LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Verpakking open maken?!

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Susanne01

Verpakking open maken?!

Ongelezen bericht door Susanne01 »

Mag je als consument, naar aanleiding van onderstaande Quote ook de verpakking geopend/zegel verbroken hebben?

Quote RADAR-website: "Als koper kunt u gedurende zeven werkdagen na ontvangst van het product de koop op afstand zonder opgaaf van redenen ontbinden."

Laat me ajb weten! Bedankt!

Susan

Gast

Re: Verpakking open maken?!

Ongelezen bericht door Gast »

Volgens mij kun je een produkt alleen beoordelen als je het in handen hebt gehad, dus zonder verpakking. Gezanik over geopende verpakking ofzo, door de verzender, is dan volgens mij ook niet aan de orde.

Gast

Re: Verpakking open maken?!

Ongelezen bericht door Gast »

Ik kreeg een artikel toegezonden via bol.com. Hier was een sticker op bevestigd met de volgende tekst:

''Let op! Wanneer u de verpakking geopend heeft, vervalt uw recht het artikel retour te zenden.''
Ik heb dit eens nagevraagd, maar dit slaat slechts op de geleverde dienst, die ''verzenden'' heet. Het is niet van toepassing op het artikel zelf, hierop geldt de gebruikelijke fabrieksgarantie.

Het kan immers niet zo zijn, dat je garantie vervalt op het moment dat jij het artikel uit de verpakking haalt.

Miss M
Berichten: 177
Lid geworden op: 15 jun 2005 14:52

Re: Verpakking open maken?!

Ongelezen bericht door Miss M »

Het lijkt mij dat het nogal verschilt met wat je bestelt. Als je kleding besteld via een postorderbedrijf lijkt het mij logisch dat je het kunt passen en eventueel terugsturen als het niet goed zit etc.

Bij een cd of dvd is dat toch anders. Het zou toch wat zijn als je iets bestelt, het uitgebreid bekijkt/beluistert en het dan terugstuurt. Dan kun je beter naar de videotheek ofzo gaan. Dat dit niet kan geldt trouwens ook als je iets in de 'gewone' winkel koopt.

Gesloten