdat de verkoper wel weet dat hij verkeerd zit.
En zal je gelijk een tip geven. Zorg ervoor dat je dit met dat bedrijf regelt en als ze zeggen ja we regelen eerst met TNT, daar heb jij geen boodschap aan. Jij hebt een overeenkomst met dat bedrijf en niet met TNT. Wat dat bedrijf verder gaat doen met TNT is hun probleem niet de jouwe. Word je toch van het kastje naar de muur gestuurd, maak dan een klachtenbrief op (kun je downloaden op consuwijzer.nl) en deze aangeteken versturen naar het bedrijf. Hierin kun je zetten dat je verwacht dat ze een nieuw product leveren. Geef ze ook een ultimatum voor wanneer (wel een redelijke tijd). Komen ze deze niet na dat je dan naar de Geschillencomisie stapt. Vaak komt het niet zover omdat de verkoper wel weet dat hij verkeerd zit.
Het is zelfs zo dat er bepaald is dat je recht hebt om een bedenkperioden van 14 werkdagen. Dit is afgesproken met thuiswinkel.org (alleen als jou bedrijf daarbij is aangesloten). Daarnaast zijn er nog vele wegen om deze te omzeilen. Wanneer de verkoper jou niet de juiste of een deel van de informatie niet geeft wordt deze automatisch verlengd tot 3 maand. Alleen het punt is dat weten niet zoveel mensen. En dat gaat ook inderdaad in als je het product pas binnen hebt gekregen.