LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Voor mij geen Asus meer, en zeker niet bij de Media Markt!

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
consument312

Re: Voor mij geen Asus meer, en zeker niet bij de Media Markt!

Ongelezen bericht door consument312 »

olaf79 schreef: Maar wat is nu eigenlijk uw doel? Waarom moet u perse van usb opstarten?
Wat dacht u over:
-Windows Recovery USB te gebruiken
-USB van Back-up programma's als Acronis op te kunnen starten...
.
.
.
-Het hoort bij het apparaat, dus moet goed en zonder problemen te kunnen factureren.
Dat dit optie door het overgrote deel van de gebruikers wordt niet gebruikt, doet er niet toe.

crazyme

Ongelezen bericht door crazyme »

consument312 schreef:
olaf79 schreef: Maar wat is nu eigenlijk uw doel? Waarom moet u perse van usb opstarten?
Wat dacht u over:
.
.
.
-Het hoort bij het apparaat, dus moet goed en zonder problemen te kunnen factureren.
Dat dit optie door het overgrote deel van de gebruikers wordt niet gebruikt, doet er niet toe.
Ga lekker stampvoetend eisen dat elke exotische uithoek van een besturingsysteem perfect moet functioneren. Dat zal helpen.

Het besturingsysteem werkt niet helemaal perfect samen met de hardware. Alleen tegen zeer hoge onderzoekskosten kun je vaststellen of dat de schuld is van de hardware of van de software.

Zolang er verder niemand bekend is met dit specifieke probleem zal er nooit een fix komen.

consument312

riddert schreef:Dat vraag ik me het hele topic ook al af... waarom problemen opzoeken die niet nodig zijn. Ik heb nog nooit met een usb een tablet gestart. Ik snap daar het nut niet van, bovendien geeft het zo te lezen alleen maar problemen.
Microsoft heeft niet zomaar dit onderdeel ingebouwd in Windows 10. Dit onderdeel heeft heel belangrijke functie. Vooral in het geval van problemen met opstarten van het apparaat.
Daarnaast biedt de mogelijkheid om een image aan te maken (en terug te zetten).

consument312

gemist schreef:Werkt win10 zelf wel normaal? ( voor zover win10 normaal te noemen is )
Want ik denk zelfs dat het zo hoort. Al mijn tablets, met Windhoos en Android, hebben bij een boot het portret venster.
Dat hoort NIET zo te zijn. Zie:
http://www.transformerforums.com/forum/ ... post350479

consument312

crazyme schreef: Ga lekker stampvoetend eisen dat elke exotische uithoek van een besturingsysteem perfect moet functioneren. Dat zal helpen.
Het besturingsysteem werkt niet helemaal perfect samen met de hardware. Alleen tegen zeer hoge onderzoekskosten kun je vaststellen of dat de schuld is van de hardware of van de software.
Zolang er verder niemand bekend is met dit specifieke probleem zal er nooit een fix komen.
Het feit dat u niet bekend bent met dit specifieke probleem, betekent niet dat verder niemand van dit weet. Zie nogmaals:
http://www.transformerforums.com/forum/ ... post350479
... zal er nooit een fix komen.
Dat hoeft ook niet. Omruilen van het apparaat met een nieuw en goed wekend exemplaar is ook wat mij betreft voldoende.

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

consument312 schreef:
Wat dacht u over:
.
.
.
Fijn dat u dit wilt gebruiken, maar ik vraag u nogmaals WAAROM? Alleen dan kan er iets zinnings als een work-around of oplossing worden geboden. Een tablet opstarten van usb is overigens geen functie van de tablet.
De programma's die u noemt zijn allemaal niet gemaakt om tablets te backuppen en sowieso moet je voor ondersteuning van die programma's bij de makers zijn. Asus of Media Markt kunnen er niks mee.

olaf79

consument312 schreef:Microsoft heeft niet zomaar dit onderdeel ingebouwd in Windows 10. Dit onderdeel heeft heel belangrijke functie. Vooral in het geval van problemen met opstarten van het apparaat.
Daarnaast biedt de mogelijkheid om een image aan te maken (en terug te zetten).
HEt maken van een image kunnen talloze programma's ook zonder van usb op te starten. Probeer EasUs Backup Home eens.
Nogmaals, heb je problemen met het het opstarten van Windows / dit apparaat? WAT wil je eigenlijk bereiken? Behalve van USB opstarten en het is een windows functie, moet je toch een reden hebben waarom je dit wilt en er zoveel tijd aan besteed??

consument312

olaf79 schreef:... Fijn dat u dit wilt gebruiken, maar ik vraag u nogmaals WAAROM?
Kennelijk heeft u mijn verhaal niet goed gelezen....
O.a. om een image te maken, de rest staat hierboven heel duidelijk uitgelegd.
...Een tablet opstarten van usb is overigens geen functie van de tablet.
Waar heeft u dat vandaan?
...De programma's die u noemt zijn allemaal niet gemaakt om tablets te backuppen en sowieso moet je voor ondersteuning van die programma's bij de makers zijn.
Acronis True Image 2016 en de laatste versie van Macrium Reflect zijn degelijk geschikt voor tablets.
Bovendien, het gaat niet alleen om back-upen. Windows Recovery (herstel) onderdeel van Windows 10 start ook niet zoals het moet.
Asus of Media Markt kunnen er niks mee.
Dat is uw mening!
En ik ben van mening dat de fabrikant en de verkoper zijn degelijk verantwoordelijk voor een niet goed werkende apparaat!
Normaal gesproken hebben T100HAs geen probleem met opstarten van bootable USB.

