LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] VANAMSTELDIAMANT.NL

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
richiehu

VANAMSTELDIAMANT.NL

Ongelezen bericht door richiehu »

wie kent deze webwinkel?
ze verkopen losse diamanten met 50% van de straat prijs.
Ik vertrouw het niet echt. kan op google geen andere informatie over vinden, dan een aantal reclame verwijzingen.

Guardian72
Contacteer:

Re: VANAMSTELDIAMANT.NL

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Als het te mooi klinkt om waar te zijn - dan is dat het ook in 99.995 van de gevallen.

Het domein is net geen jaar oud (van 8 aug 2008)
: http://www.sidn.nl/ace.php/c,727,43,,,, ... 3&zoek.y=6

Het registratie adres is in Zwolle.
Mischien vragen of je langs kan komen?
Als je klikt op "Over ons" zie je dat men zaken doet met een juwelier in Bergen (NH), alwaar je langs zou kunnen komen. Of bellen - kan altijd een optie zijn.

De site zelf is relatief simpel - maar dat hoeft niet altijd negatief te zijn.

Als ik een en ander doorlees, dan lijkt het of het B - keus is - beschadigd / met imperfecties - die men opgepoetst of weggepoetst heeft.

Ik heb geen idee of/hoe - maar als je geen echte klachten vind - na bijna 1 jaar, dan kan het best OK zijn.

Ik zou trouwens eerst even bellen, of die juwelier eens bellen om te horen hoe of wat.

Van Amstel Diamant

Ongelezen bericht door Van Amstel Diamant »

Beste Richiehu,

Van Amstel diamant (1) is goedkoper dan menig juwelier of diamantair door hoofdzakelijk drie redenen:

1) Het merendeel van de diamanten die Van Amstel diamant verkoopt zijn natuurlijke helderheid versterkte diamanten (2). Dit zijn echte natuurlijke diamanten die een permanente behandeling hebben ondergaan waardoor de helderheid is verbeterd. Hierdoor kunt u een kwalitatief vergelijkbare diamant kopen voor minder geld.
2) Van Amstel diamant betrekt zijn diamanten rechtstreeks van de verschillende diamantbeurzen.
3) Van Amstel diamant heeft een zeer efficiënte kostenstructuur en biedt hierdoor zijn diamanten aan met een scherpe marge.

U bent altijd welkom om onze diamanten te bekijken bij een van onze partners (3).

Mocht je vragen hebben, mail (4) ons gerust,

Met vriendelijke groet,

Tim van Amstel

1) http://www.vanamsteldiamant.nl
2) http://www.vanamsteldiamant.nl/natuurli ... -diamanten
3) http://www.vanamsteldiamant.nl/partners
4) http://www.vanamsteldiamant.nl/contacts

RembrandtK

Ongelezen bericht door RembrandtK »

Ziet er vrij betrouwbaar uit die webwinkel als ik het zo bekijk. Werkt samen met meerdere goudsmeden die op maat gemaakte spullen leveren, geeft goede informatie.

De kans dat er zoals Guardian 'B' Diamanten geleverd zouden worden lijkt me niet aanwezig want dan kun je niet samenwerken met goudsmeden die hun reputatie op het spel hebben staan. Dan kun je niet anders dan mooie diamanten leveren

Verder van wat ik van de diamantmarkt weet zijn de marges normaal gigantisch hoog, zeker in de winkel dus dat je daar sterk onder kan gaan zitten lijkt me ook niet zo vreemd.

Hopelijk helpt dit wat in het maken van je keuze

Guardian72
Contacteer:

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Rembrant - lezen SVP.

Ik stel "HET LIJKT ALSOF" omdat men spreekt over behandelde diamanten.

Ik stel niet dat zij daadwerkelijk B keuze leveren - maar voor een niet in het vakjargon bekend zijnd iemand - is B keuze mischien duidelijker.

chartu

Ongelezen bericht door chartu »

check anders ff of dat bedrijf een kamer van koophandelnummer heeft. en maak je twijfels kenbaar aan het bedrijf zelf.

wat wil je precies hebben van ze en leveren ze dat?

ik bedoel als je een diamant wilt hebben zonder insluitsels dan moet je naar een andere diamantair maar dan ben je wel duurder uit.
Maar als het je te doen gaat om enkel een mooie diamant dan is het zeker het overwegen waard.
kijk inderdaad anders even naar hun diamanten en vraag of je het onder de loep mag nemen.

ik hoop dat je vind wat je zoekt.

Van Amstel Diamant

Ongelezen bericht door Van Amstel Diamant »

@chartu @richiehu

> ik bedoel als je een diamant wilt hebben zonder insluitsels dan moet je naar een andere diamantair maar dan ben je wel duurder uit.

Wij leveren sinds kort ook onbehandelde diamanten (HRD, GIA, EGL of IGI certificaat) tegen de scherpste prijzen. Een 1 karaat D IF triple EX geslepen diamant behoort ook tot de mogelijkheden. Uiteraard, betaal je hier natuurlijk meer voor dan een 1 karaat D VS1/VS2 helderheid versterkt.

Het belangrijkste voor ons is dat de klant tevreden is met zijn aankoop. Ongeacht of deze klant een helderheid versterkte of onbehandelde diamant koopt.

> kijk inderdaad anders even naar hun diamanten en vraag of je het onder de loep mag nemen.

Je kan onze diamanten bekijken en kopen bij de Pioen goudsmeden. Wij geven uiteraard de wettelijk verplichte 7 dagen niet goed geld terug garantie op afstandsverkopen (met uitzondering van handgemaakte juwelen).

>check anders ff of dat bedrijf een kamer van koophandelnummer heeft. en maak je twijfels kenbaar aan het bedrijf zelf.

Al onze gegevens zijn open. Controleer ze gerust. Desnoods bel een van onze partners.

> Maar als het je te doen gaat om enkel een mooie diamant dan is het zeker het overwegen waard.

Helderheid versterkte diamanten zijn optisch uitstekende diamanten. Met het blote oog is er geen verschil waar te nemen tussen helderheid versterkte diamanten en onbehandelde diamanten.

Met vriendelijke groet,

Tim van Amstel

Gesloten