LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] <update> ervaring met Dixons.nl

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Ivae

<update> ervaring met Dixons.nl

Ongelezen bericht door Ivae »

update: Dixons heeft contact opgenomen en toegegeven dat het niet juist was dat zij de bestelling hebben geannuleerd. Wanneer de headset beschikbaar is kan ik hem bij hun voor de prijs van mijn bestelling krijgen. Dit vind ik netjes. Daarnaast is er telefonisch contact opgenomen en als ik in april nog geen headset heb ontvangen dan kijken ze met mij naar een andere optie die wel leverbaar is. Uiteindelijk heb ik dus wel een goede service gekregen die ik van een bedrijf als Dixons verwacht.

Op dinsdag 22 of woensdag 23 januari heb ik bij dixons een headset voor de pc van Sennheiser besteld ter waarde van €150,-
Hiervan ontving ik echter geen bevestiging (vandaar dat ik de precieze datum nu niet kan achterhalen), dus belde ik de volgende dag met de klantenservice a €0.20 per minuut. Ik werd vriendelijk te woord gestaan na een minuut of vijftien en we kwamen er achter dat ik per ongeluk een verkeerd emailadres had ingevuld, en dit was nu in hun systeem te wijzigen. Gelukkig was het email adres nog beschikbaar bij ziggo, en heb ik dit dus maar aangemaakt om toch updates rondom mijn bestelling te kunnen ontvangen. Inmiddels heb ik ook reclame van dixons hierop mogen ontvangen. Daarnaast vertelde deze dame dat mijn headset op vrijdag verwacht werd en ik het beste even een mail kon sturen mocht ik de week erop niets ontvangen.
Tot 31 januari heb ik gewacht zonder iets te vernemen, waarop ik een email heb gestuurd. Ik kreeg als antwoord terug dat de headset op 25 februari pas bij hun binnen zou komen en dat ik de bestelling kon annuleren mocht dit te lang duren. Ik besloot te wachten.
Op 26 februari besloot ik opnieuw te informeren, hierop kreeg ik terug dat de leveringstijd was uitgesteld naar 8 maart. Hier konden zij niets aan doen en ik kon alsnog annuleren. Ik wilde echter niet annuleren want de prijs van deze headset was inmiddels met €20,- omhoog gegaan, zowel bij dixons.nl als andere webshops. Wel zag ik twee headsets beschikbaar om af te halen bij twee filiale. In Nederland (maar ver van mij vandaan). Omdat ik niet meer wilde betalen besloot ik nogmaals te wachten.
Op 8 maart zag ik op hun webshop dat er één exemplaar bestelbaar zou zijn met levering binnen één dag, plus nog altijd één direct af te halen in de winkel. Hierop stuurde ik een email of ik dan toch eindelijk mijn bestelling kon verwachten aangezien er geleverd was.
Het antwoord was wederom teleurstellend;
De headset was foutief ingeboekt door een medewerker en kwam terug voor reparatie, mijn bestelling was nogmaals uitgesteld tot 5 april!
Hierop verloor ik dan toch wel mijn geduld en heb om compensatie gevraagd, gemeld dat ik mijn geld wel terug kan krijgen maar dat geen optie is omdat de prijs overal omhoog is gegaan maar zij wel al die tijd mijn €150,- hebben, en zij mij geen enkele keer hebben benaderd (en ik dus drie maanden zou hebben gewacht zonder enig bericht als ik niet steeds zelf zou informeren). Ik besloot deze mail met het volgende:

Ik verwacht toch echt enige tegemoetkoming voor dit verhaal, simpelweg mijn €150,- terug voor een product wat jullie nu voor €170,- verkopen vind ik echt niet acceptabel.

Hierop kreeg ik als antwoord:

Het is helaas niet mogelijk om een compensatie of een vergoeding te krijgen voor de wachttijd. Dit komt omdat u akkoord bent gegaan met de algemene voorwaarden en daar wordt aangegeven dat Dixons een levering maximaal 30 dagen de tijd heeft om het product uit te leveren indien het product niet op voorraad is.

