LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vervoersbedrijf DPD

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
ivo1969
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 okt 2004 12:15

Vervoersbedrijf DPD

Ongelezen bericht door ivo1969 »

Ik had bij een bedrijf in Luxemburg iets gekocht en die hebben dat netjes opgesturrd via DPD.
Ik kon via de website van DPD precies volgen waar mijn pakketje was.
Ik zag dat ie op de 18e bij me was aangeboden, raar want ik was de gehele dag thuis en er lag geen berichtje in mijn brievenbus.
Ik heb toen naar DPD gebeld en die zeiden dat het de 19e weer zou worden aangeboden.
OP de 19e weer geen pakket afgeleverd, dus bel ik de 20e naar DPD en die zeggen het pakket is afgeleverd we hebben uw handtekening.
Ik val bijna van mijn stoel en laat DPD het bewijs faxen.
Wat blijkt valse handtekening.
Ik e-mail DPD een kopie van mijn paspoort en rijbewijs.
Om het verhaal maar kort te houden, wordt ik de 21e gebeld met de mededeling dat vandaag het pakket bij me bezorgt wordt.
Ik vraag hoe dat kan? en dat moest ik maar aan de vervoerder vragen.
Ik zei toen: de chauffeur heeft dus een valse handtekening gezet en dat werd bevestigd.
Nu vandaag de 21e wordt het pakketje bezorgd, ik heb met de verzender afgesproken het pakketje plus de inhoud goed te controleren en als er iets mee is terug te laten sturen.

Oh ja, het mooie van het verhaal is dat DPD geen excuses heeft gemaakt.

Hebben andere op dit forum hier dezelfde ervaringen met DPD?

els

Re: Vervoersbedrijf DPD

Ongelezen bericht door els »

Wij hebben via e-bay een aankoop gedaan in Duitsland.Toen we op vakantie waren is het pakket bezorgd. Wij waren op dat moment op vakantie maar iemand heeft getekend met ONZE NAAM! De chauffeur van DPD heeft zelfs geen briefje of zo achtergelaten waar het pakket bezorgd is. DPD geeft fout toe maar wil geen enkele aktie onderernemen om ons een schadevergoediing te betalen. Dus...geld weg, geen pakket! De schade moeten we maar zien te regelen met de afzender=onze verkoper. Deze reageert echter helemaal niet meer..
Wat moeten we doen?

Gast

Re: Vervoersbedrijf DPD

Ongelezen bericht door Gast »

Tja mosterd na de maaltijd.

Ik koop niets van Duitsers via Ebay.

Ze lichten je altijd op met de verzendkosten. Als je iets in Duitsland wilt kopen doe dat dan in persoon. Ik vertrouw ze absoluut niet meer.

Gast

Re: Vervoersbedrijf DPD

Ongelezen bericht door Gast »

Je kunt ze aansprakelijk stellen voor de schade. Er is in ieder geval sprake van valsheid in geschrifte.

gast12345

Re: Vervoersbedrijf DPD

Ongelezen bericht door gast12345 »

Als bedrijf hebben wij JAREN pakketten verstuurd via DPD. Deze pakketten gingen over geheel Europa. Sinds kort zijn wij overgestapt naar GLS en die leveren een VEEEEL betere service. Niet alleen naar ons toe maar ook voor onze klanten die de pakketten ontvangen.
Wij hebben diversen malen diefstal ontdekt van onze produkten die wij moesten leveren. Je krijgt boze klanten aan de telefoon die geen pakket hebben ontvangen terwijl wij van DPD handtekeningen gezien hebben van de 'zogenaamde' ontvanger.
Dit was is maar 1 voorbeeld met de conflicten die wij met DPD hebben gehad. Wij lagen constant overhoop met hun over het aantal pakketten, het all-in tarief dat ze zomaar hanteerde zonder hierover met ons te overleggen etc etc.
Wij waren het zat en zijn overgestapt naar een andere vervoerder. We weten gewoon niet wat ons overkomt!!! Geen zorgen meer om zendingen die we doen; we besparen HONDERDEN euro's per maand aan verzendkosten en wat vooral het belangrijkste is: Er wordt naar ons GELUISTERD!!

Wellicht is het dus verstandig om te informeren welke vervoerder wordt gebruikt om je produkt toe te zenden en als het DPD is, van de aankoop af te zien!!!

Bob Schurkjens

Re: Vervoersbedrijf DPD

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Ook TPG Post verstuurt met DPD. Ik had een Worldpack Special pakket verzonden (verzekerd) met TPG Post. Wat blijkt: TPG Post geeft dit pakket door aan DPD voor de verdere afhandeling.

E.e.a. was zeer goed (stootvast) verpakt.

