LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Wees slim met het kopen op internet
Re: Wees slim met het kopen op internet
Ik zou me bijna gaan schamen, maar dat doe ik lekker niet!!
Ik heb een internetwinkel en wij verzenden nu nog uitsluitend onder rembours of vooruitbetaling. We hebben een tijdje als service naar de klanten onder factuur geleverd..... Dat was voor ons een fiasco, we moeten nu nog steeds 3000 euri ontvangen, dus kunnen naar een incassoburo, kost ons ook geld!!!!
Gaat er iets mis bij een bestelling (het inpakken blijft tenslotte mensenwerk!), dan kunnen klanten kontakt met ons opnemen en wij zorgen er, zonder gezeur, voor dat het probleem opgelost wordt.
Bedrijven die mensen doelbewust willen oplichten blijven nooit lang bestaan. Je redt het alleen als je inderdaad netjes levert en service biedt.
Wij hebben inderdaad ook klanten die het "eng" vinden om bij ons te bestellen. Dan plaatsen wij voor hen de bestelling of lopen telefonisch met de klanten de winkel door......
Gelukkig weten veel klanten ons nu te vinden en weten ook dat ze bij ons veilig kunnen bestellen....
Ik ben ook gek op het kopen op internet, scheelt veel tijd en geld.
Zeker voor de feestdagen, dan zijn we zelf erg druk en kan ik rustig 's avonds laat gaan winkelen voor kadootjes, zonder drukte en met een lekker bakkie leut erbij
In welke gewone winkel kun je dat?
Ik heb een internetwinkel en wij verzenden nu nog uitsluitend onder rembours of vooruitbetaling. We hebben een tijdje als service naar de klanten onder factuur geleverd..... Dat was voor ons een fiasco, we moeten nu nog steeds 3000 euri ontvangen, dus kunnen naar een incassoburo, kost ons ook geld!!!!
Gaat er iets mis bij een bestelling (het inpakken blijft tenslotte mensenwerk!), dan kunnen klanten kontakt met ons opnemen en wij zorgen er, zonder gezeur, voor dat het probleem opgelost wordt.
Bedrijven die mensen doelbewust willen oplichten blijven nooit lang bestaan. Je redt het alleen als je inderdaad netjes levert en service biedt.
Wij hebben inderdaad ook klanten die het "eng" vinden om bij ons te bestellen. Dan plaatsen wij voor hen de bestelling of lopen telefonisch met de klanten de winkel door......
Gelukkig weten veel klanten ons nu te vinden en weten ook dat ze bij ons veilig kunnen bestellen....
Ik ben ook gek op het kopen op internet, scheelt veel tijd en geld.
Zeker voor de feestdagen, dan zijn we zelf erg druk en kan ik rustig 's avonds laat gaan winkelen voor kadootjes, zonder drukte en met een lekker bakkie leut erbij
In welke gewone winkel kun je dat?
Ik koop graag via internet; heb een hekel aan "shoppen", ben een plusser en loop niet al te graag winkel in, winkel uit. Rustig thuis achter de computer , prijzen vergelijken zonder dat je de halve stad hoeft af te sjouwen. 'Heb al heel wat ge- en ver-kocht via internet en het bevalt mij prima, ook nog nooit problemen gehad. Wat me wel opvalt is, dat als ik iets in Hongkong bestel, het er sneller is, dan wanneer het uit Duitsland of Engeland moet komen! Leve kopen op afstand dus!
heb al verschillende boeken via amazon.com besteld . elke keer mijn bestelling binnen een paar dagen netjes voor de deur afgeleverd.dit geldt voor zowel amerika, duitsland en engeland. ik koop boeken en dvd"s die hier in nederland niet te krijgen zijn, en de verzendkosten zijn in vergelijking met nederland helemaal niet duur.lang leve het kopen via internet.
Ik run al een tijdje een internet site en geloof me wij gaan niet stunten omdat we graag klanten willen hebben , maar de winkel op de hoek geeft mij echt niet zoveel service als een internet shop dat doen kom maar eens om een kabeltje van een tomtom of ipaq bij dixons wij (de collega's en ik) toch net even iets beter en wij kunnen scherpe prijzen hanteren omdat wij geen winkel hebben.
ik zelf beschik over een rabobank internet kassa , nou je gaat eerst door een molen voor je die mag gebruiken.
ik ben dan ook heel blij dat ik hem heb want ook wij worden vaak opgelicht door lieden die een order plaatsen en dan via mastercard ed betalen .
