| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Wehkamp weigert medewerking
-
00Esther00
Wehkamp weigert medewerking
Mijn ex en ik zijn sinds april 2010 uit elkaar. We waren getrouwd in gemeenschap van goederen. In april 2010 heeft zij het huis verlaten en heeft nu haar eigen woning. Voorheen hadden wij een account ( wel op mijn naam) bij de wehkamp. Nadat wij uit elkaar zijn gegaan heb ik per direct het emailadres en wachtwoord verandert van mijn wehkamp account, zodat mijn ex geen spullen kon bestellen. Deze gegevens kon mijn ex dus onmogelijk weten. Maar op de 1 of andere manier is mijn ex achter mijn gegevens gekomen en heeft via de wehkamp een laptop besteld, dit op mijn naam, klantnummer en mijn rekeningnummer, dus mijn account, maar wel op haar eigen nieuwe adres laten afleveren. Zij heeft dus mijn adres via internet gewijzigd naar haar eigen adres en nadat zij de laptop heeft ontvangen heeft zij het adres weer terug verandert naar mijn adres. Vervolgens moet ik nu opdraaien voor de kosten van die laptop, terwijl ik helemaal geen toestemming heb gegeven voor het bestellen van deze laptop. Wehkamp weigert nu mee te werken, ik wil graag de ontvangstbevestiging zien en de handtekening waarmee is getekend ( misschien heeft zij mijn handtekening vervalst) eveneens wil ik graag de adreswijzigingen zien. Het fraudeteam van de Wehkamp heeft gezegd dat het adres inderdaad is gewijzigd en ook wanneer, maar ze weigeren mij dit op te sturen net als het bewijs van de handtekening. Ik heb contact gehad met select- vracht, maar zij zeggen dat Wehkamp de enige persoon is die die handtekening kan opvragen. ( Wij waren nog getrouwd, toen mijn ex deze laptop heeft besteld). Volgens het juridisch loket kan ik deze laptop opeisen, aangezien wehkamp een overeenkomst met mij ( mijn account) heeft afgesloten waardoor de laptop op mijn naam staat, maar mijn advocaat zegt dat dat helemaal niet zo gemakkelijk gaat.
Wie heeft er nu gelijk het juridisch loket of mijn advocaat?
Is er iemand die mij wil helpen deze stukken ( handtekening, wijziging adres) in handen te krijgen?
Wie heeft er nu gelijk het juridisch loket of mijn advocaat?
Is er iemand die mij wil helpen deze stukken ( handtekening, wijziging adres) in handen te krijgen?
Re: Wehkamp weigert medewerking
Ze hebben beide gelijk. Het argument van de advocaat klinkt me wat pragmatischer in de oren. Tussen theorie en praktijk ligt namelijk een wereld van verschil. Een advocaat kost 180 euro per uur. Reken op vele uren advocaat, deurwaarder etc. Dat is die hele laptop niet waard.
Is de rekening aan Wehkamp al betaald?
Laat ze dan maar eens bewijzen hoe de hele bestelling / levering tot stand is gekomen. Zij eisen dus zij bewijzen.
Iedereen kan wel bellen met een klantnummer en voor het gemak even een ander afleveradres opgeven. Stel een herinnering ofzo van Wehkamp wordt verkeerd bezorgd, dan kan iedereen zich wel uitgeven voor mevrouw x of meneer y en even laten bezorgen op een ander adres. Zij dienen ook zorgvuldigheid te betrachten. Ze hadden kunnen zien dat wachtwoorden enz recentelijk gewijzigd waren. Daar had ook een alarmbelletje kunnen rinkelen. En zij mogen niet zomaar wachtwoorden geven aan anderen..
Laat ze dan maar eens bewijzen hoe de hele bestelling / levering tot stand is gekomen. Zij eisen dus zij bewijzen.
Iedereen kan wel bellen met een klantnummer en voor het gemak even een ander afleveradres opgeven. Stel een herinnering ofzo van Wehkamp wordt verkeerd bezorgd, dan kan iedereen zich wel uitgeven voor mevrouw x of meneer y en even laten bezorgen op een ander adres. Zij dienen ook zorgvuldigheid te betrachten. Ze hadden kunnen zien dat wachtwoorden enz recentelijk gewijzigd waren. Daar had ook een alarmbelletje kunnen rinkelen. En zij mogen niet zomaar wachtwoorden geven aan anderen..
