LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Verkeerde v-snaar ontvangen van Opvoeren.nl

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Chatslet_

Verkeerde v-snaar ontvangen van Opvoeren.nl

Ongelezen bericht door Chatslet_ »

Ik bestel aardig wat spullen via webshops, dat gaat meestal goed. Soms maak ik vreemde dingen mee maar wat ik bij opvoeren.nl heb meegemaakt slaat echt alles. Ik zal hier onder met onder andere foto's en screenshots vertellen wat er precies is gebeurd. Waarom met foto's en screenshots? Dat wordt gaande weg duidelijk.

Op 10-8-2014 heb ik daar een v-snaar voor mijn scooter besteld. Het gaat om een malossi kevlar v-snaar voor een Kymco scooter met 12 inch wielen. Ik laat ook even een screenshot zien en let daar goed op het type nummer wat daar op staat, namelijk typenummer 6113501. Dat is inderdaad het juiste type wat ik nodig heb.

Afbeelding

De tijd tussen bestellen en daadwerkelijk ontvangen was vrij lang. Op 15-8-2014 kwam de v-snaar een keer binnen. Na het monteren van de v-snaar maakte de scooter overtoeren en werkte het allemaal niet lekker. Ik heb daar op de scooter weer open gemaakt om te kijken of ik iets verkeerd had gedaan. De v-snaar was tegen de startmotor aangelopen en deze had een streep over de gehele v-snaar getrokken. Na het uitbouwen van de v-snaar bleek deze een paar mm langer te zijn dan de v-snaar die ik er origineel in had zitten. Ik ben toen eens gaan kijken of het allemaal wel klopte. Op de v-snaar stond het type nummer 6112729, dat was anders dan het type nummer op de factuur, dat was namelijk 6113501. Hier onder een foto:

Afbeelding

Ik heb dus de verkeerde v-snaar ontvangen. Om er echt zeker van te zijn dat dat zo was heb ik ook even de verpakking erbij gepakt. Daar staan namelijk typenummers op. Na even zoeken kwam ik bij type nummer 6113501 wat ook op de factuur staat en inderdaad, daar staan een aantal Kymco scooters bij met 12 inch wielen. Het typenummer wat op de factuur staat is dus inderdaad het typenummer wat ik nodig heb. Dan nu typenummer 6112729, wat op de v-snaar staat die ik van opvoeren.nl heb gekregen. Dat type is dus voor een Aprilia Scarabeo. Totaal ander merk, totaal andere scooter.

Afbeelding

Goed, verkeerd geleverd artikel kan gebeuren zou je denken. Dat gaan ze vast netjes oplossen zou je denken.....
Laatst gewijzigd door Radar op 05 jul 2017 17:09, 3 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast ten behoeve van duidelijkheid / leesbaarheid.

Chatslet_

Re: Verkeerde v-snaar ontvangen van Opvoeren.nl

Op 17-8-2014 maar eens een mailtje gestuurd. Geen antwoord. 18-8-2014 Ook even geprobeert te bellen. Na 5 keer bellen geen antwoord. 19-8-2014, nog maar eens gemaild en gebeld. Eindelijk iemand aan de telefoon, beetje onvriendelijk, ze zouden wel even naar de mail kijken. 21-8-2014 pas antwoord. Het zou allemaal lastig en moeilijk zijn dat ik er al mee had gereden. Ik moest de v-snaar maar terug sturen en dan "zouden ze wel zien wat ze konden doen". Beetje een raar antwoord. Ik heb aangegeven dat ik het daar niet mee eens was en dat ik graag mijn geld terug zou willen hebben en dat ik de gehele bestelling annuleer. Sinds het bestellen zijn er inmiddels meer dan 10 dagen verstreken en ik heb de scooter nodig voor woon/werk verkeer. Ik heb dus ergens anders een v-snaar gekocht. Na inbouwen werkte deze wel omdat dit gewoon de juiste was.

Na mijn mail bleef het stil, geen antwoord. Omdat ik het niet vertrouwde heb ik op 25-8-2014 maar eens een berichtje op het scooter forum geplaatst of mensen ervaring hebben met deze webshop http://www.scooter-freaks.nl/forum/show ... p?t=529317 . Ook de webshop nog maar eens gemaild en een terugbetaalverzoek bij paypal gedaan.

Op 27-8-2014 heeft de webshop het terugbetaalverzoek bij Paypal geescaleerd naar een claim. Volgens de verkoper maak ik hem uit voor oplichter. Toch komt het woord oplichter in mijn posting op bovenstaande forum niet voor. Wel een boel boze ex-klanten die daar reageren. Maar nu komt het, de verkoper verkondigd gewoon bewust onwaarheden bij Paypal. Er wordt schaamteloos aangegeven dat er wel de juiste v-snaar is geleverd. Tevens wordt er doodleuk naar de voorwaarden verwezen dat gemonteerde artikelen niet retour genomen worden. Met andere woorden, zij leveren het verkeerde artikel, monteer je dat zonder het te weten dan heb je pech. Ik viel van verbazing bijna van mijn stoel af. Hier onder uiteraard een screenshot. Oordeel zelf zou ik zeggen.

Afbeelding

Ik heb in ieder geval de credit card transactie betwist bij mastercard. Het is nu afwachten of ik mijn geld terug krijg.

ikwasklant

Ongelezen bericht door ikwasklant »

Wij hadden een uitlaat van 95 euro besteld en de dag erop keurig teruggestuurd via postnl. Aan de hand van de barcode konden we zien dat het pakket de volgende dag was afgegeven. Na een paar weken contact opgenomen betreffende de terugbetaling kregen we te horen dat het pakket niet geleverd was. Raar, maar goed, contact gehad met postnl en die bevestigen dat het is afgegeven. Dit hele verhaal weer naar Opvoeren.nl gestuurd en gewacht op reactie. Nu al weer anderhalve week later geen reactie. Klantvriendelijkheid?? nou ver te zoeken. Wij bestellen er niet weer. Het "grapje" heeft ons ruim honderd euro gekost. :?

Chatslet_

[Tekst verwijderd]
Laatst gewijzigd door Radar op 05 jul 2017 17:21, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Niet-onderbouwde uitspraken

Julie4444

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Fijn dat je er zo goed bovenop zit. Een gewaarschuwd mens telt voor 2. :)

Jurrien050

Ongelezen bericht door Jurrien050 »

Ik heb er ook onderdelen besteld komt mooi op tijd en juist aan geen klachten :D

DAXHARKER

Ongelezen bericht door DAXHARKER »

Ondanks dat het bovenstaand bericht dateert uit 2014 moet ik helaas constateren dat er nog weinig is verbetert bij dit bedrijf.
Onjuiste artikelen geleverd gekregen en niet te bereiken via mail en telefoon.
Trieste bedoeling.

Radar
Site Admin

Ongelezen bericht door Radar »

Offtopic bijdragen door Moderator verwijderd.

Gesloten