LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] WEHKAMP betalingen

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
GreatEscape

WEHKAMP betalingen

Ongelezen bericht door GreatEscape »

In oktober 2003 heb ik een bestelling teruggestuurd nadat ik deze betaald had. Daardoor ontstond er een tegoed van ongeveer 34 euro. Dit bedrag zou met een volgende bestelling verrekend worden.
In mei 2004 bestelde ik (voor het eerst) weer een aantal dingen. Op het rekeningoverzicht was echter het tegoed niet verrekend dus meteen gebeld.
We mochten het tegoed van het totaal bedrag aftrekken en het restant overmaken. Het restant bedrag 61,90 euro heb ik op 1 juni overgemaakt. Ik was echter zo dom om het klantnummer te vergeten.

Omdat een aantal kledingstukken niet helemaal pasten etc. hadden we ook een aantal nieuwe stukken besteld. Die nieuwe voorwerpen heb ik op 23 juni betaald. Op 29 juni kreeg ik een e-mail dat mijn rekeningoverzicht was aangepast. Toen ik online ging kijken bleek echter dat de afschrijving van 1 juni niet verwerkt was. Ik kwam er achter dat het klantnummer niet ingevuld was dus belde WEHKAMP om te vragen waar het geld was. Ze konden het bedrag niet verwerken want er stond geen klantnummer bij. Ik moest een brief sturen met een kopie van de afschrift en dat heb ik gedaan op 30 juni.

Ondertussen bestelde ik nog een aantal dingen. Omdat mijn rekeningoverzicht niet aangepast was, wachtte ik totdat het bedrag van 61,90 verwerkt was zodat ik wist hoeveel ik nog moest betalen.
Op 24 juli kreeg ik een geheugensteuntje in de vorm van een e-mail. Daarop heb ik teruggemail dat ze mijn overzicht aan moesten passen. Op dat mailtje heb ik tot nu toe geen reactie gehad.

Op 8 augustus kreeg ik een nieuw rekeningoverzicht met daarop rente over het verschuldigde bedrag. Direkt weer gebeld met de WEHKAMP en de rente werd teruggedraaid. Ook werd er wederom geconstateerd dat er een bedrag van 61,90 nog niet verwerkt was.

Een week later werd ik gebeld door de WEHKAMP met de vraag of ik misschien van plan was nog eens te betalen. Het hele verhaal aan die mevrouw uitgelegd en ook zij constateerde dat er 61,90 verwerkt moest worden. Ik heb meteen het restant bedrag overgemaakt.
Nu kreeg ik 31 augustus een aanmanings e-mail en een brief waarin ik wordt gesommeerd het bedrag van 61,90 en 1,72 aan rente binnen 7 dagen te betalen anders wordt een deurwaarder ingeschakeld.
Ik heb meteen gebeld en gezegd dat ik het spuug zat ben. Als hun een deurwaarder inschakelen, schakel ik TROS RADAR in.
Die mevrouw aan de telefoon zag in haar overzicht een aantekening staan dat het bedrag van 61,90 betaald was.
Het is nu 24 uur later er is nu een bedrag van 4 euro gecorrigeerd.

Het is blijkbaar heel moeilijk om een bedrag te verwerken. Als ze het nu gewoon teruggestort hadden, dan had ik het bedrag opnieuw over kunnen maken en waren we binnen een paar dagen klaar.

Ik word hier gewoon gek van. :cry:
Wat kan ik nu nog meer doen?

Edwin

Gast

Re: WEHKAMP betalingen

Ongelezen bericht door Gast »

Een borrel nemn en relaxen.

joell

Ongelezen bericht door joell »

Niets doen en wachten op het incassobureau. Als je op dat moment de Rechtsbijstand inschakelt kijken ze alles pas correct na.
Niet zo bang zijn voor hun dreigementen.
Succes !!

Son of god

Ongelezen bericht door Son of god »

Hoezo meer doen? Het is toch (uiteindelijk) opgelost.

Als je jezelf er zo aan irriteert kun je niet meer bij Wehkamp kopen maar contact afrekenen in een andere winkel.

GreatEscape

Ongelezen bericht door GreatEscape »

Dacht je dat ik nog iets bestel?!?!

Petra

Ongelezen bericht door Petra »

:o Wij kopen regelmatig bij Wehkamp, via internet.
Hebben nog nooit problemen gehad met betalingen.
Er wordt snel bezorgd, en betalingen worden keurig afgehandeld.
Ik betaal alleen nooit vooruit, dat is gewoon tegen mijn principe.
Ga niet voor iets betalen, wat ik nog niet heb.
Ik ben eigenlijk zeer tevreden over Wehkamp.
Ook als ik spullen terugstuur, een keurige afwikkeling.

Gast

Geschillencommissie Thuiswinkel via http://www.sgc.nl

redrose

Ongelezen bericht door redrose »

Ik heb ook nooit problemen met Wehkamp, goede service, maar ik wacht met de betaling tot ik zeker weet wat ik wil houden, niet eerst betalen en dan terugsturen. :wink:

Gast

Ja ik heb ook nog nooit problemen met Wehkamp gehad... Vind het daar prima geregeld... Maar voor jou wel **** ja dat het bij jou op die manier moet gaan :( Maarja, probeer het gewoon volgende keer weer lijkt mij... Zo vaak zal het niet verkeerd gaan... Maar niet vergeten je klantennummer in te voeren he !!! :wink:

koot0460

Ongelezen bericht door koot0460 »

ik ben al 29 jaar lid bij wehkamp nooit geen last gehad..

Gast

Ik bestel ook regelmatig bij de Wehkamp. Betaal pas na 14 dagen als de zichttermijn voorbij is. Maar ook ik heb nog nooit problemen gehad met Wehkamp.

joukje

Ongelezen bericht door joukje »

wehkamp bevalt ons prima altijd keurig optijd bezorgt en als het later komt wordt dat gelijk gemeld dat is bij andere postorders nog wel eens anders.blijf je de hele dag thuis niks geen pakketje.
bij was er een keer door een fout op de acceptgiro 400 euro te veel betaald dit stond dus op mijn tegoed .
toen ik belde dat ik te veel had betaald mocht ik kiezen of gelijk terug of het op mijn tegoed laten staan nou die 400 vond ik toch wat veel dus wou ik graag terug geen probleem de volgende dag stond het weer op mijn rekening.

Gesloten