Op 17 september 2013 een Pininfarina vouwfiets besteld bij huishobby.nl
Elders op websites 199,00 maar overal uitverkocht, maar….. bij huishobby.nl 299,00 en nog op voorraad, dus ik dacht ondanks dat de fiets 100,00 duurder was, dat ik een goede keus had gedaan.
•Met Ideal 304,95 vooruit betaald en tijdens de online-betaling kreeg ik al een foutmelding.
Ik keek op de bankafschrijving en het bedrag a 304,95 was inmiddels afgeschreven tgv huishobby.nl (middels een tussenrekening van Multisafepay).
•De fiets zou tussen 5 en 7 werkdagen geleverd worden. Nadat ik de bovenstaande foutmelding kreeg heb ik huishobby.nl gegoogled en zag allemaal negatieve reviews.
Bleek dat huishobby.nl een doorstart was van Outletplanet.nl, welke in 2012 failliet was gegaan en welke ter zake oplichting bekend stond op internet en bij Tros Radar. Was ik er dan toch ingestonken? Ik ben altijd zo alert.
•op 19 september 2013 huishobby.nl een mail gestuurd met betalingsbewijs en vroeg naar de status van de bestelling. Ik kreeg dezelfde dag antwoord, ze hadden de mail en de betaling ontvangen en de fiets zou binnen 2 a 3 dagen worden afgeleverd. Maar wat er kwam,Geen fiets.
•Vervolgens op 24 september 2013 weer een mail gestuurd naar huishobby.nl en gevraagd naar de status van mijn bestelling. Nu was de fiets “even” uitverkocht, terwijl de website aangaf dat de fiets nog steeds op voorraad was.
•Fiets zou weer binnen 5-7 werkdagen worden afgeleverd. Ik heb een afdruk gemaakt van de website, als bewijs dat de fiets nog op voorraad was. Ik dacht direct dit riekt naar oplichting, Ook las ik de vele berichten van consumenten die hun geld na annulering niet gecrediteerd hadden gekregen.
•Als men een aankoop doet via online winkelen, of via webshops dan heeft men te maken met de wet “koop op afstand” en men heeft 7 werkdagen bedenktijd na ontvangst van de goederen. Maar jurisprudentie geeft aan dat je bij online aankopen ook 7 werkdagen bedenktijd hebt als de goederen nog niet geleverd zijn en ik zat in de 6e werkdag.
•Op 25-09-2013 de koop officieel geannuleerd en creditering van de 304,95 geeisd. Opnieuw betalingsbewijs opgestuurd (gescand) vergezeld van een annuleringsmail.
•Ik besloot een klacht bij “Multisafepay” neer te leggen. Op 27-09-2013 belde ik met Multisafepay te Amsterdam onder nummer: 020 8500 500
(E-mail: [email protected]) moest de klacht per email indienen en een betalingsbewijs meesturen. Multisafepay gaat dan contact opnemen met de webshop
•Toen ik tot 4x toe voet bij stuk hield en zei dat ik geannuleerd had, werd er door de webshop geïrriteerd gereageerd en de telefoon opgehangen. 5 minuten later had ik mail dat de creditering in gang zou worden gezet. (op papier, nog geen geld terug). Multisafepay deelde mede dat huishobby.nl voor 4 oktober 2013 het geld retour moest storten, zoniet dan zou Multisafepay een bemiddelende rol voor mij kunnen/willen spelen. (zonder Multisafepay heeft een webshop geen kassa, en kunnen klanten dus niet afrekenen).
•op 30-09-2013 de mail van Multisafepay doorgestuurd aan huishobby.nl waarin stond dat ze voor 04 oktober 2013 moesten crediteren. Ook Multisafepay schriftelijk op de hoogte gebracht van de mailwisseling tussen huishobby.nl en mij.
•Op 2 oktober heb ik huishobby.nl een herinneringsmail gestuurd waarin stond dat zij voor 04-10-2013 moesten crediteren, en dat Multisafepay over de complete correspondentie beschikte, zodat zij, Multisafepay, konden controleren of huishobby.nl daadwerkelijk voor 04-10-2013 de 304,95 zou crediteren.
•Op 02-10-2013 heeft huishobby.nl een terugboeking gereserveerd van 304,95 cent en via Multisafepay is het bedrag op 04-10-2013 op mijn bankrekening teruggestort.
Als u Multisafepay benadert en hun hulp inroept, dan kunt u via deze weg de webshop dwingen om geld te crediteren. Dus beste consumenten, gebruik uw machtspositie, u kunt meer dan u denkt. Multisafepay, hartelijk dank!.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Via “ Multisafepay” uw Ideal geld retour v HuisHobby.nl.
-
Via “ Multisafepay” uw Ideal geld retour v HuisHobby.nl.
Laatst gewijzigd door klavertje vier op 06 okt 2013 11:20, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: Via “ Multisafepay” uw Ideal geld retour v HuisHobby.nl.
De bedenktijd van 7 werkdagen begint de lopen de dag na ontvangst. Daar voor kun je ook ontbinden, maar hiervoor geld geen termijn.klavertje vier schreef:•Als men een aankoop doet via online winkelen, of via webshops dan heeft men te maken met de wet “koop op afstand” en men heeft 7 werkdagen bedenktijd na ontvangst van de goederen. Maar jurisprudentie geeft aan dat je bij online aankopen ook 7 werkdagen bedenktijd hebt als de goederen nog niet geleverd zijn en ik zat in de 6e werkdag.
De url huishobby.nl zou m.i. best prominent in de titel mogen staan, zodat dit makkelijk terug te vinden is.
Laatst gewijzigd door alfatrion op 06 okt 2013 11:54, 1 keer totaal gewijzigd.
-
De betreffende titel, is inmiddels aangepast.
Laatst gewijzigd door klavertje vier op 06 okt 2013 12:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Verschillende kantonrechters hebben geoordeeld dat je ook kunt ontbinden voordat voordat het product geleverd is. Er zijn mij geen gevallen bekent waarbij de rechter vond dat dit binnen de eerste zeven werkdagen moet.
Als je het product niet hebt ontvangen dan kun je altijd ontbinden, ongeacht hoeveel tijd er is verstreken.
Als je het product wel hebt ontvangen dan kun je binnen 7 werkdagen of drie maanden ontbinden.
Als je het product niet hebt ontvangen dan kun je altijd ontbinden, ongeacht hoeveel tijd er is verstreken.
Als je het product wel hebt ontvangen dan kun je binnen 7 werkdagen of drie maanden ontbinden.
-
alfatrion, dank voor de feedback.