LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Voor mij geen Asus meer, en zeker niet bij de Media Markt!
-
Voor mij geen Asus meer, en zeker niet bij de Media Markt!
Vorige week (17-03-2016) heb ik deze tablet (ASUS T100HA) via Media Markt online gekocht. Ging prima. Ook bezorgen verliep zonder problemen. De tablet werkt normaal onder Windows 10. Wel zijn er veel, heel veel bloatware (troepen) van Asus daarop geïnstalleerd. De tablet heeft al weinig intern geheugen en ruimte. En dat wordt nog krapper door die (onnodige) troepen van Asus die op de tablet voor geïnstalleerd zijn.
Toen ik probeerde met Acronis True Image (bootable USB) een complete back-up van de tablet maken, startte het apparaat in een gekanteld scherm op. Alle toet combinaties geprobeerd, geen effect. Een bootable Usb van ander back-up programma (Macrium Reflect) klaar gemaakt en geprobeerd. Precies hetzelfde gekanteld (portret) scherm. Zelfs opstarten van de tablet met de Recovery van Windows 10 eindigt op een gekanteld scherm die niks aan hebt. Terwijl Microsoft adviseert nadrukkelijk om deze herstel USB (Recovery) aan te maken.
Ik heb de Bios geüpdatet en alle Windows 10 updates erop gezet. Geen verschil.
Drie dagen contact met Asus Nederland en meer dan tien e-mails heen en weer heeft niks opgeleverd. Het lijkt alsof men het verschil tussen opstarten vanaf Windows en opstarten vanaf een bootable device (USB, dvd,) niet weet (of niet wil weten). De laatste email van Asus Nederland zegt het genoeg:
“Wij kunnen u helaas niet helpen, aangezien de Pc wel goed werkt.
Asus heeft de T100 met Windows uitgerust en de Pc met zijn beoogde werking werkt naar ons idee goed.
Mocht u er anders over denken dan verzoek ik u contact op te nemen met de winkel. Wellicht kunnen zij de machine terugnemen, of laten repararen.
Ik hoop u hierbij voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet”
Deze tablet is mijn eerste (en misschien ook de laatste) Asus apparaat die ik heb ooit gekocht. Altijd Dell en HP gehad en zonder problemen.
Pluspunt:
Lange accuduur
Minpunten:
32GB opslag krap met Windows 10
Geen usb 3.0-aansluiting in de dock
Meeverende toetsen
Toen ik probeerde met Acronis True Image (bootable USB) een complete back-up van de tablet maken, startte het apparaat in een gekanteld scherm op. Alle toet combinaties geprobeerd, geen effect. Een bootable Usb van ander back-up programma (Macrium Reflect) klaar gemaakt en geprobeerd. Precies hetzelfde gekanteld (portret) scherm. Zelfs opstarten van de tablet met de Recovery van Windows 10 eindigt op een gekanteld scherm die niks aan hebt. Terwijl Microsoft adviseert nadrukkelijk om deze herstel USB (Recovery) aan te maken.
Ik heb de Bios geüpdatet en alle Windows 10 updates erop gezet. Geen verschil.
Drie dagen contact met Asus Nederland en meer dan tien e-mails heen en weer heeft niks opgeleverd. Het lijkt alsof men het verschil tussen opstarten vanaf Windows en opstarten vanaf een bootable device (USB, dvd,) niet weet (of niet wil weten). De laatste email van Asus Nederland zegt het genoeg:
“Wij kunnen u helaas niet helpen, aangezien de Pc wel goed werkt.
Asus heeft de T100 met Windows uitgerust en de Pc met zijn beoogde werking werkt naar ons idee goed.
Mocht u er anders over denken dan verzoek ik u contact op te nemen met de winkel. Wellicht kunnen zij de machine terugnemen, of laten repararen.
Met vriendelijke groet”
Deze tablet is mijn eerste (en misschien ook de laatste) Asus apparaat die ik heb ooit gekocht. Altijd Dell en HP gehad en zonder problemen.
Pluspunt:
Lange accuduur
Minpunten:
32GB opslag krap met Windows 10
Geen usb 3.0-aansluiting in de dock
Meeverende toetsen
Laatst gewijzigd door consument312 op 26 mar 2016 13:22, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Re: Voor mij geen Asus meer, en zeker niet bij de Media Markt!
