LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Webshop X - klasse en goed voorbeeld

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
newmikey

Webshop X - klasse en goed voorbeeld

Ongelezen bericht door newmikey »

Dit is een webshop voor electronica toebehoren voor bijv. mobieltjes, camera's, accu's, GPS etc. etc. Naam op aanvraag verkrijgbaar :lol: :!: :wink:

Eerste ervaring was goed hoewel deze niet tot een levering leidde: batterijhandgreep voor camera besteld. Webshop liet zien dat deze op voorraad was. Daags daarna een emailtje dat dit een foutje was en dat ik òf kon wachten op voorraad (5-7 dagen) òf geld terug kon krijgen. Had het artikel dringend nodig dus geannuleerd en andere tijdelijke oplossing gevonden. Geld stond een paar dagen later keurig op mijn rekening.

Besteld 7/12, gecancelled 8/12, bevestigd 9/12 geld terug op rekening 12/12

Tweede ervaring: nieuwe voorraad dus toch maar opnieuw besteld. Elders wel zo'n €12 goedkoper gezien (we hebben het over een totaal van €53, dus significant). De website heeft een "laagste prijsgarantie" en die maken ze wat mij betreft geheel waar. Mailtje gestuurd met verwijzing naar andere webshop met lagere prijs. Kreeg nog dezelfde dag bevestiging dat ze deze prijs zouden honoreren en instructie hoe te handelen. Nog géén dag later bericht dat het verschil op mijn rekening gestort zou worden.

Lang verhaal kort maken: Deze webshop is aangesloten bij 2 keurmerken , Safe2Shop en Digikeur en maakt dit ook helemaal waar wat mij betreft. Een dikke pluim, zo kan het dus ook!
Laatst gewijzigd door newmikey op 14 dec 2011 22:31, 1 keer totaal gewijzigd.

MAXIEM

Re: Webshop X - klasse en goed voorbeeld

Ongelezen bericht door MAXIEM »

newmikey

Ik kan me niet helemaal aan de indruk ontrekken, dat je hier gratis reklame zit te maken. Overigens wijst de registratiedatum daar niet op.

Maxiem.

newmikey

MAXIEM schreef:newmikey

Ik kan me niet helemaal aan de indruk ontrekken, dat je hier gratis reklame zit te maken. Overigens wijst de registratiedatum daar niet op.

Maxiem.
De onderkop van dit board luidt "Heeft u weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier uw ervaringen met winkels op het internet".

Ik ga meestal door het leven hier op het forum als azijnpisser dus het leek me aardig om ook eens een poging te doen iets positiefs te zeggen. Dat dit als reclame kàn worden opgevat, positieve reclame in dit geval, is daar een bijproduct van maar onvermijdelijk. Hoe anders moet je "uw ervaringen met winkels op het internet" weergeven?

Ik kan me je reactie wel voorstellen maar meestal kijk ik inderdaad ook even naar de registratiedatum, het aantal posts en de onderwerpen waarop gereageerd wordt. Ik heb in een ander topic ook een aantal redelijk positieve (zij het met wat kritiek) sauna-ervaringen neergezet.

Als ik kritiek op deze winkel zou moeten hebben dan is dat het feit dat blijkbaar de shopmodule voorraad weergeeft als deze er niet is. Dat kàn verkooptaktiek zijn maar in dit geval gun ik de shop het voordeel van de twijfel. Dat laagste prijs gedoe is m.i. redelijk uniek en is meestal omkleed met allerlei beperkende voorwaarden wat hier niet het geval was.

Vandaar dus...maar nogmaals, ik begrijp uw voorzichtigheid goed.

[EDIT] P.S. Kan dit je argwaan enigzins temperen? http://www.pentaxforum.nl/smf/index.php ... #msg222386

MAXIEM

Ongelezen bericht door MAXIEM »

newmikey

Ik reageer uit privacy oogpunt nooit met een PB. Van mij hoef je niks weg te halen. Er is (gelukkig) vrijheid van meningsuiting en dus geef ik ook mijn indruk.

Groeten, Maxiem.

sephora30

Ongelezen bericht door sephora30 »

Ik vertrouw Newmikey wel want hij is altijd behoorlijk kritisch, en dat is positief bedoeld :D

newmikey

sephora30 schreef:Ik vertrouw Newmikey wel want hij is altijd behoorlijk kritisch, en dat is positief bedoeld :D
Dank je! Heb toch maar even de naam van de winkel uit het topic verwijderd om tegemoet te komen aan MAXIEM's bezwaar. Ik snap hem wel hoor, ik kijk zelf ook altijd zesdubbel als ik iets positiefs hier tegenkom en 9 van de 10 keer IS het ook inderdaad reclame.

De realiteit is soms vervelend, zullen we maar zeggen. :lol:

Gesloten