LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Webwinkel rechten opdrachtsbevestiging
Webwinkel rechten opdrachtsbevestiging
Beste forumleden,
Een webwinkel heeft mijn bestelling geannuleerd omdat de prijs niet correct was, maar het annuleren hebben ze na het geven van een opdrachtbevestiging gedaan.
Ik heb twee mails ontvangen. 1 mail met bestelling xxxxxx en half uur later een mail met opdrachtbevestiging.
Mijn vraag is of de webwinkel zijn recht heeft om het te annuleren zelfs na het versturen van een opdrachtbevestiging.
Met vriendelijke groet,
Duranu
Een webwinkel heeft mijn bestelling geannuleerd omdat de prijs niet correct was, maar het annuleren hebben ze na het geven van een opdrachtbevestiging gedaan.
Ik heb twee mails ontvangen. 1 mail met bestelling xxxxxx en half uur later een mail met opdrachtbevestiging.
Mijn vraag is of de webwinkel zijn recht heeft om het te annuleren zelfs na het versturen van een opdrachtbevestiging.
Met vriendelijke groet,
Duranu
Re: Webwinkel rechten opdrachtsbevestiging
Eerst bevestigen ze het, daarna komen ze erachter? Had je intussen wel betaald?
-
Of ze dat mogen hangt er een beetje vanaf.
Is het product dat je bestelde overduidelijk verkeerd geprijsd?
Dan kunnen zij inderdaad de koop ontbinden.
Ik vrees dat voordat iemand hier iets zinnigs over kan zeggen, er wat meer informatie nodig is.
Is het product dat je bestelde overduidelijk verkeerd geprijsd?
Dan kunnen zij inderdaad de koop ontbinden.
Ik vrees dat voordat iemand hier iets zinnigs over kan zeggen, er wat meer informatie nodig is.
Zoals VioletPrue aangeeft kunnen er omstandigheden zijn die afwijking van koop=koop rechtvaardigden aan de zijde van de verkoper. Het gaat dan voornamelijk over een kennelijk onjuiste prijs in de aanbieding (kennelijk in de zin dat de koper redelijkerwijs had moeten aannemen dat het om een foute prijs ging). Dat de tweede bevestiging na een half uur kwam lijkt een indicatie dat die bevestiging niet automatisch is verzonden en je kunt je dan afvragen of de verkoper er dan nog onderuit kan.
Zoals eerder al aangegeven is, indien prijs sterk afwijkt van wat marktconform prijs zou moeten zijn, dan hebben ze recht om dat te annuleren.
Laatste was HEMA met per abuis gratis taarten Had ze 100 besteld, ook bevestiging (mail) gehad, echter werd het later geannuleerd
Laatste was HEMA met per abuis gratis taarten Had ze 100 besteld, ook bevestiging (mail) gehad, echter werd het later geannuleerd
Een klant mag zonder opgave van reden kosteloos annuleren, waarom zou de winkel dat dan niet mogen?Duranu schreef:Beste forumleden,
En al zou dat bij wet verboden zijn, dan heeft het toch geen zin om daar veel tijd aan te verliezen ?
Het product was 5% van de marktconforme prijs. Was te proberen. Hopelijk krijg ik snel me geld terug.
WUT! €5,- ipv € 100,- ? Dan moeten er echt alarmbellen gaan rinkelen als je bestelt. Dan kun je echt verwachten dat het niet goed is.
5% is wel erg weinig...
Wel gingen bij mijn webwinkel wegens rook en water schade, brand bij buren dus geen pand meer diverse goederen na controle zonder verpakking voor 25% de deur uit.
Dat was dus nieuwe en gecontroleerde zonder verpakking maar met garantie.
Vergeet niet dat op bepaalde producten een hoge marge zit tussen kale import en verkoop.
Een TV meubel van €249,- is €87,- import, met invoer rechten, transport en BTW en winstmarge van mij als importeur, de winkel en rente verlies, reclame, personeel en nog veel meer.....
Dan kan een product 3x de import prijs worden, dus hoeveel wil je dalen?
De door mijn verkochte 25% van nieuw waarde was naast verkoop vooral besparen op afval stort kosten!
In theorie kan dus 5% redelijk zijn, eventueel als klanten lokker of foute inkoop.
Ooit maakte ik een fout, het was mogelijk per Doos (12 stuks), per Pallet of per Container te bestellen en bij alle gevallen moest ik dus 1x invullen.....
Om jarenlange voorraad en dure magazijn ruimte te voorkomen is dat ook onder de inkoopprijs weg gegaan want ik kan niets terug sturen als winkel/importeur....
Beter iets met flink verlies te verkopen dan nog meer kosten maken....
Het mag dus als je een foutje maakte en zo snel reageerde...
Hij had ook het geld terug kunnen storten en uitverkocht gebruiken wat ik ook helaas wel eens tegen kom.
Handel is nooit te voorspellen en extreem lage prijzen, ze komen voor!
Helaas heb ik die ervaring ook en daar was ik niet blij mee.
Wel gingen bij mijn webwinkel wegens rook en water schade, brand bij buren dus geen pand meer diverse goederen na controle zonder verpakking voor 25% de deur uit.
Dat was dus nieuwe en gecontroleerde zonder verpakking maar met garantie.
Vergeet niet dat op bepaalde producten een hoge marge zit tussen kale import en verkoop.
Een TV meubel van €249,- is €87,- import, met invoer rechten, transport en BTW en winstmarge van mij als importeur, de winkel en rente verlies, reclame, personeel en nog veel meer.....
Dan kan een product 3x de import prijs worden, dus hoeveel wil je dalen?
De door mijn verkochte 25% van nieuw waarde was naast verkoop vooral besparen op afval stort kosten!
In theorie kan dus 5% redelijk zijn, eventueel als klanten lokker of foute inkoop.
Ooit maakte ik een fout, het was mogelijk per Doos (12 stuks), per Pallet of per Container te bestellen en bij alle gevallen moest ik dus 1x invullen.....
Om jarenlange voorraad en dure magazijn ruimte te voorkomen is dat ook onder de inkoopprijs weg gegaan want ik kan niets terug sturen als winkel/importeur....
Beter iets met flink verlies te verkopen dan nog meer kosten maken....
Het mag dus als je een foutje maakte en zo snel reageerde...
Hij had ook het geld terug kunnen storten en uitverkocht gebruiken wat ik ook helaas wel eens tegen kom.
Handel is nooit te voorspellen en extreem lage prijzen, ze komen voor!
Helaas heb ik die ervaring ook en daar was ik niet blij mee.