Op 8 november 2010 heb ik bij wehkamp.nl een Samsung wasmachine besteld. Bij dit artikel stond vermeld dat het direct leverbaar was en dat ik hem het snelst in huis zou hebben bij een betaling via I-Deal.
Er van uit gaande dat deze info ook klopte heb ik de bestelling direct voldaan via I-Deal. Vervolgens kwam ik in het scherm terecht waar je de afleverdatum kunt zien en daar zag ik tot mijn grote verbazing dat de wasmachine pas op 17 november geleverd kan worden!
Aangezien mijn huidige wasmachine kapot is vind ik dit heel erg vervelend, want met een gezin met 2 kinderen kan je niet anderhalve week zonder wasmachine. Ik vind het zeer misleidend dat er bij het artikel staat dat het direct leverbaar is terwijl dit niet zo is. Ook vind ik het misleidend dat je de afleverdatum pas kunt zien nadat je hebt betaald!! Ik heb telefonisch contact gehad met de klantenservice en zij wisten mij te vertellen dat de levertijd te maken had met bezorgschema’s.
Dat kan best zo zijn maar als er op de website wordt vermeld dat iets direct leverbaar is verwacht ik ook dat dit word nagekomen. Ik heb dan geen boodschap aan deze bezorgschema’s omdat dit niet vermeld wordt bij het artikel. Vervolgens verzoek ik de klantenservice medewerker mijn bestelling te annuleren en mijn geld terug te boeken zodat ik ergens anders een wasmachine kan bestellen die wel binnen een redelijke termijn geleverd kan worden. Daarop krijg ik het antwoord dat het wel een maand kan duren voordat ik mijn geld terug heb!! Ik vind dit ronduit schandalig!!
Om een artikel snel in huis te hebben moet je via I-Deal betalen en als wehkamp.nl vervolgens zijn belofte niet kan nakomen kan ik vier weken wachten op mijn geld!? Op deze manier word ik gedwongen om toch de
levering van deze wasmachine af te wachten want ik heb niet de financiele middelen om ergens anders een wasmachine te bestellen als mijn geld niet z.s.m. word terugboekt.
Ik ben erg teleurgesteld in Wehkamp en als dit de manieren van Wehkamp.nl zijn, zal ik daar nooit meer terugkeren als klant!
Iemand dit eerder meegemaakt? Ben benieuwd naar ervaringen...
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Wehkamp misleidt klanten met genoemde levertijden!
Re: Wehkamp misleidt klanten met genoemde levertijden!
17 november is inderdaad wel heel erg laat. Mijn zwager heeft afgelopen vrijdag een televisie besteld (50 inch) en deze moet als het goed is vandaag bezorgt gaan worden. Dat vind ik op zich wel netjes geregeld. Ook hier werd overigens na betaling de gewenste bezorgdatum gemeld. Afhankelijk van waar je woont zal dat ook wel met de bezorgdatum te maken hebben. Hij woont in Utrecht en hier zal de Wehkamp wel dagelijks komen.
Het probleem is met dergelijke grote producten dat je altijd met een afleverafspraak zit. Als je nu ergens anders gaat bestellen zit je ook met een afspraak voor bezorging en dat kan misschien uiteindelijk toch uitlopen tot 17 november. Ik zou de bestelling dus nu maar even laten staan, maar ik ben het met je eens dat de informatievoorziening omtrent de gewenste afleverdatum beter naar voren gehaald kan worden.
Het probleem is met dergelijke grote producten dat je altijd met een afleverafspraak zit. Als je nu ergens anders gaat bestellen zit je ook met een afspraak voor bezorging en dat kan misschien uiteindelijk toch uitlopen tot 17 november. Ik zou de bestelling dus nu maar even laten staan, maar ik ben het met je eens dat de informatievoorziening omtrent de gewenste afleverdatum beter naar voren gehaald kan worden.
Re: Wehkamp misleidt klanten met genoemde levertijden!
De klantenservice heeft inmiddels contact met mij opgenomen. A.s. vrijdag 12 november wordt de wasmachine geleverd.
Als dit inderdaad gebeurd, ben ik alsnog dik tevreden!
Als dit inderdaad gebeurd, ben ik alsnog dik tevreden!