LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] verkeerde levering/doos open/ help

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
bombadil

verkeerde levering/doos open/ help

Ongelezen bericht door bombadil »

Ik heb een videokaart besteld bij een online winkel. Enige dagen later heb ik deze ook netjes gekregen.

Nadat ik de doos uitgepakt heb, en de videokaart wilde monteren in mijn computer bleek dat het een verkeerde kaart te zijn.

Er zijn namelijk 2 soorten, een agp uitvoering en een pci-express. De bestelde kaart is een agp uitvoering maar de geleverde een pci-express. Bovendien is de prijs van een pci-express lager dan een agp versie.

Op de verpakking staat vermeld dat het om een pci-express gaat.
Op een (magazijn?)etiket dat op de doos geplakt is, staat het artikelnummer dat ik heb besteld.
Ik heb de juiste kaart (agp)besteld, volgens de orderbevestiging. De verwisseling is dus geen bestelfout van mij.

In de leveringsvoorwaarden staat dat ze geen retour accepteren nadat de doos geopend is. Maar de doos is dus wel open geweest.

Wie weet waar ik recht op heb, en kan ik de kaart ruilen.

ikbenik

Re: verkeerde levering/doos open/ help

Ongelezen bericht door ikbenik »

In de leveringsvoorwaarden staat dat ze geen retour accepteren nadat de doos geopend is. Maar de doos is dus wel open geweest.
Is vet in strijd met de wet.

Bij een online winkel is altijd de wet koop op afstand van toepassing. In de algemene voorwaarden mag dat nooit uitgesloten worden.

Je mag altijd het product binnen 7 dagen na ontvangst het product retouren zonder opgave van reden.

Wie weet waar ik recht op heb, en kan ik de kaart ruilen.
Je hebt een verkeerde uitvoering gekregen. Je hebt om een AGP uitvoering gevraagd en je hebt een PCI-E uitvoering gekregen.
De winkel dient deze gewoon om te ruilen.

De geleverde videokaart is non-conform de bestelling (wetboek 7 artikel 17 als ik me niet vergis).
De winkel dient de PCI-E videokaart terug te nemen en de gevraagde AGP videokaart te leveren.
Bovendien is de prijs van een pci-express lager dan een agp versie.

Klopt, omdat de fabrikanten helemaal zijn overgestapt op de PCI-E en de AGP uitvoeringen niet meer door ontwikkelen.

Dus de PCI-E zijn het goedkoopst, de AGP versies zijn duurder en de PCI uitvoeringen zijn het duurst.

Gesloten