Om het probleem duidelijker te maken, hieronder paar fotos van ASUS T100HA tablet:
Windows 10 Recovery USB:
Windows 10 Installatie USB:
Acronis True Image Rescue USB:
Macruim Refelct Rescue USB:
Zoals u ziet, Start de tablet met alle bootable USBs op met een gekanteld scherm, die je niks aan hebt. Het is net mogelijk om met het toetsenbord (en touchpad) binnen het menu te navigeren.
Ik kan Windows Recovery niet gebruiken. En dan zegt Asus TSD (de Service Desk van Asus?) dat:
"Wij kunnen u helaas niet helpen, aangezien de Pc wel goed werkt."
Ik ben van mening dat als consument recht op een goed werkend apparaat heb die alle onderdelen van Microsoft Windows 10 (die voor het apparaat bedoeld zijn) te kunnen zonder probleem uitvoeren.
Of zie ik het verkeerd?
Windows 10 Recovery USB:
Windows 10 Installatie USB:
Acronis True Image Rescue USB:
Macruim Refelct Rescue USB:
Zoals u ziet, Start de tablet met alle bootable USBs op met een gekanteld scherm, die je niks aan hebt. Het is net mogelijk om met het toetsenbord (en touchpad) binnen het menu te navigeren.
Ik kan Windows Recovery niet gebruiken. En dan zegt Asus TSD (de Service Desk van Asus?) dat:
"Wij kunnen u helaas niet helpen, aangezien de Pc wel goed werkt."
Ik ben van mening dat als consument recht op een goed werkend apparaat heb die alle onderdelen van Microsoft Windows 10 (die voor het apparaat bedoeld zijn) te kunnen zonder probleem uitvoeren.
Of zie ik het verkeerd?
Dat zal in Windows de oplossing zijn.snuffel1 schreef:De Asus is helemaal niet stuk maar de schermrotatie is verkeerd ingesteld. U kunt dat middels het besturingsprogramma van de videokaart zo weer herstellen.
Maar ik zie ook volop schermpjes van windows install/repair en disk clone programma, die op zijn kant staan. Het lijkt alsof video kaart default al kwart slag verkeerd staat.
Getoonde mode gebruik ik met laptop om liggend op mijn zij te lezen
Ga naar Systeem dan beeldscherm dan beeldscherm aanpassen stand op liggend bevestigen en klaar is kees.
De laptop werkte prima totdat je zelf bent gaan fröbelen en installeren.
Dus om nu maar meteen met het alom bekende vingertje te gaan wijzen.
Haal even de laatste updates videokaart op bij de fabrikant .
gr Henk
gr Henk
-
Bedankt voor uw reactie,snuffel1 schreef:De Asus is helemaal niet stuk maar de schermrotatie is verkeerd ingesteld. U kunt dat middels het besturingsprogramma van de videokaart zo weer herstellen.
Was maar dat zo makkelijk. Ik heb drie dagen met Asus heen en weer gemaild, en gisteren bij de Klantenservice van Media Markt in Rijswijk geweest. En dat is nog niet opgelost.
Trouwens, We hebben hier over het scherm van een opstart USB. Daar heb je geen mogelijkheid om het besturingsprogramma van de videokaart aan te spreken.
-
... en niet voor het menuscherm van een bootable USB (of DVD)16again schreef:Dat zal in Windows de oplossing zijn.snuffel1 schreef:De Asus is helemaal niet stuk maar de schermrotatie is verkeerd ingesteld. U kunt dat middels het besturingsprogramma van de videokaart zo weer herstellen.
Precies.Maar ik zie ook volop schermpjes van windows install/repair en disk clone programma, die op zijn kant staan. Het lijkt alsof video kaart default al kwart slag verkeerd staat.
De grootste probleem is dat ik (binnen het menu) niet kan navigeren. Het varieert per USB, maar meestal kan ik alleen (met TAB-toets) naar cancel gaan. In sommige gevallen moet ik met aan/uit knop de tablet forceren om uit te gaan!Getoonde mode gebruik ik met laptop om liggend op mijn zij te lezen
Dus als je de Asus bij een andere willekeurige winkel had gekocht, was het zeker daar nooit meer een Asus te kopen!
Wat een onzin!
Wat heeft nu MM met het slecht presteren van een artikel te doen.
Wat een onzin!
-
Bedankt voor uw suggestie,MichielFRL schreef:Als je nu gewoon de tablet loshaalt en de installatie afrond.