consument312

olaf79 schreef:... WAT wil je eigenlijk bereiken?...
Ik wil dat dit apparaat omgeruild wordt met een werkend exemplaar van Asus T100HA. En dat willen ze (Media Markt en Asus) niet accepteren!
Ik ben van mening dat ik als klant recht op een goed werkende apparaat heb.

consument312

Als u de T100HA wilt resetten kunt het beste Windows laten denken dat de machine herstel moet worden. Dit doet u door de Notebook te starten, en voordat Windows is gestart weer uit te schakelen door de Aan/uit-knop net zo lang in te drukken totdat de Notebook uitschakelt.
herhaal dit drie keer, dam zal een herstelmenu worden getoond.
Afbeelding

Het advies van de medewerker van Asus gevolgd en de tablet helemaal gereset. Meer dan uur geduurd.
Maar helaas heeft niks opgeleverd. Geen enkele verbetering!

crazyme

Ongelezen bericht door crazyme »

consument312 schreef:
Ik wil dat dit apparaat omgeruild wordt met een werkend exemplaar van Asus T100HA. En dat willen ze (Media Markt en Asus) niet accepteren!
Omruilen zal tot hetzelfde resultaat leiden. Zinloos doel dus.

Er is gewoon sprake van een bug.

olaf79

consument312 schreef:O.a. om een image te maken, de rest staat hierboven heel duidelijk uitgelegd.
JA ik kan ook lezen. Maar waarom wilt u een image maken en waarom wilt u dit doen door op te starten van usb? Het door u genoemde Acronis True Image maakt prima images (backups) van de tablet zonder dat u daarvoor in usb hoeft op te starten.
...Een tablet opstarten van usb is overigens geen functie van de tablet.
Waar heeft u dat vandaan?
Het is een Windows 10 Tablet...
...De programma's die u noemt zijn allemaal niet gemaakt om tablets te backuppen en sowieso moet je voor ondersteuning van die programma's bij de makers zijn.
Acronis True Image 2016 en de laatste versie van Macrium Reflect zijn degelijk geschikt voor tablets.
Bovendien, het gaat niet alleen om back-upen. Windows Recovery (herstel) onderdeel van Windows 10 start ook niet zoals het moet.
De programma's die u noemt hebben allen als systeem eis Windows 10 (of 8.1). Als u opstart van usb is windows 10 niet geïnstalleerd. Er wordt dan teruggeschakeld naar een eigen besturingssysteem (Acronis gebruikt bijvoorbeeld Linux) dat deze tablet niet ondersteund omdat de drivers ontbreken. U moet bij de software makers zijn om dit probleem op te lossen.
Wat betreft Windows recovery. Dit zit in windows ingebakken en daarvoor hoeft u niet van USB op te starten. Als u een herstel image wilt maken, spaar u de moeite, deze staat al voor geïnstalleerd op de tablet. De herstelfunctie start u via de bios.
Asus of Media Markt kunnen er niks mee.
Dat is uw mening!
En ik ben van mening dat de fabrikant en de verkoper zijn degelijk verantwoordelijk voor een niet goed werkende apparaat!
Normaal gesproken hebben T100HAs geen probleem met opstarten van bootable USB.
Het apparaat werkt prima en dat geeft u zelf ook toe. U probeert een niet ondersteunde functie te gebruiken en loopt daar vast. Het opstarten via USB is opzich geen probleem en werkt. Alleen hebben de OS'en die vervolgens vanaf de USB media laadt geen ondersteuning voor deze tablet ingebouwd. Er is dus niks dat niet werkt zoals het hoort. Daaorm kunnen Asus en Media Markt uw probleem niet oplossen. U moet daarvoor contact opnemen met Acronis, Macrium, etc.

olaf79

consument312 schreef:
Het apparaat werkt goed en dat geeft u zelfs toe in uw OP. Er valt niks te repareren en omruilen zal hetzelfde resultaat geven.

olaf79

consument312 schreef:
U heeft recht op een apparaat dat die eigenschappen bezit om het normaal te laten functioneren. Uw apparaat functioneert normaal. U heeft dus in dit geval geen aanspraak op non-conformiteit

16again

Ongelezen bericht door 16again »

olaf79 schreef:U heeft recht op een apparaat dat die eigenschappen bezit om het normaal te laten functioneren. Uw apparaat functioneert normaal. U heeft dus in dit geval geen aanspraak op non-conformiteit
Je mag ook verwachten dat, zodra het besturingssysteem beschadigd raakt, je systeemherstel kan uitvoeren met een werkende rescue disk.

olaf79

16again schreef:
olaf79 schreef:U heeft recht op een apparaat dat die eigenschappen bezit om het normaal te laten functioneren. Uw apparaat functioneert normaal. U heeft dus in dit geval geen aanspraak op non-conformiteit
Je mag ook verwachten dat, zodra het besturingssysteem beschadigd raakt, je systeemherstel kan uitvoeren met een werkende rescue disk.
Of je dat mag verwachten is nog maar de vraag, maar dat kan ook want er zit een ingebouwd rescue systeem in deze Asus. Hiervoor heb je geen rescue disk / usb nodig.

Gesloten