| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Wehkamp
-
jerommeke76
Wehkamp
Hallo
Gekeken op www.wehkamp.nl
en zag een mooie laptop staan.
er staat ook bij dat je hem mag proberen voor twee weken
je mag heb binnen twee weken terug sturen.
er staat niets over bij als je windows instaleerd dat je hem dan NIET terug kan sturen.
ik heb deze laptop besteld maar doet niet volgens de eisen.
geen bluetooth
geen compoort
en als hij op de batterrij draaid start hij programma's niet op.
nu wil ik deze terug sturen maar deze nemen ze niet meer terug
omdat ik windows al heb geinstaleerd.
hoe kan ik het dan proberen als ik windows niet mag instaleren.
dan weet ik toch ook niet of deze werkt of niet.
wie heeft hier ervaring mee en wat moet ik nu doen
of wat kan ik er tegen doen.
ik wil een goede laptop
met een compoort en bluetooth infrarood
m.v.g. J Reijerkerk
Gekeken op www.wehkamp.nl
en zag een mooie laptop staan.
er staat ook bij dat je hem mag proberen voor twee weken
je mag heb binnen twee weken terug sturen.
er staat niets over bij als je windows instaleerd dat je hem dan NIET terug kan sturen.
ik heb deze laptop besteld maar doet niet volgens de eisen.
geen bluetooth
geen compoort
nu wil ik deze terug sturen maar deze nemen ze niet meer terug
omdat ik windows al heb geinstaleerd.
hoe kan ik het dan proberen als ik windows niet mag instaleren.
dan weet ik toch ook niet of deze werkt of niet.
wie heeft hier ervaring mee en wat moet ik nu doen
of wat kan ik er tegen doen.
ik wil een goede laptop
met een compoort en bluetooth infrarood
m.v.g. J Reijerkerk
Re: Wehkamp
Als in de specificaties op de site stond dat er wel bluetooth en een com-poort op zit terwijl dit niet het geval is, dan voldoet het product niet aan de omschrijving en dan kun je het zondermeer terugsturen.
-
jerommeke76
Hallo
Dit stond inderdaat op internet maar ze willen het app. niet terug nemen
ik kan niets in de voorwaarde van wehkamp terug vinden als je vista hebt geinstaleerd , dat de koop gesloten is .
heb hem inmiddels gewoon terug gestuurd maar ze zeggen door de telefoon dan wordt deze weer terug naar mijn gestuurd en de verzend kosten zullen dan voor mijn zijn.
m.v.g J Reijerkerk
Dit stond inderdaat op internet maar ze willen het app. niet terug nemen
ik kan niets in de voorwaarde van wehkamp terug vinden als je vista hebt geinstaleerd , dat de koop gesloten is .
heb hem inmiddels gewoon terug gestuurd maar ze zeggen door de telefoon dan wordt deze weer terug naar mijn gestuurd en de verzend kosten zullen dan voor mijn zijn.
m.v.g J Reijerkerk
Ik neem een klein beetje aan als iemand een laptop bestelt, dat hij/zij ook weet wat er besteld wordt. Je kijkt (lijkt mij) naar de specificaties. Als een laptop het dan niet doet heb je gewoon garantie.
Zou jij een laptop willen ontvangen die al een week door iemand gebruikt is? Of moeten ze hem volgens jou dan maar weggooien?
Zou jij een laptop willen ontvangen die al een week door iemand gebruikt is? Of moeten ze hem volgens jou dan maar weggooien?
-
jerommeke76
Jullie lezen niet
Ik zegt dat er bij de specificatie WEL bluetooth op zou zitten
maar niet dus
ja en garantie
echt niet ik moets maar even met acer zelf op nemen.
ik koop toch bij wehkamp toch niet bij acer?
J Reijerkerk
Ik zegt dat er bij de specificatie WEL bluetooth op zou zitten
maar niet dus
ja en garantie
echt niet ik moets maar even met acer zelf op nemen.
ik koop toch bij wehkamp toch niet bij acer?
J Reijerkerk
welke laptop gaat het om dan?
kun je een linkje doen naar de betreffende laptop op de wehkamp site?
kun je een linkje doen naar de betreffende laptop op de wehkamp site?