Maar ik wacht al sinds 23 januari en het was toen 9 maart! Daarnaast vertelden ze mij dat ik niets hoefde te verwachten tot 5 april, dus dat is meer dan 30 dagen!

Tot mijn stomme verbazing ontving ik vervolgens ook nog een mail zaterdagmiddag met de volgende mededeling;

Bedankt voor uw email.
Bij deze kan ik mededelen dat het bedrag binnen drie werkdagen wordt gecrediteerd onder de naam Buckaroo.

En inmiddels is mijn bestelling dus zonder overleg geannuleerd! ik heb hier direct een mail op gestuurd met de melding dat ik dit NIET wil, het gaat om een verjaardagscadeau en die hoop ik toch in april ge hebben voor de afgesproken prijs, maar vandaag ontving ik mijn geld terug want dat hadden ze natuurlijk al ingepland. Vandaag heb ik hierop nog een email gestuurd, maar alsnog geen reactie ontvangen op zowel de mail van vandaag als die van zaterdag.
Nu heb ik mijn geld dus wel terug, maar na bijna twee maanden wachten nog geen headset of enige compensatie. Met dit geld kan ik niet eens deze headset meer aanschaffen omdat deze overal €20,- duurder is nu, inclusief bij Dixons zelf!

Kortom, ik ben absoluut niet tevreden over Dixons.nl en zal daar ook niets meer kopen (bij hun filialen ook niet meer). Ik kan (en zal) het iedereen ook afraden.
Mocht er hier nog iets positiefs (of negatiefs) over te melden zij dan zal ik dat toevoegen, maar ik heb weinig hoop inmiddels.
Laatst gewijzigd door Ivae op 13 mar 2013 16:20, 2 keer totaal gewijzigd.

VioletPrue

Re: <update> ervaring met Dixons.nl

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Ik zie niet in waarom u recht zou hebben op compensatie.
Zij hebben u telkens aangeboden om de koop te ontbinden en uw geld terug te geven.
Omdat u dat niet wilde, bent u telkens akkoord gegaan met het later leveren van de headset.
Dat de prijs inmiddels is gestegen, daar kan Dixons toch ook niets aan doen?

Ivae

VioletPrue schreef:Ik zie niet in waarom u recht zou hebben op compensatie.
Zij hebben u telkens aangeboden om de koop te ontbinden en uw geld terug te geven.
Omdat u dat niet wilde, bent u telkens akkoord gegaan met het later leveren van de headset.
Omdat in hun voorwaarden staat dat er recht is op compensatie mocht dixons niet kunnen leveren binnen 30 dagen wanneer een product niet op voorraad is, dit heb ik gelezen, en zij dit zelf ook nog melden in hun email naar mij. Deze grens is al overschreden, maar de compensatie is niet wat mij dwars zit, het gaat mij erom dat zij alsnog de bestelling hebben geannuleerd zonder enig overleg, dát is mijn daadwerkelijke klacht. Ik vind het idioot genoeg dat ik al die tijd steeds zelf moet informeren, maar dat dit dan zo wordt "opgelost" gaat mij echt veel te ver. Voor gebrek aan "compensatie" zou ik geen klacht hebben, voor het gebrek aan actieve informatie en vervolgens annuleren van de bestelling wel.
Zo heb ik ook wel eens een vergelijkbare situatie bij bol.com en freerecordshop.nl meegemaakt, welke keurig zijn opgelost.

Edit; ter verduidelijking; wanneer zij mij steeds zelf hadden geïnformeerd dan had ik begrip kunnen opbrengen. Ik snap best dat zij afhankelijk zijn van de leverancier, maar dat neemt niet weg dat zij zelf hun klanten behoren te informeren.

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

Ivae schreef:
Omdat in hun voorwaarden staat dat er recht is op compensatie mocht dixons niet kunnen leveren binnen 30 dagen wanneer een product niet op voorraad is, dit heb ik gelezen, en zij dit zelf ook nog melden in hun email naar mij. Deze grens is al overschreden, maar de compensatie is niet wat mij dwars zit, het gaat mij erom dat zij alsnog de bestelling hebben geannuleerd zonder enig overleg, dát is mijn daadwerkelijke klacht. Ik vind het idioot genoeg dat ik al die tijd steeds zelf moet informeren, maar dat dit dan zo wordt "opgelost" gaat mij echt veel te ver. Voor gebrek aan "compensatie" zou ik geen klacht hebben, voor het gebrek aan actieve informatie en vervolgens annuleren van de bestelling wel.
Zo heb ik ook wel eens een vergelijkbare situatie bij bol.com en freerecordshop.nl meegemaakt, welke keurig zijn opgelost.

Edit; ter verduidelijking; wanneer zij mij steeds zelf hadden geïnformeerd dan had ik begrip kunnen opbrengen. Ik snap best dat zij afhankelijk zijn van de leverancier, maar dat neemt niet weg dat zij zelf hun klanten behoren te informeren.
Nou ben ik wel benieuwd waar dat stukje over compensatie dan zou moeten staan, ik kan het zo snel niet vinden in de algemene voorwaarden? Er staat onder artikel 11 wel iets over eventuele schadevergoeding, maar daarvoor zal je toch moeten kunnen bewijzen dat je daadwerkelijk schade hebt geleden, wat me lastig lijkt voor een consumentenproduct wat niet voorziet in een eerste levensbehoefte?

Ivae

sjohie schreef:
Ivae schreef:

Nou ben ik wel benieuwd waar dat stukje over compensatie dan zou moeten staan, ik kan het zo snel niet vinden in de algemene voorwaarden? Er staat onder artikel 11 wel iets over eventuele schadevergoeding, maar daarvoor zal je toch moeten kunnen bewijzen dat je daadwerkelijk schade hebt geleden, wat me lastig lijkt voor een consumentenproduct wat niet voorziet in een eerste levensbehoefte?
al het bedrijf geaccepteerde bestellingen met bekwame spoed doch uiterlijk binnen 30 dagen uitvoeren tenzij een langere leveringstermijn is afgesproken. Indien de bezorging vertraging ondervindt, of indien een bestelling niet dan wel slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, ontvangt de consument hiervan uiterlijk 30 dagen nadat hij de bestelling geplaatst heeft bericht. De consument heeft in dat geval het recht om de overeenkomst zonder kosten te ontbinden en recht op eventuele schadevergoeding.

Dit is het betreffende deel. Maar zoals ik al aangeef, ik zoek niet zozeer een "schadevergoeding". Ik gaf aan dat ik van hun kant wel iets meer verwacht dan een optie om te annuleren, zeker ook omdat er op de website in de afgelopen maanden meer dan één headset bij een filiaal in Nederland beschikbaar is (geweest, nu nog maar één geloof ik), en dat is dus niet alleen die verkeerd ingeboekte reparatie. Zij hebben mij nooit geïnformeerd over uitgestelde levering, daar heb ik zelf om moeten vragen. Als zij mij gewoon geantwoord hadden met "compensatie is niet mogelijk etc." dan was dat zo geweest. Dan was ik alsnog niet blij geweest en zou ik zeker niet terug komen als klant vanwege de waardeloze communicatie, maar dan had ik het nogmaals afgewacht. Mocht ik namelijk dan wél mijn product ontvangen dan was het nog op tijd geweest en voor de juiste prijs. Maar het ongvraagd annuleren van de bestelling is wat mij betreft onbegrijpelijk.

Edit; het lijkt dat de focus voor jullie hier op de schadevergoeding ligt, en dat is voor mij dus niet zo. Ik ben ontevreden omdat mijn bestelling ongewenst is geannuleerd en ik dit product nergens meer voor deze prijs kan aanschaffen. Ik snap dat jullie op dit deel reageren, maar dát was voor mij bij het openen van dit onderwerp niet van belang maar ik voegde het wel toe omdat het onderdeel van het verhaal is geweest.

Gesloten