Overigens hoor ik steeds hier dat je het na zeven dagen mag terug sturen , sterker nog het mag na 14 dagen gebruikt ongebruikt open verpakking etc dus laat je niet met een kluitje in het riet sturen
ik zelf beschik over een rabobank internet kassa , nou je gaat eerst door een molen voor je die mag gebruiken.
ik ben dan ook heel blij dat ik hem heb want ook wij worden vaak opgelicht door lieden die een order plaatsen en dan via mastercard ed betalen .
Overigens hoor ik steeds hier dat je het na zeven dagen mag terug sturen , sterker nog het mag na 14 dagen gebruikt ongebruikt open verpakking etc dus laat je niet met een kluitje in het riet sturen
Ik heb zelf in de afgelopen 2 jaar al 2 pc's voor mezelf en 4 pc's voor kennissen besteld via het internet op http://www.prijsstunt.nl. Altijd binnen 2 dagen in huis, bezorgd door hun eigen bezorgdienst, betalen aan de bezorger en zelfs niet te beroerd om bij ons (oudere) mensen snel even te helpen met aansluiten. Bovendien heb ik nergens anders een complete pc voor € 250,- kunnen vinden. Het kans dus ook erg positief uitvallen. Mijn initiële angst is volledig weg, natuurlijk bel ik wel altijd even op voor ik iets bestel, ik wil toch het liefst even persoonlijk contact gehad hebben[/url]
Ik snap al die problemen van mensen niet die op internet kopen.
Als ik iets wil kopen en het kan online dan doe ik dat. Voor een pc, maar ook voor mijn vitamientjes en sommige kleding. Waar ik zelf goede ervaringen mee heb is kopen via http://www.vindsnel.nl/bestel
Als er dan problemen bij de aanschaf ontstaan kun je die ook informeren, maar of dat helpt weet ik niet, omdaat ik nog nooit problemen heb gehad.
groetjes allemaal
wilsurfer28
Als ik iets wil kopen en het kan online dan doe ik dat. Voor een pc, maar ook voor mijn vitamientjes en sommige kleding. Waar ik zelf goede ervaringen mee heb is kopen via http://www.vindsnel.nl/bestel
Als er dan problemen bij de aanschaf ontstaan kun je die ook informeren, maar of dat helpt weet ik niet, omdaat ik nog nooit problemen heb gehad.
groetjes allemaal
wilsurfer28
Kijk gewoon hier even rond op alle forums. Mensen raken overal in de problemen, online en offline. Voor beide geldt: goed nadenken over wat je doet, en niemand vertrouwen
In beide gevallen kun je alsnog gedupeerd raken, maar dat is de schuld van de verkoper, niet het kanaal. Let wel: via internet (of telefoon of postorder) is het wel makkelijker om mensen te duperen dus moet je wellicht extra voorzichtig zijn of wat ervaring hebben.
In beide gevallen kun je alsnog gedupeerd raken, maar dat is de schuld van de verkoper, niet het kanaal. Let wel: via internet (of telefoon of postorder) is het wel makkelijker om mensen te duperen dus moet je wellicht extra voorzichtig zijn of wat ervaring hebben.
Waarom zou je niet kopen via internet , en zonder reclame te maken ik heb diverse internetshops en verkoop legaal aan klanten.
Ik vind ook dat we te veel over een kam geschoren worden en dat is niet eerlijk!!!
Wij worden ook vaak door mensen benadeeld en daar kunnen wij ook niets mee!!
Er zijn genoeg eerlijk webshop houders die hier hun boterham mee proberen te verdienen en die balen van al die foute verkopers
Ik vind ook dat we te veel over een kam geschoren worden en dat is niet eerlijk!!!
Wij worden ook vaak door mensen benadeeld en daar kunnen wij ook niets mee!!
Er zijn genoeg eerlijk webshop houders die hier hun boterham mee proberen te verdienen en die balen van al die foute verkopers
Idd kever je hebt helemaal gelijk zo zijn wij nederlanders treist maar waar. Als het regent geven wij de weerman de schuld zo simpel zijn wij nu eenmaal.