Wat blijkt: de zending komt zwaar beschadigd aan bij de geadresseerde. Hij tekende er voor omdat de doos aan de buitenkant onbeschadigd was. Maar als je zo'n doos als vervoerder uit je klauwen laat vallen is er toch schade, hoe goed verpakt ook.

Na twee maanden duwen en trekken bij TPG Post na het invullen van een proces-verbaal: géén schadevergoeding.

Denk je dus dat je je spullen verzekerd met TPG verstuurt, worden ze doorgeschoven naar een low-budget vervoerder. En dat mag kennelijk gewoon.

hanska

Re: Vervoersbedrijf DPD

Ongelezen bericht door hanska »

Wij ontvangen 3x per week pakketten uit Duitsland via DPD. Dit gaat altijd goed. Al jarenlang.

Wat nooit goed gaat is als je een pakket via Worldpack van TPG-Post naar Belgie verstuurd. Dit wordt in Belgie overgegeven aan DPD en wat blijkt ... nu neemt TPG geen enkele verantwoording meer voor de afwikkeling !

"Dat is in Belgie en dat kunnen we niet controleren". Geld weg en pakket weg. Dat is dus een Nederlands 1/2 staatsbedrijf met een stelletje walgelijke ambtenaren in Dordrecht bij de klantenservice.

Dat is pas om te janken. Het wordt tijd dat deze mensen eens een koude douche krijgen.

GLS is inderdaad een fijn alternatief gebleken.

Gast

Re: Vervoersbedrijf DPD

Ongelezen bericht door Gast »

Ik heb HEEL slechte ervaringen met DPD.

Regelmatig bestelde ik artikelen bij Schlecker, die standaard door DPD laten bezorgen. Ondanks deugdelijke verpakking meerdere keren goederen stuk ontvangen. Vaak ging het alleen maar op waspoeder (tabs) die dan gebroken waren, ook eens een lekkende fles dikke bleek.
Het toppunt was toen ik 24 blikken hondenvoer had besteld en meer dan de helft van de blikken zwaar beschadigd (gedeukt) waren alsof de doos meerdere keren op een stoeprand was gegooid. De kartonnen doos was inderdaad beschadigd, maar dat de schade binnen in zo groot zou zijn had ik niet verwacht. De beschadiging aan de doos weet ik in eerste instantie aan het gewicht van het pakket.
Vervolgens problemen gehad met de aflevering. De bezorger merkte dat ik bij de eerste bezorging nooit thuis was, hij gaf dan via een briefje aan wanneer hij opnieuw zou komen. Toen stelde hij voor het pakket bij vrienden van hem af te laten geven, een paar straten verder op, zij zouden dan ook wel tekenen voor dit pakket. De vrienden dan zouden het dan vervolgens wel bij mij bezorgen. Ik gaf aan hier niets voor te voelen en de bezorger bleef pushen om zijn zin door te krijgen.
Hierover heb ik contact gehad met DPD, zowel over de beschadiging van de pakketten als over de instelling van de bezorger, met name omdat zijn voorstel voortkwam uit irritatie omdat ik bij de eerste bezorging meestal niet thuis bleek te zijn.
Er werd met het kantoor afgesproken dat ik ook zou kunnen bellen om een dagdeel van bezorging af te spreken. Dit werd dan na middag. Vervolgens beklaagt de bezorger (steeds dezelfde bezorger) zich bij mij want hij moest nog naar Berlijn (waar hij blijkbaar woont). Van repliek gedient en de bezorger vertelt dat hij met deze klacht niet bij mij moest zijn maar bij zijn baas. Uiteraard hier weer de baas over ingelicht.

Helaas, Schlecker levert prima service maar omdat zij alleen maar met DPD werken bestel ik bij hen niets meer online. Als ik zie hoe de blikken hondenvoer hier aan kwamen wil ik niet weten hoe de acties (electronica, PC hardware etc) aankomen.

Gast

Re: Vervoersbedrijf DPD

Ongelezen bericht door Gast »

Het bedrijf waar ik werk heeft ook veel te maken gehad met zendingen van dpd. Vaak goed maar toch zat er regelmatig een nat of beschadicht parket tussen. En dat is voor b.v. slijpschijven niet echt bevordelijk.
wat er ook eens is gebeurd. Ze leverden een parket af en reden weg met de deur open. ze waren de dam nog niet af en er waren af zes parketjes uit gevallen. Wij gebeld. Wordt opgelost meneer. Twee dagen later nog geen reactie. Na vier dagen komen ze weer een parketje brengen. Wij de parketjes meegegeven aan de (andere) chaufeur. en het verhaal uitgelegt. Weer een paar dagen later krijgen we een rekening. na een paar telefoontjes hoefden we die niet te betalen. Maar waar het nou mis ging? Ik heb waarlijk geen idee. Maar wij doen niets meer met DPD!!!!!!!

