Mijn broertje (20 jr) heeft laatst via de wehkampsite een pc gekocht. Daarop heeft hij aangegeven dat hij nog geen klantnummer heeft en dit wil aanvragen.
Mijn ouders en ik hebben ook allebei een apart klantnummer omdat dit gewoon handiger is met betalingen.
De pc komt en ook de rekening. Maar de rekening staat op naam van mijn ouders.
Mijn ouders hebben gebeld dat dit op naam van mijn broertje moet.
De klantenservice gaf aan dat dit niet telefonisch kon maar dat er een brief gestuurd moest worden waar dit in vermeld stond.
Zo gezegd, zo gedaan.
Een aantal weken later komt de rekening en tevens aanmaning op mijn naam te staan.
Weer gebeld maar wederom moest een brief gestuurd worden. Dit dus weer gedaan.
Nu vandaag kreeg mijn broertje eindelijk de rekening dan toch (ja ja met nieuw klantnummer) op zijn naam.
Maar ik kreeg ook een brief waarin stond dat als mijn broertje niet (op tijd) betaald, ik aansprakelijk gesteld wordt.
Daar ben ik het natuurlijk niet mee eens daar ik geen pc besteld heb en ook niet aansprakelijk ben voor mijn broer.
Dus ik heb gebeld naar de klantenservice om door te geven dat ik niet aansprakelijk ben maar mijn ouders.
Zegt de "dame"van de klantenservice dat dit een standaardregel is om Wehkamp in te dekken.
Dus geef ik aan dat dit dan maar op naam van mijn ouders moet.
De dame van de klantenservice vroeg mij of mijn broertje ging betalen. Dus ik geef aan dat dat wel het geval is maar dat ik niet aansprakelijk ben. Zei dat dit niet mogelijk was en dat ik dat dan maar thuis moest uitzoeken.
Nou ja zeg! Ik heb toch geen pc besteld en heb ook geen fouten gemaakt in het aanmaken van een klantnummer?
Kan ik eigenlijk wel aansprakelijk gesteld worden hiervoor???
En hoe kan ik dit aanpakken????
Met vriendelijke groet,
Wendy Heuten
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Wehkamp ongewenste rekening
-
Gast
Re: Wehkamp ongewenste rekening
Beetje dom van Wehkamp, om hun fouten op klanten af te wentelen.
Ze kunnen het niet begrijpen dat er meer klanten op 1 adres wonen.
Ik ben benieuwd hoe ze dat doen in een studentenhuis. Daar zal het wellicht anders liggen, omdat de studenten doorgaans niet dezelfde achternaam hebben, maar wat gebeurt er, als dat toevallig WEL zo is?
Beste WHEUTEN, ik begrijp je probleem ook wel, Wehkamp moet gewoon haar gegevens beter beheren, dan is het probleem opgelost.
Straks krijg JIJ iets niet geleverd, omdat dit probleem, waar jij part nog deel aan hebt, niet fatsoenlijk door Wehkamp wordt opgelost. Dat kan niet de bedoeling zijn.
Ze kunnen het niet begrijpen dat er meer klanten op 1 adres wonen.
Ik ben benieuwd hoe ze dat doen in een studentenhuis. Daar zal het wellicht anders liggen, omdat de studenten doorgaans niet dezelfde achternaam hebben, maar wat gebeurt er, als dat toevallig WEL zo is?
Beste WHEUTEN, ik begrijp je probleem ook wel, Wehkamp moet gewoon haar gegevens beter beheren, dan is het probleem opgelost.
Straks krijg JIJ iets niet geleverd, omdat dit probleem, waar jij part nog deel aan hebt, niet fatsoenlijk door Wehkamp wordt opgelost. Dat kan niet de bedoeling zijn.
-
Gast
Haha, beste Wendy, bedoel ik natuurlijk. Nee, JIJ kan en mag nooit aansprakelijk worden gesteld voor de fouten die de mensen van Wehkamp maken, zou een fraaie boel worden.
Hartelijk dank voor jullie reacties.
Ik heb zojuist een brief geschreven naar Wehkamp waarin ik ze verzoek de fout m.b.t. de aansprakelijkheid te herstellen.
Het zal mij benieuwen of het dit maal goed gaat.
Groetjes Wendy Heuten
Ik heb zojuist een brief geschreven naar Wehkamp waarin ik ze verzoek de fout m.b.t. de aansprakelijkheid te herstellen.
Het zal mij benieuwen of het dit maal goed gaat.
Groetjes Wendy Heuten