LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Webwinkel www.eurolens.com

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
bertornot
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 aug 2010 11:51

Webwinkel www.eurolens.com

Ongelezen bericht door bertornot »

Nou bestel ik wel eens contactlenzen via internet, maar deze keer kwam ik op een Nederlandse site ook een verwijzing naar http://www.eurolens.com tegen. Nette site, uit Europa zo te zien en inderdaad een stuk goedkoper dan andere shops. Zeker als je meerdere lenzen zou bestellen. Maar goed, voorzichtig een kleine bestelling gedaan twv zo'n 65 euro. Nette bevestiging van de order ontvangen en alles lijkt prima te verlopen.

Ontvangst van de order duurde echter wat langer, dat kan nou eenmaal wel eens bij een internetshop :roll: . Initieel werd aangegeven 5-7 werkdagen. Na 2 weken maar eens gaan informeren, ik moest rekening houden met '15 werkdagen' :( . Gewacht en na 15 werkdagen wederom contact opgenomen. Nou moest ik weer 'toch zeker rekening houden met 6 weken' :? , in verband met verwerking bij douane... douane? :shock:

Nou goed, inderdaad na 6 weken ontvang ik het pakketje, maar moet wel 25 euro extra bijbetalen, aan invoerrechten! Afzender op pakketje: Lens.com in Louisianna (USA). Nou lekker dan, erg dure lenzen geworden, zelfs nog duurder dan in de lokale 'normale' lenzen winkel.

"Ik zou zeggen: NIET doen!" Er zijn ook wel meer berichten te lezen op internet over deze internetshop, negatief wel te verstaan. Zelf vind ik het nogal misleidend, zeker door de naam EuroLens. Men doet zich voorkomen als een Europees bedrijf, maar is dat dus zeker niet.

Ik ga nog wel even op zoek naar de Nederlandse site waarop deze verwijzing stond, want daarin stond volgens mij dat het wel een goede shop zou zijn, naast enkele andere Nederlandse shops.

tampie74
Berichten: 172
Lid geworden op: 23 jan 2009 13:14

Re: Webwinkel www.eurolens.com

Ongelezen bericht door tampie74 »

jeetje dat zijn wel hele dure lenzen. Ik weet niet wat voor lenzen jij hebt gekocht. Ik draag zelf normaal een bril en voor het zwemmen bestel ik altijd via https://www.lensexpress.nl/ daglenzen. Ik betaalde voor 1 maand 30 paar, 33 euro en je kan ze nog via de verzekering terug krijgen ook als je dat op het formulier aangeeft. En ik betaalde geen verzendkosten. En is gewoon nederlands, per 1 malige machtiging.
Ik ben er zeer tevreden mee, had ze zaterdag besteld en dinsdags in huis.
Misschien een tip voor de volgende keer.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Webwinkel www.eurolens.com

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Toch vreemd - want ze zijn geregistreerd in de UK:
http://www.networksolutions.com/whois-s ... rolens.com

Dit word bevestigd door hun adres:
http://www.eurolens.com/lens/faq/contactinfo.asp

Aangezien ze adverteren met gratis bezorging, zou ik er eens een mailtje aan wagen - want op 65 euro 25 bij moeten betalen is een beetje bezopen.

bertornot
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 aug 2010 11:51

Re: Webwinkel www.eurolens.com

Ongelezen bericht door bertornot »

Klopt... en inderdaad bezorgen ze ook gratis. De extra kosten waren 'invoerrechten', dus die hebben niets met bezorgkosten te maken.

En ik heb ook nog wel contact gehad hoor... maar heel opvallend, tijdens het order proces (wachten op de order) zijn ze erg netjes in beantwoording van mails, maar na bezorging is die netheid volledig over.

(dit bedrag geldt overigens voor een half jaar aan lenzen)

Anyway, zoals ik al zei in mijn eerste post, ik heb wel vaker lenzen besteld via internet, dus ik ga gewoon weer terug naar mijn 'oude stekkie'.

Thanks,
Marco

Route2814
Berichten: 5
Lid geworden op: 30 jan 2010 16:59

Re: Webwinkel www.eurolens.com

Ongelezen bericht door Route2814 »

Ik heb ook een bestelling gedaan via eurolens omdat inderdaad de prijzen aanzienlijk scheelden met Nederlandse lenzen aanbieders. Ik heb op 15 sep jl. besteld en betaald. Tot nu toe ook nog niets ontvangen. Heb vanmorgen gemaild maar krijg geen reactie. Toen ik voor mijn bestellling vragen stelde via mail kreeg ik meteen een response/antwoord. Lijkt erop dat nu het geld binnen is er geen reactie komt. Blijf in ieder geval mailen waar mijn bestelde lenzen blijven. Als het 15 dagen kan duren dan wacht ik (enkele dagen) nog even af wat er gaat gebeuren. Maar 6 weken ga ik niet wachten. Wellicht dat het allemaal wel goed komt, maar vorige correspondentie hier op dit forum maakt mij niet echt blij. We zullen zien. Wordt vervolgd.