Daarna zal het automatisch scherm draaien wel weer werken.
Ik ben (was) niet van plan om Windows opnieuw te installeren. Dat is ook niet nodig. Het plaatje is alleen om te laten zien dat alle bootable USBs "verkeerd" opstarten.
Trouwens, bij sommige USBs (zoals Acronis True Image) het is niet mogelijk om door te gaan, het toetsenbord en touch pad reageert dan niet meer.
-
Beste Henk,henk51 schreef:Ga naar Systeem dan beeldscherm dan beeldscherm aanpassen stand op liggend bevestigen en klaar is kees.
gr Henk
Dat is niet "onder" Windows! om naar Systeem en dan beeldscherm en dan beeldscherm aanpassen te gaan. Het gaat om een scherm van een bootable USB.
(AUB) Eerst góéd lezen wat daar staat voor dat u gaat reageren
De technische medewerker van Media Markt in Rijswijk is gisteren meer dan een uur bezig geweest en ten minste met vijf collega's geraadpleegd. En uiteindelijk is níét opgelost. Dus kees is nog níét klaar!
-
Het verhaal is nog niet klaar.jfortron schreef:Dus als je de Asus bij een andere willekeurige winkel had gekocht, was het zeker daar nooit meer een Asus te kopen!
Wat een onzin!
Ik ben drie dagen met Asus en Media Markt bezig geweest. Ik zal de e-mails van Service Desk van Asus hier op het forum plaatsen (en ook de bewering van de medewerksters van online helpdesk en klantenservice van Media Markt in Rijswijk.) Dan weet u waarom ik Asus en de Media Markt níét correct vind.
Ik zal het later meer uitleggen.
Tot die tijd, hoor ik graag als andere gebruikers een oplossing voor het probleem hebben.
consument312 schreef:Het verhaal is nog niet klaar.jfortron schreef:Dus als je de Asus bij een andere willekeurige winkel had gekocht, was het zeker daar nooit meer een Asus te kopen!
Wat een onzin!
Ik ben drie dagen met Asus en Media Markt bezig geweest. Ik zal de e-mails van Service Desk van Asus hier op het forum plaatsen (en ook de bewering van de medewerksters van online helpdesk en klantenservice van Media Markt in Rijswijk.) Dan weet u waarom ik Asus en de Media Markt níét correct vind.
Ik zal het later meer uitleggen.
Tot die tijd, hoor ik graag als andere gebruikers een oplossing voor het probleem hebben.
Ik zou het nog een keer met een ander voorbeeld uitleggen.
Je koop t een auto van het merk ........bij de dealer ........!
Deze auto voldoet niet aan je verwachtingen.(wat maakt niet uit)
Waarom is dan de dealer de boosdoener, omdat het product niet aan de verwachtingen doet?
Ander voorbeeld:
Je koopt een reep chocolade van merk.... in de winkel ...., maar het product is niet goed, waarom is dan deze winkel wederom de boosdoener.
Je mag het zeggen.
Maar om terug te komen op jou vraag wat andere gebruikers doen, zou ik zeggen, Google eens en de wereld gaat voor jou open.
Heel veel adviezen, die daar na te lezen zijn.
-
Hieronder de corespondentie met Asus servicedesk: Deel 1/2
Vanwege privacy-redenen zijn de namen onherkenbaar gemaakt. Ik respecteer de privacy rechten van de medewerker van Asus!
Ik:
From : ########@gmail.com
Sent : 23-3-2016 11:15:35
To : "##########@asus.com"
Subject : Notebook T100HA
[Productgegevens]
Product Type : Notebook
Productmodel : T100HA
Serienummer Product : #########
Plaats van aankoop : Media Markt
Aankoopdatum : 2016/03/17
Besturingssysteem : Windows 10 64bit
[Probleembeschrijving]
Geachte heer, mevrouw, Ik heb deze tablet online via Media Markt gekocht. In het
algemeen, werkt het apparaat goed, alleen als ik probeer hem met een bootable
USB opstart krijg ik het scherm zijdelings (portret) te zien en ik kan het niet
veranderen.
Kunt u mij vertellen hoe ik dit probleem kan oplossen.
ASUS T100HA 2GB, 32 GB, Windows 10 x64
Met vriendelijke groet
####### (ik)
Medewerker van Asus:
Geachte heer, mevrouw #######,
Vriendelijk bedankt voor uw e-mailbericht.
