Ik heb op 2 mei jl. bij Waxxa een aantal producten besteld en direct betaald met ideal. Ik kreeg hierop een mail dat de verzending enkele dagen zou duren. Na een week een mail gestuurd met de vraag of wanneer ik de bestelling kon verwachten. Email word schijnbaar niet gelezen want er kwam geen antwoord. Daarna gebeld met Waxxa en kreeg ik te horen dat geen van mijn bestelde producten op voorraad waren en dat het wel enkele weken kon duren. Aangezien we ondertussen 2 weken verder waren heb ik de bestelling geannuleerd. Mijn geld zou terug gestort worden. Ondanks herhaaldelijk verzoek van mijn kant, via mail en telefoon is er tot op vandaag nog geen geld teruggestort. Ik heb vrijdag voor het laatst telefonisch contact met ze gehad en zou ik het geld dit weekend terug moeten hebben.
Dit bedrijf is niet erg klantvriendelijk ingesteld. E-mails worden niet beantwoord, medewerkers schuiven de schuld af op hun collega's, en met telefonisch contact word de verbinding gewoon verbroken als je iets zegt wat niet naar hun zin is.
Wie heeft er ervaringen met dit bedrijf of een soortgelijke situatie en wat kan ik nu verder doen om mijn geld teruggestort te krijgen? Is aangifte doen een optie?
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Waxxa Webwinkel
-
michielNED
Re: Waxxa Webwinkel
Voor aangifte is het nog veel te vroeg, je geeft aan op 2 mei de bestelling geplaatst te hebben. De wettelijke leveringstermijn is 30 dagen, dus de bestelling had uiterlijk morgen pas geleverd hoeven te worden. Ook voor terugbetalen geld een termijn van uiterlijk 30 dagen vanaf het moment van ontbinden, je hebt na 2 weken geannuleerd dus de terugbetaling moet zo rond 15 juni gedaan zijn.
Dit zijn uiteraard uiterste termijnen, het is niet de bedoeling dat verkopers bewust wachten tot de laatste dag. Dat mag ook niet want de wet zegt zo spoedig mogelijk en uiterlijk binnen 30 dagen. Echter zul je wel de 30 dagen af moeten wachten voor je de verkoper in gebreke kunt stellen.
Dit zijn uiteraard uiterste termijnen, het is niet de bedoeling dat verkopers bewust wachten tot de laatste dag. Dat mag ook niet want de wet zegt zo spoedig mogelijk en uiterlijk binnen 30 dagen. Echter zul je wel de 30 dagen af moeten wachten voor je de verkoper in gebreke kunt stellen.