Route2814
Berichten: 5
Lid geworden op: 30 jan 2010 16:59

Re: Webwinkel www.eurolens.com

Ongelezen bericht door Route2814 »

Vervolg bestelling lenzen bij Eurolens: Vanavond een antwoord gekregen na een tweede mail gestuurd te hebben. En ja, ook ik kreeg het volgende mailtje gestuurd van de Costumers Service van Eurolens:

Thank you for contacting euroLens.
I apologize, but we do not have tracking numbers for global shipments. Global Priority mail is delivered within 7-15 business days. Shipping times do not include any unforeseen customs delays. We must allow a full six weeks for delivery.
Please let us know if we can be of further assistance.

Dus ook hier precies hetzelfde als de andere mensen die dit reeds gemeld hebben.
Ik ben dus benieuwd welke andere adder nog onder het gras zit bij dit bedrijf. Waarschijnlijk ook een fikse rekening voor de verzending of douaneformaliteiten.

Heb inmiddels teruggemaild dat ik dit niet zal accepteren en dat ik een refund wil van mijn geld en dat ze hun lenzen kunnen houden. Ik ben benieuwd wat hun reactie hierop zal zijn.

Eurolens is dus geen partner waar u zaken mee moet doen. Ze hebben belachelijke levertijden en wie weet wat er nog naar voren komt aan kosten.

Liever iets meer betalen in Nederland maar de bestelling na 2 dagen in huis hebben. Nu is het nog maar de vraag of ik mijn lenzen ga krijgen of dat ik uberhaubt mijn geld terug ga krijgen.

Ik ga hier in ieder geval meer werk van maken. Dus nogmaals wees gewaarschuwd. Ga niet in zee met eurolens. Wordt vervolgd

Route2814
Berichten: 5
Lid geworden op: 30 jan 2010 16:59

Re: Webwinkel www.eurolens.com

Ongelezen bericht door Route2814 »

Vervolg bestelling Eurolens.

Vandaag 28-09-2010 de bestelling via TNT Post ontvangen. Ik moest echter 65,13 euro aan invoerrechten betalen omdat de lenzen vanuit Amerika (dus buiten de EU) verzonden worden. Eurolens heeft een adres in Engeland, maar de lenzen worden vanuit Louisiana in Amerika verzonden. Daarvoor moet er aangifte bij de douane gedaan worden. Dit doet TNT Post automatisch bij ieder pakket(je) vanuit een land buiten de EU.

Er zitten dus enorme verborgen kosten aan het bestellen bij Eurolens. En hoewel een aantal lenzen vergelijkings sites eurolens als goedkoopste leverancier aangeven, klopt dit helemaal niet. Met deze verborgen kosten zijn ze de duurste van allemaal.

Van deze extra kosten wordt geen melding gemaakt op hun webpagina. Dus dit is pure misleiding door eurolens.

Ik waarschuw iedereen geen lenzen via eurolens (http://www.eurolens.com) te bestellen. Het duurt vreselijk lang en er zitten enorme verborgen kosten aan vast. Beter een Nederlands of Europees bedrijf gebruiken voor het bestellen van lenzen. Wees gewaarschuwd. Dit is nu al meerdere mensen overkomen.

Ik had zelf ook eerst beter moeten kijken voordat ik met eurolens in zee was gegaan.

Kenneth74
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 mar 2013 16:06

Re: Webwinkel www.eurolens.com

Ongelezen bericht door Kenneth74 »

Ik kan mij alleen maar aansluiten met de verhalen hier, dom, dom, dom dat ik www.eurolens.com niet even had gechecked. Je wordt inderdaad bedonderd aangezien ze zich voor doen als bedrijf uit UK maar eenmaal betaald hetzelfde verhaaltje qua levertijd met max 15 werkdagen en daarna 6 weken (!) daarnaast de import heffing (ca 35% extra kosten) dus kortom lang wachten en meer betalen dan verwacht, let op als je de lenzen retour stuurt zullen ze ook nog eens extra kosten in rekening brengen.
Dus lekker links laten liggen dit bedrijf en binnen NL of EU bestellen al is het alleen al voor de levertijd en hopelijk betere service dan eurolens.

Gesloten