Bestaan er nog wel Acer notebooks met een com poort?
Maar inderdaad, om welk model gaat het precies?
Maar inderdaad, om welk model gaat het precies?
Dat je een com poort ergens voor nodig hebt kan ik me nog voorstellen.
@Gravedigger:
Deze heeft toch ook geen bluetooth en een com poort?
@Gravedigger:
Deze heeft toch ook geen bluetooth en een com poort?
In het installeren zou je kunnen gebruiken kunnen lezen. Er is wel een wettelijke recht dat je recht zou geven op het product terug te sturen, zonder dergelijke voorwaarde, maar geld slechts tot 7 werkdagen na ontvangst, wat in de meeste gevallen neerkomt op 9 kalenderdagen. Die termijn wordt verlengt naar maximaal 3 maanden wanneer de verkoper niet voldoet aan een van de in artikel 7:46c lid 2 BW gestelde voorwaarden, maar dat zul jezelf even moeten na pluizen.http://www.wehkamp.nl/w2/klantenservice ... lCjC7wcwEp
Mocht u de bestelling willen retourneren, dan kan dit uitsluitend indien deze:
- binnen de zichttermijn van 14 dagen wordt teruggestuurd;
- in de onbeschadigde, niet beschreven, originele fabrieksverpakking zit;
- compleet, niet gebruikt en onbeschadigd is (het passen van kleding ziet Wehkamp niet als gebruik).
Dat bied je de mogelijkheid om (herstel of) vervanging te eisen. En natuurlijk de verzendkosten. (7:21, 7:24 BW)geen bluetooth
geen compoort
-
ondernemer-
Ja maar....In het installeren zou je kunnen gebruiken kunnen lezen. Er is wel een wettelijke recht dat je recht zou geven op het product terug te sturen, zonder dergelijke voorwaarde, maar geld slechts tot 7 werkdagen na ontvangst, wat in de meeste gevallen neerkomt op 9 kalenderdagen
Je mag hem niet gebruikt hebben.
Even voor alle duidelijkheid:
Bij computers en dus ook laptops wordt altijd vermeldt wat je er wel mee kunt doen en wat de laptop wel kan en niet wat er niet bij zit en wat je er niet mee kunt doen.
Als er niet bijstaat dat bluetooth en de compoort ondersteund worden, dan moet je er vanuit gaan dat die functies er niet op zitten.
Dus in zo'n geval heeft de TS geen recht op geld terug.
Als er bij gestaan had dat de laptop bluetooth en een compoort heeft, dan heeft de TS wel recht op geld terug.
vogels schreef:
De compoort zit er al een tijdje niet meer op de laptops, net zoals de LPT (printer) poort.
De compoort en de LPT poorten zitten er niet meer op, omdat USB deze poorten vervangen heeft.
Bij computers en dus ook laptops wordt altijd vermeldt wat je er wel mee kunt doen en wat de laptop wel kan en niet wat er niet bij zit en wat je er niet mee kunt doen.
Als er niet bijstaat dat bluetooth en de compoort ondersteund worden, dan moet je er vanuit gaan dat die functies er niet op zitten.
Dus in zo'n geval heeft de TS geen recht op geld terug.
Als er bij gestaan had dat de laptop bluetooth en een compoort heeft, dan heeft de TS wel recht op geld terug.
vogels schreef:
Bluetooth zit alleen op de duurdere laptops en niet op de goedkopere.@morero: denk niet dat er nog nieuwe laptops geleverd met com poort en zonder bluetooth.
De compoort zit er al een tijdje niet meer op de laptops, net zoals de LPT (printer) poort.
De compoort en de LPT poorten zitten er niet meer op, omdat USB deze poorten vervangen heeft.
jawelondernemer- schreef:Ja maar....In het installeren zou je kunnen gebruiken kunnen lezen. Er is wel een wettelijke recht dat je recht zou geven op het product terug te sturen, zonder dergelijke voorwaarde, maar geld slechts tot 7 werkdagen na ontvangst, wat in de meeste gevallen neerkomt op 9 kalenderdagen
Je mag hem niet gebruikt hebben.
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/46d.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/46j.html