LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Webwinkel Lafashion

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Jenneke71

Webwinkel Lafashion

Ongelezen bericht door Jenneke71 »

bericht is verwijderd
Laatst gewijzigd door Jenneke71 op 28 nov 2011 20:53, 1 keer totaal gewijzigd.

sephora30

Re: Webwinkel Lafashion

Ongelezen bericht door sephora30 »

Hier kun je weinig aan doen, je bent afhankelijk van de goodwill van de webshophouder.

Ze zijn nergens bij aangesloten, sterker nog, ik kan geen enkele contactgegevens vinden op de site.

Ik zou nooit van mn leven bij zo`n site bestellen want je hebt geen poot om op te staan als er iets misgaat, waarvan nu dus het bewijs.

Jenneke71

Zij heeft mij wel het adres gegeven waar ik het vest naartoe heb gestuurd. Ook kan ik haar op facebook enzovoort terug vinden. Kan ideal/paypal niets betekenen? Dit is toch niet voor niets in het leven geroepen?

sephora30

Als je met Paypal hebt betaald misschien wel.

jippuk

Ongelezen bericht door jippuk »

Ik ben ook opgelicht door Shavida van Poelgeest, het vest wat op de site stond is niet geleverd daarvoor in de plaats is een slechte chinese copy opgestuurd.
Ik heb SHAVIDA van POELGEEST gevraagd om haar adres te mailen zodat ik het vest terug kan sturen. Ze weigert haar adres echter door te geven. volgens haar stort ze eerst het geld terug ( binnen 30 dagen ) en daarna ontvang ik haar adres.......op deze manier is de zichttermijn van 8 werkdagen verstreken.
Het vest is via Paypal betaald en inmiddels is er een claim ingedient. Dit soort "winkel " is het niet waard dat Paypal daar zijn / haar medewerking aan verleend. :twisted:

MAXIEM

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Jenneke71

Voor zover ik kan zien, heeft dit internetbedrijfje geen bezoekadres. Het hebben van een bezoekadres is wettelijk verplicht voor een internet webshop. Als zo'n bezoekadres ontbreekt, is dat een zware indicatie om bij zo'n bedrijf niets te bestellen.

Maxiem.

Jenneke71

Bericht is verwijderd
Laatst gewijzigd door Jenneke71 op 28 nov 2011 20:54, 1 keer totaal gewijzigd.

CSM

Ongelezen bericht door CSM »

Jenneke71 schreef:Dat meen je niet! Ik heb Paypal site bezocht en het bedrijf van Shavida staat niet op de lijst...Ik baal er dus echt van en ik ben bang dat ik ernaar kan fluiten. Jammer, ze klonk in het begin zo correct en ik kreeg heel snel antwoorden van haar. Doordat er met Paypal gewerkt werd, leek het mij wel safe. Daarnaast leverde googlen op la-fashion mij geen negatieve resultaten op.... Dank voor jullie reactie. Ik ben trouwens wel benieuwd hoe ik Pay pal op de hoogte kan brengen hiervan.... Weet iemand dat???

Waarom heb je het continu over Paypal?
Je had toch met iDeal betaald?

Die twee hebben niets met elkaar te maken.

grun

Ongelezen bericht door grun »

Jenneke71 schreef:Dat meen je niet! Ik heb Paypal site bezocht en het bedrijf van Shavida staat niet op de lijst...Ik baal er dus echt van en ik ben bang dat ik ernaar kan fluiten. Jammer, ze klonk in het begin zo correct en ik kreeg heel snel antwoorden van haar. Doordat er met Paypal gewerkt werd, leek het mij wel safe. Daarnaast leverde googlen op la-fashion mij geen negatieve resultaten op.... Dank voor jullie reactie. Ik ben trouwens wel benieuwd hoe ik Pay pal op de hoogte kan brengen hiervan.... Weet iemand dat???
Ja, dat weet ik wel, maar heb je nu met ideal of met paypal betaald? Dat zijn twee verschillende dingen... als je met ideal betaald hebt kan paypal daar niks aan herstellen, omgekeerd ook niet.

Anyway, log in op je paypal account, dan staat er bovenin Resolution Center, daar kun je een dispute openen (op mijn pc doe ik alles in het engels, maar in het nederlands is er vast iets soortgelijks). In het verleden heb ik inderdaad wel eens m'n geld teruggestort gekregen van paypal. Het duurde wel een week of drie trouwens.

Jenneke71

Op de site wordt pay pal als betaalmiddel genoemd. Het is alweer 2 maanden geleden dus ik kan me het zo niet herinneren. La-fashion staat niet op de bedrijvenlijst van pay pal genoemd, dus dat is dan sowieso heel raar...Ik zal nog es kijken, ik heb nl. geen pay pal account....