Het is vervelend dat de schermweergave dan is gekanteld. Normaliter kun u in Windows met een toetsencombinatie het scherm kantelen (CTRL+ALT + cursor).
Maar als dit fenoneem optreed na het starten vanaf een bootable USB dan moet dit gezocht worden in het Os wat u vanaf de USB-stick opstart.
Ik hoop dat u kunt achterhalen welke optie het is.
Met vriendelijke groet,
Asus TSD.
#######
Ik:
Form : #######@gmail.com)
Sent :2016-03-23 16:31:34
Beste ###,
Dit fenomeen treedt bij het opstarten van "Windows 10 Recovery USB" op. Dat USB heb ik via de OS aangemaakt die op het apparaat is voor geïnstalleerd (nl. Windows 10 x64) aangemaakt. De toetsencombinatie (CTRL+ALT + cursor) die u noemde, werkt allen als Windows is al opgestart en niet in het geval van opstarten via recovery USB.
Een recovery USB wordt aangeraden om aan te maken voor het geval van problemen met opstarten van de tablet. Dat is geen externe OS of software, en hoort bij de OS van de tablet.
Ik heb voor de zekerheid alle updates van Windows 10 op het apparaat geïnstalleerd maar dat hielp niet.
Graag hoor ik het of deze "mankement" met hardware van het apparaat te maken of het mogelijk is om softwarematig op te lossen.
Ik heb paar foto's van het scherm die ik u kan mailen.
Met vriendelijke groet.
########
Medewerker van Asus:
Form : ######@asus.com
Sent : 2016-03-24 07:47:11
Ik heb dit aangekaart bij de collega's. Het lijkt ons een softwarematig issue. Maar het is onduidelijk wat de oorzaak is. We raden aan om met Microsoft te schakelen, wellicht weten zij de oorzaak in de software te noemen.
Ik hoop dat u geholpen kan worden.
Met vriendelijke groet,
Asus TSD.
....
Vanwege privacy-redenen zijn de namen onherkenbaar gemaakt. Ik respecteer de privacy rechten van de medewerker van Asus!
Ik:
From : ########@gmail.com
Sent : 23-3-2016 11:15:35
To : "##########@asus.com"
Subject : Notebook T100HA
[Productgegevens]
Product Type : Notebook
Productmodel : T100HA
Serienummer Product : #########
Plaats van aankoop : Media Markt
Aankoopdatum : 2016/03/17
Besturingssysteem : Windows 10 64bit
[Probleembeschrijving]
Geachte heer, mevrouw, Ik heb deze tablet online via Media Markt gekocht. In het
algemeen, werkt het apparaat goed, alleen als ik probeer hem met een bootable
USB opstart krijg ik het scherm zijdelings (portret) te zien en ik kan het niet
veranderen.
Kunt u mij vertellen hoe ik dit probleem kan oplossen.
ASUS T100HA 2GB, 32 GB, Windows 10 x64
Met vriendelijke groet
####### (ik)
Medewerker van Asus:
Het is vervelend dat de schermweergave dan is gekanteld. Normaliter kun u in Windows met een toetsencombinatie het scherm kantelen (CTRL+ALT + cursor).
Maar als dit fenoneem optreed na het starten vanaf een bootable USB dan moet dit gezocht worden in het Os wat u vanaf de USB-stick opstart.
Ik hoop dat u kunt achterhalen welke optie het is.
Met vriendelijke groet,
Asus TSD.
#######
Ik:
Form : #######@gmail.com)
Sent :2016-03-23 16:31:34
Beste ###,
Dit fenomeen treedt bij het opstarten van "Windows 10 Recovery USB" op. Dat USB heb ik via de OS aangemaakt die op het apparaat is voor geïnstalleerd (nl. Windows 10 x64) aangemaakt. De toetsencombinatie (CTRL+ALT + cursor) die u noemde, werkt allen als Windows is al opgestart en niet in het geval van opstarten via recovery USB.
Een recovery USB wordt aangeraden om aan te maken voor het geval van problemen met opstarten van de tablet. Dat is geen externe OS of software, en hoort bij de OS van de tablet.
Ik heb voor de zekerheid alle updates van Windows 10 op het apparaat geïnstalleerd maar dat hielp niet.
Graag hoor ik het of deze "mankement" met hardware van het apparaat te maken of het mogelijk is om softwarematig op te lossen.
Ik heb paar foto's van het scherm die ik u kan mailen.
Met vriendelijke groet.
########
Medewerker van Asus:
Form : ######@asus.com
Sent : 2016-03-24 07:47:11
Ik heb dit aangekaart bij de collega's. Het lijkt ons een softwarematig issue. Maar het is onduidelijk wat de oorzaak is. We raden aan om met Microsoft te schakelen, wellicht weten zij de oorzaak in de software te noemen.
Ik hoop dat u geholpen kan worden.
Met vriendelijke groet,
Asus TSD.
....
-
corespondentie met Asus servicedesk: Deel 2/2
Ik:
Form : #######[email protected]
Sent : 2016-03-24 10:54:20
Geachte ########,
Met deze stuur ik vijf nieuwe foto’s van vijf verschillende software, waar ik mijn Asus tablet heb geprobeerd mee op te starten (namelijk Windows 10 installatie USB, Acronis True Image Rescue USB, Windows 10 Recovey USB, Ubuntu Linux Live USB en Macrium Reflect Rescue USB)
Zoals u ziet bij alle vijf programma’s start de tablet met gekanteld scherm. Ik ben van mening dat het probleem niet aan Windows 10 ligt. Het is in BIOS-gedeelte en dat gebeurd buiten het OS om. Windows 10 is op dat moment niet opgeladen, dus dat kan ook niet aan Windows 10 liggen.
Ik wil graag een oplossing van Asus, en als dat niet mogelijk is, wil ik graag deze tablet vervangen met een nieuwe goed werkende exemplaar waar ik als consument recht op heb.
In dat geval, hoor ik het graag van u, hoe dat in zijn werk gaat en wat de procedures zijn.
Met vriendelijke groet,
########
P.s. De foto's heb ik naar uw email adres (########@asus.com>) gemaild.
Medewerker van Asus:
Form : ########@asus.com
Sent : 2016-03-24 13:07:37
Geachte #######,
Als u de T100HA wilt resetten kunt het beste Windows laten denken dat de machine herstel moet worden. Dit doet u door de Notebook te starten, en voordat Windows is gestart weer uit te schakelen door de Aan/uit-knop net zo lang in te drukken totdat de Notebook uitschakelt.
herhaal dit drie keer, dam zal een herstelmenu worden getoond.
Als het scherm ook is gekantelt in Windows dan is er iets mis met de hardware.
U kunt de Bios resetten door de default values te laden. De Bios is te benaderen via F2 in te drukken nadat de Notebook na een koude start wordt opgestart.
Met vriendelijke groet,
Asus TSD.
########
Ik:
Form : ########@gmail.com
Sent : 2016-03-24 14:12:37
Geachte ########,
Bedankt voor uw reactie.
De OS op de T100HA is nog steeds de originele Windows 10 Home x64 die is door fabriek op de tablet geïnstalleerd. Het scherm werkt zonder probleem onder Windows 10. Verder alles (zover dat ik kan zien) werkt naar behoren onder Windows 10.
Het probleem is alleen als de tablet buiten Windows 10 om, met een bootable USB opstart. Alleen dan is het scherm gekanteld. En als daarna Windows opstart, is alles weer normaal ónder Windows 10. Omdat het scherm onder Windows 10 normaal en naar behoren werkt, zie ik geen nut in, om Windows te resetten. In feite heb ik geen problemen met Windows zelf.
Ik heb de BIOS naar default values teruggezet, maar dat had geen effect. Zelfs upgraden van Bios naar T100HAN.216 leverde niks op.
Ik hoop dat Asus een oplossing voor dit probleem heeft.
Met vriendelijke groet,
#########
Medewerker van Asus:
Sent : 2016-03-25 07:35:06
Geachte heer ########,
Wederom vriendelijk bedankt voor uw e-mailbericht.
Wij kunnen u helaas niet helpen, aangezien de Pc wel goed werkt.
Met vriendelijke groet,
Asus TSD.
