Hallo, in december 2011 heb ik bij de webwinkel Pixmania www.pixmania.com een cameralens besteld en direct betaald met iDEAL: € 500,-. Met deze lens wilde ik foto's maken met de feestdagen.
Na een aantal dagen ontvang ik een geheel andere lens als besteld. Direct de klantenservice gebeld op een duur 0900-nummer. Het duurde erg lang voordat ik te woord werd gestaan. Ik moest het pakketje direct terugsturen. Kreeg UPS-labels toegestuurd. Ik zou geen andere lens krijgen zolang de foute lens niet retour zou zijn. Let op: naar Frankrijk. Ik de lens aangeboden aan UPS. Hoop werk mee gehad.
Ik sprak met de klantenservice af dat de vervangende lens, dus de correcte levering, naar een ander adres gestuurd zou worden, i.v.m. afwezigheid op het eerste adres (= kantoorverzamelgebouw) i.v.m. vakantie. Nieuwe afleverdadres wordt genoteerd door klantenservice.
Binnen een half uur besefte ik me dat levering geen zin meer had, want dat zou pas na de feestdagen zijn. Ik bel de klantenservice dus weer terug op het dure 0900-nummer, wacht weer 20 minuten en de levering zou omgezet worden in een directe terugbetaling (als de foute levering retour zou zijn).
Na een aantal dagen krijg ik een email dat het pakketje retour is ontvangen. Twee dagen later krijg ik een automatisch aangemaakte email dat er een nieuwe lens onderweg is. Ik bel direct voor de derde keer het dure 0900-nummer dat ik geen levering meer wil, maar terugbetaling. Het zou een 'systeemfout' zijn, maar men garandeerde terugbetaling (en geen verzending van het tweede pakket).
Ik wacht twee weken en check elke dag mijn bankrekening. Tijdens de twee weken weken heb ik nog steeds geen geld terug ontvangen. Ik bel voor de vierde keer het kostbare 0900 nummer op. Na een lange wachttijd geeft men aan dat er een pakket verzonden is naar het eerste adres (een kantoorverzamelgebouw!), welk adres ik heb laten wijzigen omdat er vanwege vakantie niemand aanwezig is. Na controle in het kantoorverzamelgebouw is door niemand een pakje ontvangen of ergens voor getekend.
Ik geef aan dat ik per direct mijn geld terug wil, maar de klantenservice geeft aan dat ik a) verplicht mee moet werken aan een onderzoek tot zoekraking en b) een kopie van mijn legitimatiebewijs moet sturen. Ik sommeer tot terugbetaling. Ik stuur een fax naar het hoofdkantoor in Frankijk.
Na weer een week wachten (en een lens die nog steeds zoek is, althans die ik nooit heb ontvangen) reageert de klantenservice per telefoon met de mededeling dat men niet over kan gaan tot terugbetaling, omdat zij de kwestie nog niet met de expediteur geregeld heeft. Aangegeven dat ik niets te maken heb met het zoekraken van a) een pakketje dat niet door mij ontvangen is en naar een verkeerd adres wordt gestuurd en b) een pakketje dat niet verzonden zou worden, omdat er terugbetaald zou worden nadat de eerste foute levering retour is gestuurd. De klantenservice vraagt me om een officiële verklaring te ondertekenen, zodat er een onderzoek gestart kan worden naar de vermissing. Dit zal weer 14 dagen duren, en zolang het onderzoek niet is afgerond, kan er geen terugbetaling plaatsvinden.
Mijn status nu:
Half december 2011 € 500,- overgemaakt naar Pixmania. Geen pakket ontvangen en men wil mijn geld niet meer teruggeven!! Ik word de dupe van onzorgvuldigheid aan de zijde van Pixmania en ze laten mij opdraaien voor interne fouten. Bij overmaat van ramp deelde een medewerker overigens ook nog mede dat mijn 'klantfile' leeg zou zijn en dat ik niet eerder had gebeld!!!
Recentelijk ontving ik nog een email waarin staat dat ze zich beroepen op hun Algemene Voorwaarden waardoor ik verplicht ben een kopie van mijn paspoort in te sturen.