Jenneke71

Ik heb even de mail gecheckt en ik heb toch echt via Pay Pal betaald..... En niet met ideal!

grun

Ongelezen bericht door grun »

Jenneke71 schreef:Ik heb even de mail gecheckt en ik heb toch echt via Pay Pal betaald..... En niet met ideal!
Maar als je geen paypal account heb kun je ook niet mee betalen. Je zult het ook aan een creditcard of een bankrekening moeten koppelen. Ik twijfel er wel een beetje aan, gezien je antwoorden, of je echt met paypal betaald hebt. Bovendien zou je alle betalingen die je ooit via paypal gedaan hebt moeten kunnen terugzien. Als je een account hebt tenminste, anders niet.

jippuk

Als je met Paypal hebt betaald dan kan je met terug werkende kracht een claim neerleggen. Ik zou dat wel doen, als er meerdere klachten komen over deze dame dan worden er vast sneller stappen ondernomen.

CSM

Jenneke71 schreef:Ik heb even de mail gecheckt en ik heb toch echt via Pay Pal betaald..... En niet met ideal!
Okay okay.. je begon zelf over iDeal in je openingsbericht, vandaar dat we het niet zo goed konden volgen allemaal.

Heb je zelf al op de website van PayPal gelezen wat je rechten zijn als consument? Of kom je hier op dit forum piepen zonder eerst zelf tijd te investeren en jezelf te informeren?

Maakt niet uit, we helpen je toch. Op de PayPal site is te lezen dat je als koper beschermd wordt indien het bestelde product niet voldoet aan wat er in de beschrijving op de webwinkel werd beloofd. Dus in jouw geval geldt dit, omdat het product stuk was toen je 'm binnenkreeg. Maar ook als het product goedkope Chinese namaak blijkt te zijn (not authentic), heb je wat PayPal betreft recht op terugbetaling van je geld.

Maar nu komt de catch. Je hebt 45 dagen de tijd vanaf het moment dat je het product betaald hebt, om bij PayPal een klacht in te dienen. Dit is waarschijnlijk de reden dat deze webwinkel (la-fashion) je zo lang aan het lijntje heeft gehouden en wekenlang suggereerde dat het wel goed komt. Tegen de tijd dat je doorhebt dat Mevrouw Van Poelgeest je een oor aannaait, is die termijn al verstreken, en is je kans verkeken om via PayPal je geld terug te halen.

Mijn advies: kijk voortaan beter uit bij wie je online spulletjes koopt en overweeg aangifte te doen bij de politie.

sephora30

Je kan alleen met Paypal betalen als je daar een account hebt. En dat account zit inderdaad gekoppeld aan je bankrekening.

CSM

sephora30 schreef:Je kan alleen met Paypal betalen als je daar een account hebt. En dat account zit inderdaad gekoppeld aan je bankrekening.
Dit klopt niet. Je kunt prima via PayPal betalen zonder een PayPal account aan te maken. Tijdens het betaalproces vraagt PayPal om je creditcard nummer en wat andere gegevens. Onderaan de pagina wordt vervolgens gevraagd of je direct ook een PayPal account wilt aanmaken. Als je die vraag met nee beantwoord, dan betaal je dus via je creditcard zonder een PayPal account aan te maken.

Daarnaast lijkt het me sterk dat een PayPal account direct aan je bankrekening gekoppeld kan zijn. Volgens mij is een PayPal acccount gekoppeld aan je creditcard. En vervolgens hebben sommige mensen hun creditcard weer gekoppeld aan hun bankrekening (in de zin dat elke maand automatisch het openstaande saldo van de creditcard wordt aangezuiverd vanaf de betaalrekening)

sephora30

Bij mij is ie gekoppeld aan mijn bankrekening heb geen creditcard. Ik heb ts ook niks over een creditcard zien schrijven.

CSM

I stand corrected.

Maar als je vanuit de La-fashion klikt op de betalen knop, dan kom je in een Engelstalige PayPal pagina waarin naar je creditcard gegevens gevraagd wordt.

Ik zie nu dat de Nederlandse Paypal website ook een koppeling met bankrekeningen aanbiedt. Echter, als TS via de La-fashion webshop in de PayPal omgeving terecht is gekomen, dan vermoed ik dat alleen credit card als optie aangeboden is (omdat je dan dus niet in de Nederlandse PayPal omgeving uitkomt, maar in de algemene/Amerkikaanse variant).

jippuk

[email protected]

Als je opgelicht bent door Shavida van Poelgeest ( o.a LA FASHION ) en ik vrees nog meer wazige websites dan kan je dit melden bij bovenstaand adres. Speciale afdeling van Paypal die dit soort gevallen onderzoekt.

Jenneke71

bericht is verwijderd
Laatst gewijzigd door Jenneke71 op 28 nov 2011 20:54, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten