| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Viavakantiewinkel.nl levert andere schoenen dan besteld
-
Keuningin Aniel
Viavakantiewinkel.nl levert andere schoenen dan besteld
Schoenen besteld via de E-shop van viavakantiewinkel.nl.
De schoenen bleken uit China te komen. Er moest BTW en inklaringskosten (€13,00) extra betaald worden, waardoor de schoenen € 23,71 duurder werden. Het pakketje is geleverd, maar er bleken andere schoenen in te zitten.
Wie heeft dit ook meegemaakt en heeft tips???
De schoenen bleken uit China te komen. Er moest BTW en inklaringskosten (€13,00) extra betaald worden, waardoor de schoenen € 23,71 duurder werden. Het pakketje is geleverd, maar er bleken andere schoenen in te zitten.
Wie heeft dit ook meegemaakt en heeft tips???
Laatst gewijzigd door Radar op 05 jan 2017 10:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onderwerp aangepast, hyperlinks verwijderd
Reden: Onderwerp aangepast, hyperlinks verwijderd
-
NeoDutchio
Re: Viavakantiewinkel.nl levert andere schoenen dan besteld
De enige tip die ik kan geven, eerst op onderzoek gaan voordat je iets gaat bestellen. Viavakantiewinkel geeft nou niet bepaald aan dat hier schoenen verkocht zouden worden. Een website waar je de valuta kan aanpassen, geen telefoonnummer voor contact, geen algemene voorwaarden en zelfs de 'home' knop is google vertaald naar 'huis'. Hoeveel signalen heeft u nodig om vooraf te zien dat dit geen zuivere koffie is?
Het enige dat u kunt doen is uw verlies nemen.
Het enige dat u kunt doen is uw verlies nemen.
De enige tip die ik u kan geven is om beter op te letten in de toekomst. Heeft de webwinkel de juiste naam voor de produkten die ze aanbieden? Hebben ze algemene voorwaarden en zijn ze telefonisch bereikbaar? Zitten ze in- of buiten de EU? Is er een eenvoudige manier om goederen retour te sturen? etc.etc.Keuningin Aniel schreef:Wie heeft dit ook meegemaakt en heeft tips???
Voor meer leesvoer over dit soort nep websites: viewtopic.php?f=69&t=168013
tja, tips? Indien betaald met creditcard zijn er opties, zo niet? Dan vrees ik dat u uw geld kwijt bent.
Een webshop met onder andere dit in hun privacy verklaring zou ik persoonlijk mijn geld niet snel toevertrouwen:
Een webshop met onder andere dit in hun privacy verklaring zou ik persoonlijk mijn geld niet snel toevertrouwen:
We weten dat u schelen hoe informatie over u wordt gebruikt en gedeeld , en vertrouwen , we zijn blij met de nodige voorzichtigheid en gematigdheid . Dit bericht beschrijft ons privacybeleid . Wanneer u bezoekt, gaat u akkoord met de in deze verklaring wordt beschreven praktijken .
Hallo Aniel, precies hetzelfde ervaren pas geleden. Ook bij een zogenaamde Nederlandse webshop. Eindeloze discussie gehad met een 'servicemedewerker' van de webshop die in niks eindigde.
Hebt u betaald met een credit card? Mijn advies dan is om duidelijk per mail aan te geven dat je de webshop in de gelegenheid stelt om binnen een periode van 7 dagen al hun fouten te herstellen (opsturen correcte item, een DHL label sturen zodat u het verkeerde artikel op kosten van de webshop terug kunt sturen, terugstorten van kosten wisselkoersen, terugstorten inklaringskosten, zonder inklaringskosten sturen van juiste product).
In die mail aan de webshop aankondigen wat u naar de creditcard maatschappij gaan ondernemen als er niet een oplossing komt.
Die oplossing komt er gegarandeerd nooit maar die mail kunt u dan gebruiken om een betwiste transactie bij uw creditcard maatschappij hard te maken. Kijk hier https://www.icscards.nl/ics/q-go/255/wa ... in=results hoe zo'n betwisting werkt.
Ik heb na de betwiste transactie mijn geld van de CC maatschappij terug gekregen en nooit meer iets uit Hong Kong gehoord.
Hebt u betaald met een credit card? Mijn advies dan is om duidelijk per mail aan te geven dat je de webshop in de gelegenheid stelt om binnen een periode van 7 dagen al hun fouten te herstellen (opsturen correcte item, een DHL label sturen zodat u het verkeerde artikel op kosten van de webshop terug kunt sturen, terugstorten van kosten wisselkoersen, terugstorten inklaringskosten, zonder inklaringskosten sturen van juiste product).
In die mail aan de webshop aankondigen wat u naar de creditcard maatschappij gaan ondernemen als er niet een oplossing komt.
Die oplossing komt er gegarandeerd nooit maar die mail kunt u dan gebruiken om een betwiste transactie bij uw creditcard maatschappij hard te maken. Kijk hier https://www.icscards.nl/ics/q-go/255/wa ... in=results hoe zo'n betwisting werkt.
Ik heb na de betwiste transactie mijn geld van de CC maatschappij terug gekregen en nooit meer iets uit Hong Kong gehoord.
-
michieldejong
Ook mooi http://www.viavakantiewinkel.nl/shippinginfo.html:
Bestellingen worden doorgaans bij u afgeleverd tussen 10 en 15 dagen, afhankelijk van het transport bedrijf
en aan de nederlandse wet voldoen ze uiteraard ook niet:Het te retourneren artikel moet binnen 5 werkdagen na aanmelding van de retour door ons ontvangen zijn.
U dient binnen 8 dagen na ontvangst van de bestelling uw retour aan te melden per email
Laatst gewijzigd door michieldejong op 20 feb 2017 12:38, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Guardian72
- Contacteer:
viavakantiewinkel.nl - en daar schoenen kopen?
Dit is gewoon een verlopen domein, dat is opgekocht en door een slimme webshop in gebruik genomen. Oude links en google resultaten mixen met nieuwe.
Waarom kopen mensen toch steeds bij dit soort vage sites?
Dit is gewoon een verlopen domein, dat is opgekocht en door een slimme webshop in gebruik genomen. Oude links en google resultaten mixen met nieuwe.
Tsja, dat zit Koningin Aniel zich ook af te vragen sinds een weekje......
Waarschijnlijk omdat "www.uwwarmebakkerpiet.nl" geen schoenen in de juiste maat had....Guardian72 schreef:viavakantiewinkel.nl - en daar schoenen kopen?