Mag dit zomaar?
Wat moet ik doen?
Ik raad niemand aan om bij Pixmania te kopen, al is het alleen maar door hun slechte service en slechte bereikbaarheid. Ik snap niet dat dit bedrijf mij niet schadeloos stelt.
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Webwinkel Pixmania houdt onterecht gelden vast
-
Kapitein2012
-
Bob Schurkjens
Re: Webwinkel Pixmania houdt onterecht gelden vast
Geschil aanspannen tegen Pixmania bij de Geschillencommissie Thuiswinkel is een mogelijkheid. Niet geheel duidelijk is of Pixmania daar momenteel is aangesloten.
Volgens Pixmania wel, volgens http://www.thuiswinkel.org niet
Een kopie van paspoort opsturen: nooit doen i.v.m. identiteitsfraude.
Een kopie van paspoort opsturen: nooit doen i.v.m. identiteitsfraude.
Wel dezelfde geschillencommissie, alleen niet via Thuiswinkel, maar Qshops.Bob Schurkjens schreef:Geschil aanspannen tegen Pixmania bij de Geschillencommissie Thuiswinkel is een mogelijkheid. Niet geheel duidelijk is of Pixmania daar momenteel is aangesloten.
Met iDEAL betalen is zeer onverstandig, maar de ironie is dat veel consumenten het juist als de veiligste optie beschouwen.
Creditcard FTW!
Creditcard FTW!
-
Kapitein2012
Pixmania laat niets meer horen, behalve deze email:
Geachte,
Bedankt voor uw mail.
U laat ons weten dat u het niet eens bent met onze manier van werken.
Wij willen u vragen ons de kopie van uw paspoort toe te sturen, zodat wij deze kunnen doorgeven aan de desbetreffende afdeling en zij zullen dan overgaan tot terugbetalen van het bedrag.
Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groeten,
De Klantenservice
Mijn vraag is dus waarom ik heel de tijd een kopie van een paspoort toe moet sturen, terwijl Pixmania mijn bestelling kwijt maakt - en nu geen geld terugstort?
Wat moet ik doen?
Geachte,
Bedankt voor uw mail.
U laat ons weten dat u het niet eens bent met onze manier van werken.
Wij willen u vragen ons de kopie van uw paspoort toe te sturen, zodat wij deze kunnen doorgeven aan de desbetreffende afdeling en zij zullen dan overgaan tot terugbetalen van het bedrag.
Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groeten,
De Klantenservice
Mijn vraag is dus waarom ik heel de tijd een kopie van een paspoort toe moet sturen, terwijl Pixmania mijn bestelling kwijt maakt - en nu geen geld terugstort?
Wat moet ik doen?
-
Bob Schurkjens
Aangetekende brief sturen waarin u aangeeft de koop te ontbinden. Waar die brief naar toe moet, is een raadsel: Pixmania heeft geen adres in Nederland. Over eerlijk zaken doen gesproken! Bewaar de UPS verzendgegevens goed. En eventueel een klacht indienen bij de Consumentenautoriteit.
Zie http://www.consuwijzer.nl
Kopie paspoort is onzin en ongewenst i.v.m. identiteitsfraude. Ik zou dit ook aan Consuwijzer voorleggen.
http://www.consuwijzer.nl/Voorbeeldbrie ... _webwinkel
Pixmania is verplicht zich aan de Nederlandse wet te houden. Daar staat niet in dat u een kopie van een paspoort moet opsturen om uw geld terug te krijgen. Deze bepaling is daarom ongeldig.
Zie http://www.consuwijzer.nl
Kopie paspoort is onzin en ongewenst i.v.m. identiteitsfraude. Ik zou dit ook aan Consuwijzer voorleggen.
http://www.consuwijzer.nl/Voorbeeldbrie ... _webwinkel
Pixmania is verplicht zich aan de Nederlandse wet te houden. Daar staat niet in dat u een kopie van een paspoort moet opsturen om uw geld terug te krijgen. Deze bepaling is daarom ongeldig.