########
Er is nog een email van vandaag die is nog niet gestuurd…
Ik:
Form : #######[email protected]
Sent : 2016-03-24 10:54:20
Geachte ########,
Met deze stuur ik vijf nieuwe foto’s van vijf verschillende software, waar ik mijn Asus tablet heb geprobeerd mee op te starten (namelijk Windows 10 installatie USB, Acronis True Image Rescue USB, Windows 10 Recovey USB, Ubuntu Linux Live USB en Macrium Reflect Rescue USB)
Zoals u ziet bij alle vijf programma’s start de tablet met gekanteld scherm. Ik ben van mening dat het probleem niet aan Windows 10 ligt. Het is in BIOS-gedeelte en dat gebeurd buiten het OS om. Windows 10 is op dat moment niet opgeladen, dus dat kan ook niet aan Windows 10 liggen.
Ik wil graag een oplossing van Asus, en als dat niet mogelijk is, wil ik graag deze tablet vervangen met een nieuwe goed werkende exemplaar waar ik als consument recht op heb.
In dat geval, hoor ik het graag van u, hoe dat in zijn werk gaat en wat de procedures zijn.
Met vriendelijke groet,
########
P.s. De foto's heb ik naar uw email adres (########@asus.com>) gemaild.
Medewerker van Asus:
Sent : 2016-03-24 13:07:37
Geachte #######,
Als u de T100HA wilt resetten kunt het beste Windows laten denken dat de machine herstel moet worden. Dit doet u door de Notebook te starten, en voordat Windows is gestart weer uit te schakelen door de Aan/uit-knop net zo lang in te drukken totdat de Notebook uitschakelt.
herhaal dit drie keer, dam zal een herstelmenu worden getoond.
Als het scherm ook is gekantelt in Windows dan is er iets mis met de hardware.
U kunt de Bios resetten door de default values te laden. De Bios is te benaderen via F2 in te drukken nadat de Notebook na een koude start wordt opgestart.
Met vriendelijke groet,
Asus TSD.
########
Ik:
Form : ########@gmail.com
Sent : 2016-03-24 14:12:37
Geachte ########,
Bedankt voor uw reactie.
De OS op de T100HA is nog steeds de originele Windows 10 Home x64 die is door fabriek op de tablet geïnstalleerd. Het scherm werkt zonder probleem onder Windows 10. Verder alles (zover dat ik kan zien) werkt naar behoren onder Windows 10.
Het probleem is alleen als de tablet buiten Windows 10 om, met een bootable USB opstart. Alleen dan is het scherm gekanteld. En als daarna Windows opstart, is alles weer normaal ónder Windows 10. Omdat het scherm onder Windows 10 normaal en naar behoren werkt, zie ik geen nut in, om Windows te resetten. In feite heb ik geen problemen met Windows zelf.
Ik heb de BIOS naar default values teruggezet, maar dat had geen effect. Zelfs upgraden van Bios naar T100HAN.216 leverde niks op.
Ik hoop dat Asus een oplossing voor dit probleem heeft.
Met vriendelijke groet,
#########
Medewerker van Asus:
Sent : 2016-03-25 07:35:06
Geachte heer ########,
Wederom vriendelijk bedankt voor uw e-mailbericht.
Wij kunnen u helaas niet helpen, aangezien de Pc wel goed werkt.
Met vriendelijke groet,
Asus TSD.
########
Er is nog een email van vandaag die is nog niet gestuurd…
-
Media Markt:
Op advies van Asus heb ik vrijdagochtend 25-03-2016 de klantenservice van Media Markt gebeld. Ik kreeg een niet vriendelijke mevrouw aan de lijn. Ik heb gevraagd voor het omruilen van het apparaat met een goed werkende exemplaar. Dat mocht niet, aangezien ik “de tablet in gebruik had genomen.”
Ik werd geadviseerd om de tablet naar de Media Markt in Rijswijk meenemen en door technische medewerkers van klantenservice na laten kijken.
Vrijdagmiddag heb ik de tablet naar de Media Markt in Rijswijk gebracht. Gevraagd of omgeruild kan worden. Dat mocht van niet vriendelijke mevrouw van klantenservice niet. Volgens haar, het apparaat werkt prima!
De technische medeweker is bijna een uur met de tablet bezig geweest en met verschillende collega’s geraadpleegd, maar uiteindelijk het probleem niet te kunnen oplossen. Ik werd geadviseerd om het apparaat naar de Media Markt online terugsturen. Ze wilden hem niet aannemen. Dat mocht door allerlei vage regels niet. En ik moest vooral begrijpen dat Media Markt Winkel en media Markt Online twee verschillende “dingen” zijn! Ik werd helemaal niet goed van.
