LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] VakantieVeilingen.nl stuurt het verkeerde product en wil niet omruilen

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Radar
Site Admin

VakantieVeilingen.nl stuurt het verkeerde product en wil niet omruilen

Ongelezen bericht door Radar »

Bonnie Mulder won een horloge ter waarde van 600 euro met een bieding van 80 euro en was ontzettend blij. Helaas kreeg ze een compleet ander horloge binnen. Deze had een waarde van 270 euro. Nadat zij dit liet weten aan de klantenservice van de veilingsite ving zij bot. VakantieVeilingen.nl wilde niet het juiste horloge bezorgen. Bonnie zou enkel 80 euro retour kunnen krijgen.

Bekijk het fragment hier

moederslink

Re: VakantieVeilingen.nl stuurt het verkeerde product en wil niet omruilen

Ongelezen bericht door moederslink »

Nou dan maar blij zijn met de teruggestorte € 80 en verder verre blijven van dit soort ' veilingen ' .

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Die idioterie van die veilingen. Pure onzin.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Tsja. Los van wat ik van dit soort veilingen vind; koop = koop. De koper dient gewoon te krijgen wat er gekocht is.

moederslink

Ik vraag mij wel serieus af of datgene wat aangeboden wordt überhaupt wel aanwezig is en dus geleverd kan/ moet worden.

Teunbosseman
Contacteer:

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Moneyman schreef:
02 mar 2020 16:42
Tsja. Los van wat ik van dit soort veilingen vind; koop = koop. De koper dient gewoon te krijgen wat er gekocht is.

Helemaal mee eens !

Waarom onzin zou zijn is mij een raadsel. Je hoeft er niet een mee te doen.
Ik heb al paar keer een leuk item kunnen scoren.

Slecht van VV om niet juiste horloge te sturen. Vanavond ff kijken :mrgreen:

Moneyman

moederslink schreef:
02 mar 2020 16:48
Ik vraag mij wel serieus af of datgene wat aangeboden wordt überhaupt wel aanwezig is en dus geleverd kan/ moet worden.
Kan? Dat is de vraag. Moet? Jazeker :wink:

Ik heb vaak genoeg meegedaan met zulke veilingen. Zolang je je gezonde verstand gebruikt, kun je er prima koopjes vinden.

moederslink

Ik moet zeggen dat ik nog nooit op online veilingen ben geweest omdat ik denk dat je misschien bedonderd kunt worden, m.a.w ( wat ik dan denk )
er wordt misschien iets aangeboden , misschien als lokkertje en wat er misschien eerder wel was, maar nu niet meer , wat ze dus niet eens kunnen leveren.
Maar leuk om te lezen dat dat niet altijd zo hoeft te zijn en dat je iets leuks kunt scoren.

BL2

Ongelezen bericht door BL2 »

VakantieVeilingen en je wint een horloge ? Ik snap er niets van...

Komkommertijd

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Je wint er nooit iets, het is gewoon hoogste bieder en je win alleen van andere bieders....!

Verder heb ik het vermoeden dat deze tussen de €10 en €20 op Ali te koop is, en dan geen veilingkosten!
En de genoemde €600,- het is iets wat op een Horloge lijkt dat bij de Juwelier een Adviesprijs heeft van rond deze prijs!

Vaak bieden ze een Chinese imitatie aan die er erg op lijkt... mooi voor decoratie en binnen 1 jaar heb je een iets andere achterkant en vieze pols die je dagelijks mag wassen wegens fout materiaal!
Helaas ervaringsdeskundige met Ali zooi die op de veel duurdere Vakantie Veiling lijkt!

Moneyman

moederslink schreef:
02 mar 2020 19:27
Ik moet zeggen dat ik nog nooit op online veilingen ben geweest omdat ik denk dat je misschien bedonderd kunt worden, m.a.w ( wat ik dan denk )
er wordt misschien iets aangeboden , misschien als lokkertje en wat er misschien eerder wel was, maar nu niet meer , wat ze dus niet eens kunnen leveren.
Maar leuk om te lezen dat dat niet altijd zo hoeft te zijn en dat je iets leuks kunt scoren.
Dat is niet echt de praktijk. Er zijn echt wel issues, maar meestal meer als het om garantie en dergelijke gaat. Leveringsissues zijn niet echt een groot probleem.

Moneyman

Komkommertijd schreef:
03 mar 2020 08:30
Vaak bieden ze een Chinese imitatie aan die er erg op lijkt... mooi voor decoratie en binnen 1 jaar heb je een iets andere achterkant en vieze pols die je dagelijks mag wassen wegens fout materiaal!
En, vertel eens: waar is deze beschuldiging op gebaseerd?
BL2 schreef:
03 mar 2020 00:30
VakantieVeilingen en je wint een horloge ? Ik snap er niets van...
Misschien eens op de site kijken dan?

nicolesw1981

Ongelezen bericht door nicolesw1981 »

Dat Vakantieveilingen regelmatig dingen aanbied die op aliexpress e.d. veel goedkoper te vinden zijn en dat het producten zijn van slechte kwaliteit is inderdaad waar. Ik heb deze ervaring ook een aantal keer gehad. Bijvoorbeeld heb ik eens een camera gekocht/gewonnen die echt plastic was en op aliexpress voor een fractie vd prijs werd aangeboden. En dit is slechts een voorbeeld. Voor mij geen vakantieveiligen meer.

Mark1992

Ongelezen bericht door Mark1992 »

Toevallig net even gekeken. Je wordt wel aardig misleid door de genoemde adviesprijzen. Ik keek net naar de veiling van de 12-delige roestvrijstalen pannenset van Blaumann, met een adviesprijs van €169,95, die wegging voor €31,00. Even Googelen leert dat de pannenset direct te koop is voor 39,95 (komt nog €5,95 verzendkosten bij) op internet, grappig hier is dat die van €89,95 voor 39,95 was afgeprijsd. Daarnaast moet de winnaar nog €5,50 administratiekosten betalen en €5,95 verzendkosten. De de winnaar heeft hem dan toch voor ongeveer €5 euro goedkoper op de kop weten te tikken. Lekker hoor.

Moneyman

Haha ja, afgaan op de "adviesprijzen" is nooit zo verstandig. Niet bij reguliere webwinkels, en zeker niet bij dit soort sites. Zorg gewoon dat je weet wat datgene wat je wilt hebben waard is, en koop het daar waar je de beste deal krijgt.

Zoals ik vaker schrijf: een beetje gezond verstand helpt een heleboel :wink:

Teunbosseman
Contacteer:

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

breien schreef:
03 mar 2020 09:38
De dame in kwestie had geboden op een gouden/ goudkleurig horloge. In dat geval hoeft ze geen genoegen te nemen met een grijs horloge.
De adviesprijzen op vakantieveilingen doen er dan wat minder toe. Ze heeft een verkeerd product gekregen.

Niet alleen was er een kleurverschil, ook een fors prijs verschil.

600,- voor de gouden versie, 270 voor de grijze versie. Veiling gewonnen voor 80,-

Gesloten