consument312 schreef:O.a. om een image te maken, de rest staat hierboven heel duidelijk uitgelegd.
JA ik kan ook lezen. Maar waarom wilt u een image maken en waarom wilt u dit doen door op te starten van usb? Het door u genoemde Acronis True Image maakt prima images (backups) van de tablet zonder dat u daarvoor in usb hoeft op te starten.
...Een tablet opstarten van usb is overigens geen functie van de tablet.
Waar heeft u dat vandaan?
Het is een Windows 10 Tablet...
...De programma's die u noemt zijn allemaal niet gemaakt om tablets te backuppen en sowieso moet je voor ondersteuning van die programma's bij de makers zijn.
Acronis True Image 2016 en de laatste versie van Macrium Reflect zijn degelijk geschikt voor tablets.
Bovendien, het gaat niet alleen om back-upen. Windows Recovery (herstel) onderdeel van Windows 10 start ook niet zoals het moet.
De programma's die u noemt hebben allen als systeem eis Windows 10 (of 8.1). Als u opstart van usb is windows 10 niet geïnstalleerd. Er wordt dan teruggeschakeld naar een eigen besturingssysteem (Acronis gebruikt bijvoorbeeld Linux) dat deze tablet niet ondersteund omdat de drivers ontbreken. U moet bij de software makers zijn om dit probleem op te lossen.
Wat betreft Windows recovery. Dit zit in windows ingebakken en daarvoor hoeft u niet van USB op te starten. Als u een herstel image wilt maken, spaar u de moeite, deze staat al voor geïnstalleerd op de tablet. De herstelfunctie start u via de bios.
Asus of Media Markt kunnen er niks mee.
Dat is uw mening!
En ik ben van mening dat de fabrikant en de verkoper zijn degelijk verantwoordelijk voor een niet goed werkende apparaat!
Normaal gesproken hebben T100HAs geen probleem met opstarten van bootable USB.
Het apparaat werkt prima en dat geeft u zelf ook toe. U probeert een niet ondersteunde functie te gebruiken en loopt daar vast. Het opstarten via USB is opzich geen probleem en werkt. Alleen hebben de OS'en die vervolgens vanaf de USB media laadt geen ondersteuning voor deze tablet ingebouwd. Er is dus niks dat niet werkt zoals het hoort. Daaorm kunnen Asus en Media Markt uw probleem niet oplossen. U moet daarvoor contact opnemen met Acronis, Macrium, etc.