Ik had het eerder negatieve berichten over Media Markt gehoord, toch was ik geschrokken door klantonvriendelijkheid en vooral onprofessionalisme bij de klantenservice van Media markt.
Dat was mijn eerste (en tegelijkertijd de laatste aankoop) bij de Media Markt (Winkel en Online)!
Op advies van Asus heb ik vrijdagochtend 25-03-2016 de klantenservice van Media Markt gebeld. Ik kreeg een niet vriendelijke mevrouw aan de lijn. Ik heb gevraagd voor het omruilen van het apparaat met een goed werkende exemplaar. Dat mocht niet, aangezien ik “de tablet in gebruik had genomen.”
Ik werd geadviseerd om de tablet naar de Media Markt in Rijswijk meenemen en door technische medewerkers van klantenservice na laten kijken.
Vrijdagmiddag heb ik de tablet naar de Media Markt in Rijswijk gebracht. Gevraagd of omgeruild kan worden. Dat mocht van niet vriendelijke mevrouw van klantenservice niet. Volgens haar, het apparaat werkt prima!
De technische medeweker is bijna een uur met de tablet bezig geweest en met verschillende collega’s geraadpleegd, maar uiteindelijk het probleem niet te kunnen oplossen. Ik werd geadviseerd om het apparaat naar de Media Markt online terugsturen. Ze wilden hem niet aannemen. Dat mocht door allerlei vage regels niet. En ik moest vooral begrijpen dat Media Markt Winkel en media Markt Online twee verschillende “dingen” zijn! Ik werd helemaal niet goed van.
Ik had het eerder negatieve berichten over Media Markt gehoord, toch was ik geschrokken door klantonvriendelijkheid en vooral onprofessionalisme bij de klantenservice van Media markt.
Dat was mijn eerste (en tegelijkertijd de laatste aankoop) bij de Media Markt (Winkel en Online)!
Probeer eens een andere/nieuwere BIOS versie erin te flashen. Voor windows is er een BIOS flash utility beschikbaar. Dit zal naar verwachting ook alle bios instellingen naar default terug zetten.
-
Dat is al gebeurd!16again schreef:Probeer eens een andere/nieuwere BIOS versie erin te flashen. Voor windows is er een BIOS flash utility beschikbaar. Dit zal naar verwachting ook alle bios instellingen naar default terug zetten.
Zoals hierboven staat:
en naar mijn weten .216 is de laatste Bios die Asus voor dit type tablets heeft beschikbaar gesteldIk heb de BIOS naar default values teruggezet, maar dat had geen effect. Zelfs upgraden van Bios naar T100HAN.216 leverde niks op.
Maar wat is nu eigenlijk uw doel? Waarom moet u perse van usb opstarten?consument312 schreef:Dat is al gebeurd!16again schreef:Probeer eens een andere/nieuwere BIOS versie erin te flashen. Voor windows is er een BIOS flash utility beschikbaar. Dit zal naar verwachting ook alle bios instellingen naar default terug zetten.
Zoals hierboven staat:en naar mijn weten .216 is de laatste Bios die Asus voor dit type tablets heeft beschikbaar gesteldIk heb de BIOS naar default values teruggezet, maar dat had geen effect. Zelfs upgraden van Bios naar T100HAN.216 leverde niks op.
Dat vraag ik me het hele topic ook al af... waarom problemen opzoeken die niet nodig zijn. Ik heb nog nooit met een usb een tablet gestart. Ik snap daar het nut niet van, bovendien geeft het zo te lezen alleen maar problemen.
Werkt win10 zelf wel normaal? ( voor zover win10 normaal te noemen is )
Want ik denk zelfs dat het zo hoort. Al mijn tablets, met Windhoos en Android, hebben bij een boot het portret venster.
Want ik denk zelfs dat het zo hoort. Al mijn tablets, met Windhoos en Android, hebben bij een boot het portret venster.
-
Windows Recovery is een onderdeel van Windows 10 (dus NIET een externe software) waarmee (binnen Windows) een bootable usb kan aangemaakt worden. Deze usb kan de problemen met opstarten oplossen. Als je Windows koopt, heb recht om dit onderdeel zonder probleem te kunnen gebruiken. Bij dit apparaat lukt dat niet.snuffel1 schreef:Maar toch win 10 werkt ansich naar behoren maar als u niet de goede software gebruikt ligt dat aan de software en niet aan Asus die u gekocht heeft.