Op een gegeven moment had ik een paar keer dat ik vlees weg kon gooien, omdat het een beetje raar rook. Ongeveer 1,5 a 2 maanden geleden rook ik opeens iets vreemds in de keuken. De diepvriskist was helemaal warm van binnen en het vlees was al lichtelijk aan het rotten. Ik heb gelijk alles in de kliko gegooid. Een aantal dagen later belde ik Wehkamp dat de vrieskast het had begeven. De medewerkster zei dat ik zelf met Severin moest regelen dat de vrieskast zou worden opgehaald. Ik werd met een telefoonnummer (weer iets anders dan een kluitje) in het riet gestuurd.
Ik belde Severin...antwoordapparaat. Ik heb de voicemail ingesproken met een terugbelverzoek. 's Middags kwam ik vijf minuten nadat zij mij gebeld hadden erachter dat ik een telefoongesprek had gemist. Ik gelijk teruggebeld...voicemail. Opnieuw ingesproken met de mededeling dat mijn vrieskast die ik besteld had via Wehkamp kapot is, nummer ingesproken...helemaal niets. Weer een paar gebeld met terugbelverzoek...weer niets! Uiteindelijk kreeg ik een man te pakken met het verzoek of ik de aankoopbon wou faxen en dat zij zouden kijken of ze de vrieskast zouden gaan repareren of dat ik een nieuwe zou krijgen. Ik zou hier nog over teruggebeld worden. Ik heb de bon gelijk gefaxt met een omschrijving van het defect. Een week gewacht...weer niets! Diverse malen weer gebeld met de melding of ze nu a.u.b. een keer terug willen bellen omdat ik al zo vaak heb gebeld. Gisteren heb ik maar eens met Wehkamp gebeld, misschien dat zij een keer met Severin willen bellen. Eerst heel lang in de wacht gestaan à EUR 0,20 per minuut. Ik kreeg een hele aardige dame aan de lijn en Wehkamp zou Severin bellen met het verzoek om contact met mij op te nemen. Gisteren en vandaag niets gehoord. Ik ben vandaag vergeten om te bellen met Severin, dus heb vanavond ingesproken op de voicemail. Why not deze keer 's avonds bellen, want krijg toch altijd de voicemail. Vervolgens Wehkamp gebeld. Ruim 15 minuten heb ik moeten wachten om een medewerkster te spreken (wederom à 20 cent per minuut). Een aardige dame die begreep dat het een vervelende kwestie was. Ze zou even kijken hoe het met mijn klacht stond. Er was nog niets mee gebeurd!!! Ik zei tegen haar dat ik onacceptabel vind. Ze hadden toch wel gisteren of vandaag één telefoontje kunnen plegen? Toen kreeg ik opeens het verwijt dat als ik al zo lang had gewacht met melden dat ik toch niet kon eisen dat zij het probleem gelijk voor mij op zouden lossen en ik was niet de enige klant (ga ik ook een keer zeggen tegen mij klanten
De doorlooptijd is 5 werdagen, dus met een beetje geluk bellen zij midden volgende week Severin, dan moet ik afwachten of Severin mij belt. Hopelijk krijg ik dan een nieuwe vrieskast. Zo niet, dan moet deze nog mee voor reparatie en hopelijk heb ik dan binnen enkele maanden mijn diepvrieskast terug.
Normaal haal ik 1x in de week boodschappen. Nu moet ik elke paar dagen voor mijn brood en vlees. Ik vind het lange wachten voordat ik een medewerkster spreek van Wehkamp zeer onvriendelijk en daar moet ik ook nog 20 cent per minuut voor betalen (met een maximum van een tientje)! Dat is echt booming business. Hoeveel mensen zullen tegelijk op zo'n lijn wachten?
De schade van het vlees wat ik weg heb kunnen gooien had ik kunnen proberen te claimen op mijn verzekering. Ik heb er zelf voor gekozen om het gelijk weg te gooien. Een apparaat kan nou eenmaal altijd defect gaan en gelukkig was het maar een kleine vriezer. Wat mij stoort is de afhandeling van het gehele gebeuren. Het zijn best aardige dames en zij doen ook maar gewoon hun werk, maar zij veren mee in het gesprek, maar uiteindelijk moet ik begrip hebben voor het klachtenbeleid van Wehkamp (lekker 20 minuten in de wacht en met mazzel binnen 5 dagen een reactie).
Ik adviseer iedereen om gewoon apparatuur bij een winkel te kopen. In dat geval had ik de vriezer allang terug gehad.