Ikzelf heb geen internetshop...ik zou willen stellen aan iedreen die een i-netshop heeft het volgende tegaan doen...je KVK nummer op de site zetten, zo weet je in ieder geval dat ze staan ingeschreven en dat ze eerlijke handeldrijven [nu boeit mij dat eerlijke niet echt om je eerlijk tebekennen heb ik genoeg spul in het verleden geheelt gehad] ben ik daar trots op ja en nee. Ja het spaart mij veel geld uit..nee niet als ik weet dat het van een particulier afkomt die rondkomen van een wao'tje.
Maar dat is het verleden dat is niet meer aan de orde.
Ik heb genoeg bestelt gehad op het net nooit geen enkel probleem...een tip voor de KOOPJESJAGERS die het net afroamen zoals ze dat met een mooi woord noemen!
NOOOOOIT VOORAF BETALEN! dat is een rookie [lees:noob] fout..het verbaasd me zelfs nog dat er mensen die er nog intuinen.
ALtijd via postorder of rembours verzenden..zo ben je verzekerd namelijk [niet tegenspreken want dat is wel zo] weet ik namelijk uit iegen ervaringen..geef de postbode een euro of 2 fooi en vraag of hij even erbij wilt wachten als je het pakket openmaakt [zo heb je een getuige mocht het een [paar bakstenen zijn] simpele foefjes die zeer goed werken en het risico verkleinen op oplichterij.
Ikzelf heb geen internetshop...ik zou willen stellen aan iedreen die een i-netshop heeft het volgende tegaan doen...je KVK nummer op de site zetten, zo weet je in ieder geval dat ze staan ingeschreven en dat ze eerlijke handeldrijven [nu boeit mij dat eerlijke niet echt om je eerlijk tebekennen heb ik genoeg spul in het verleden geheelt gehad] ben ik daar trots op ja en nee. Ja het spaart mij veel geld uit..nee niet als ik weet dat het van een particulier afkomt die rondkomen van een wao'tje.
Maar dat is het verleden dat is niet meer aan de orde.
Ik heb genoeg bestelt gehad op het net nooit geen enkel probleem...een tip voor de KOOPJESJAGERS die het net afroamen zoals ze dat met een mooi woord noemen!
NOOOOOIT VOORAF BETALEN! dat is een rookie [lees:noob] fout..het verbaasd me zelfs nog dat er mensen die er nog intuinen.
ALtijd via postorder of rembours verzenden..zo ben je verzekerd namelijk [niet tegenspreken want dat is wel zo] weet ik namelijk uit iegen ervaringen..geef de postbode een euro of 2 fooi en vraag of hij even erbij wilt wachten als je het pakket openmaakt [zo heb je een getuige mocht het een [paar bakstenen zijn] simpele foefjes die zeer goed werken en het risico verkleinen op oplichterij.
Steeds meer mensen zien dat je goede aankopen kunnen maken via internet. Ik begrijp wel de mensen de eerst levering willen voor dat er betaald word. Maar veel mensen vergeten dat ze na een creditcard betaling vaak hun geld terug krijgen nadat er geen levering is gedaan.
Ik heb zelf een keer geld terug gehad van visa omdat ik bagger software programma geleverd kreeg.
Groeten
Leon
http://www.e-shopbuilders.nl
Ik heb zelf een keer geld terug gehad van visa omdat ik bagger software programma geleverd kreeg.
Groeten
Leon
http://www.e-shopbuilders.nl
Voor een vergelijking van online PC-shops:
http://www.tweakers.net/shopsurvey
http://www.tweakers.net/shopsurvey
Hallo
Wij kopen altijd via internet onze spullen en nooit geen problemen mee gehad ik snap niet waar iedereen zo moeilijk over doet.
wij gaan per 1 jan 2005 beginnen met een webwinkel.
zelfs in de gewone winkel kun je nog belazerd worden.
wij vinden het wel lekker kopen op je dooie gemak via het net.
en als we het vermoeden heb dan sturen we eerst een emailtje.
dus mensen doe niet zo moeilijk.
Ozje
Wij kopen altijd via internet onze spullen en nooit geen problemen mee gehad ik snap niet waar iedereen zo moeilijk over doet.
wij gaan per 1 jan 2005 beginnen met een webwinkel.
zelfs in de gewone winkel kun je nog belazerd worden.
wij vinden het wel lekker kopen op je dooie gemak via het net.
en als we het vermoeden heb dan sturen we eerst een emailtje.
dus mensen doe niet zo moeilijk.
Ozje