Winfried

Re: Vervoersbedrijf DPD

Ongelezen bericht door Winfried »

Zojuist heb ik onderstaande negatieve reacties gelezen op de pakketdienst DPD. Zelf heb ik juist hele goede ervaringen met DPD.
Ik bestel regelmatig bij bedrijven, ook via internetwinkels en ontvang regelmatig pakketten via DPD en ik heb juist geen klachten over de aflevering. Als ik niet thuis ben, worden de pakketten bij de buren aangeboden. Vaak ligt er dan netjes een briefje in de bus bij welke buren het pakket is afgeleverd.

Als het ze niet lukt om het pakket bij de buren af te leveren komen ze de volgende dag wederom het pakket aanbieden.
Het is slechts een keer voorgekomen dat ik meerdere dagen niet thuis was. Toen moest ik met het depot bellen om een afspraak te maken wanneer de chauffeur kon langs komen en werd het pakket alsnog geleverd.

Dan nog even terugkomend op het feit dat de TPG de pakketten naar het buitenland met DPD verstuurd. Ik ga ervan uit de TPG goed heeft overwogen welke pakketdienst men hun pakketten voor het buitenland toevertrouwd. Ze zullen niet zomaar een vervoerder gekozen hebben.
Natturlijk zal prijs een aspect zijn geweest naar mijn idee, maar naar mijn idee zal de TPG niet willen dat hun imago wordt aangetast. Maar dit is puur hoe ik er zelf over denk!

Ik denk dat het bij de meeste reactie gaat om voorvallen die bij iedere pakketdienst weleens voorkomen.

Al met al ben ik dus juist zeer tevreden met de service die DPD biedt!

els

Re: Vervoersbedrijf DPD

Ongelezen bericht door els »

Het is diep treurig. DPD neemt geen enkele verantwoording voor ons pakket waarvoor met een valse handtekening (wij waren die dag in frankrijk) voor getekend is. Ze hebben een brief naar de chauffeur gestuurd(zeggen ze) maar deze reageert niet.
Halen ze het zelfs in hun hoofd om te zeggen dat ik maar een ander pakket moet bestellen en de vervoerskosten dan voor hun rekening zal zijn. Hoe halen ze het in hun hersens dat ik ooit nog met hun in zee ga. Weg is mijn pakket=840 euro! :twisted:

marq101

Re: Vervoersbedrijf DPD

Ongelezen bericht door marq101 »

Grappig, zo heb ik weer goede ervaringen met de DPD (razendsnel en punctueel) en heel beroerde ervaringen met GLS (kwijtgeraakte en kapotte zendingen, bij NPD valse handtekeningen). Op zich kan ik me voorstellen dat er dingen fout gaan. Maar als het fout gaat neem dan je verantwoordelijkheid en doe er wat aan.

Ik kreeg een zending uit Engeland waaraan je aan de buitenkant al kon zien dat het kapot was. De bezorgster deed eerst alle moeite om het pakketje zo te geven dat het eerst niet op zou vallen. Ik kon haar nog net aanspreken voordat ze in haar auto zat. In eerste instantie wilde ze totaal geen verantwoording nemen ook al zei ze dat ze zelf ook al had gezien dat het kapot was (waarom bied je het dan toch aan). Ik zou contact op moeten nemen met de verzender die dan een klacht in kon dienen. Lekker omslachtig.
Ik moest echt praten als brugman om ervoor te zorgen dat ze belde met kantoor om te vragen wat de procedure was (ze raakte erg geirriteerd). Ik moest de zending weigeren en GLS zou dan alles uitzoeken.....not. Nooit meer van gehoord totdat hetzelfde pakketje 2 maanden later weer werd aangeboden via......TPG. :evil:

Patries

Re: Vervoersbedrijf DPD

Ongelezen bericht door Patries »

Het verhaal dat DPD chauffeurs zelf tekenen is herkenbaar. Door ons bedrijf werd regelmatig gebruik gemaakt van de diensten van DPD. Dit is meer dan eens voorgekomen. Er zijn ook pakjes bij voordeuren en achter kliko's in voortuinen gezet, waarna de chauffeur zelf tekende. Een waardeloos "sorry" is alles wat je krijgen kon.
We zijn dan ook overgestapt op TPG Post. En daar hebben we tot nu toe geen problemen mee.[/quote]

Gast

Re: Vervoersbedrijf DPD

Ongelezen bericht door Gast »

Wat gek: ik heb 6 keer iets via DPD ontvangen, en het was 6 keer dik in orde.

2 keer moest iets retour worden gezonden, en ik kon zelf aangeven wanneer men het kwam afhalen. Prima geregeld.

Of het nu om kleine of grote pakketten ging: geen enkel verschil, prima afhandeling.

Gesloten