| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Webwinkels en Ideal
Webwinkels en Ideal
Ik heb op zaterdag 17 oktober 2009 en op maandag 19 oktober 2 bestellingen gedaan op webwinkels: Libris.nl en Panda. Bij Libris bestelde ik een e-book en betaalde deze met Ideal. Na mijn betaling zou ik teruggeleid moeten worden naar de site van Libris en zou ik mijn e-book kunnen downloaden. Helaas kreeg ik een melding dat er een technische storing was. Maar mooi dat mijn geld wel was afgeschreven. Vandaag wilde ik online Panda antivirus voor netbooks downloaden via de shop van Panda. Zelfde verhaal. Het bedrag werd afgeschreven en daarna melding van een technische storing. Geld kwijt maar geen product. Ik ga er natuurlijk achteraan om mijn geld terug te krijgen of het product geleverd te krijgen. Ik zal laten weten wat het resultaal is maar ik denk dat ik geen gebruik meer ga maken van Ideal.
Re: Webwinkels en Ideal
Hier is het antwoord van Currence. Zij zijn niet verantwoordelijk, zeggen ze.
Geachte heer Bos,
Wij danken u vriendelijk voor uw e-mail, en het spijt ons dat u blijkbaar problemen heeft ondervonden bij de betrokken webwinkels.
Currence kan u echter niet helpen met het uitzoeken van de status van een iDEAL betaling.
iDEAL is namelijk geen bedrijf maar een betaalstandaard die door Currence wordt beheerd. Banken, Payment Service Providers (zoals bijvoorbeeld Bibit, Ogone, Buckaroo, Global Collect, Docdata) en webwinkels implementeren iDEAL in hun eigen systemen. Wij hebben geen zicht op iDEAL-betalingen noch beheren wij rekeningen die door banken en PSP's worden gebruikt voor iDEAL. Webwinkels sluiten een iDEAL contract met een bank of Payment Service Provider.
Indien de betrokken webwinkeliers aangeven de betaling niet te hebben ontvangen dan dient uw bank obv de 16-cijferige iDEAL betaalnummers (zichtbaar op uw rekeningoverzicht) de status van uw betalingen uit te zoeken. Zij autoriseren namelijk uw betaling aan de bank (of Payment Service Provider) van deze webwinkels. Deze partij geeft dan de betalingsgarantie door aan haar klant, in uw geval dus Libris en de Panda store zodat tot uitlevering kan worden overgegaan.
Met vriendelijke groet,
Laurens Messing
Geachte heer Bos,
Wij danken u vriendelijk voor uw e-mail, en het spijt ons dat u blijkbaar problemen heeft ondervonden bij de betrokken webwinkels.
Currence kan u echter niet helpen met het uitzoeken van de status van een iDEAL betaling.
iDEAL is namelijk geen bedrijf maar een betaalstandaard die door Currence wordt beheerd. Banken, Payment Service Providers (zoals bijvoorbeeld Bibit, Ogone, Buckaroo, Global Collect, Docdata) en webwinkels implementeren iDEAL in hun eigen systemen. Wij hebben geen zicht op iDEAL-betalingen noch beheren wij rekeningen die door banken en PSP's worden gebruikt voor iDEAL. Webwinkels sluiten een iDEAL contract met een bank of Payment Service Provider.
Indien de betrokken webwinkeliers aangeven de betaling niet te hebben ontvangen dan dient uw bank obv de 16-cijferige iDEAL betaalnummers (zichtbaar op uw rekeningoverzicht) de status van uw betalingen uit te zoeken. Zij autoriseren namelijk uw betaling aan de bank (of Payment Service Provider) van deze webwinkels. Deze partij geeft dan de betalingsgarantie door aan haar klant, in uw geval dus Libris en de Panda store zodat tot uitlevering kan worden overgegaan.
Met vriendelijke groet,
Laurens Messing