Punt is natuurlijk dat je op dat moment nog in gemeenschap van goederen was getrouwd, schulden die gemaakt zijn die komen voor ieder de helft.
Denk dat je uiteindelijk voor de helft van de kosten van die laptop moet opdraaien.
Denk dat je uiteindelijk voor de helft van de kosten van die laptop moet opdraaien.
-
00Esther00
Nee de rekening is nog niet betaald, ben ik ook nog niet van plan. Ik wil graag eerst het bewijs met welke handtekening er is getekend en als daaruit blijkt dat zij met mijn naam heeft getekend dan kan ik haar aangeven bij de politie, maar Wehkamp weigert mij hier informatie over te sturen.
Laat ze ook overleggen hoe de bestelling tot stand is gekomen. maw hoe hebben ze de wijziging kunnen omzeilen?
Als TS voor de helft van de kosten moet opdraaien, valt de laptop dus in de boedel die verdeeld moet worden.
Dan mag iemand zich nog steeds niet uitgeven voor de eigen (ex) partner, is immers frauduleus. Lijkt mij dat er willens en wetens een onrechtmatige daad wordt gepleegd met het doel de ander voor de kosten te laten opdraaien.Punt is natuurlijk dat je op dat moment nog in gemeenschap van goederen was getrouwd, schulden die gemaakt zijn die komen voor ieder de helft.
Als TS voor de helft van de kosten moet opdraaien, valt de laptop dus in de boedel die verdeeld moet worden.
Je wilt haar aangeven, je was op dat moment nog gewoon getrouwd dus wat denk je dat de politie daar aan moet doen ?00Esther00 schreef:Nee de rekening is nog niet betaald, ben ik ook nog niet van plan. Ik wil graag eerst het bewijs met welke handtekening er is getekend en als daaruit blijkt dat zij met mijn naam heeft getekend dan kan ik haar aangeven bij de politie, maar Wehkamp weigert mij hier informatie over te sturen.
Als ze je handtekening vervalst heeft dan begrijp ik het maar als ze gewoon met haar eigen naam getekend heeft, wat dan ?
-
00Esther00
daarom staat er ook: ALS daaruit blijkt.... 
-
00Esther00
Chocomelk schreef:Je wilt haar aangeven, je was op dat moment nog gewoon getrouwd dus wat denk je dat de politie daar aan moet doen ?00Esther00 schreef:Nee de rekening is nog niet betaald, ben ik ook nog niet van plan. Ik wil graag eerst het bewijs met welke handtekening er is getekend en als daaruit blijkt dat zij met mijn naam heeft getekend dan kan ik haar aangeven bij de politie, maar Wehkamp weigert mij hier informatie over te sturen.
Als ze je handtekening vervalst heeft dan begrijp ik het maar als ze gewoon met haar eigen naam getekend heeft, wat dan ?
Mocht zij met haar eigen naam hebben getekend, dan kan ik er weinig aan veranderen. Pas bij de inboedel. Wel heb ik contact gehad met Select-vracht en zij zeggen dat ze legitimatie vragen ( niet altijd, ook bevestigd door henzelf) wanneer de naam op het pakket niet overeenkomt met de handtekening. En er zit nog al een verschil tussen E.T en C.K.C.... Vandaar dat ik erg benieuwd ben naar deze handtekening.
-
Webcarewehkamp.nl
Graag wil ik voor u bemiddelen in deze zaak. Indien u van dit aanbod gebruik wilt maken, dan verzoek ik u uw contactgegevens ( klantnummer of naam en adresgegevens ) naar mij te mailen: [email protected]
Misschien een beetje rare opmerking, maar wat je misschien kan doen is je beroepen op de wet koop op afstand.
Als verkoper dienen zij aan te tonen dat jij het product hebt ontvangen, kunnen zij dat niet kan u hen in gebreke stellen. Of het nog lukt nadat je geklaagd hebt e.d. weet ik niet, maar misschien is het de moeite waard om het verder uit te zoeken. Andere mogelijke haken en ogen zijn het feit dat zij op dat moment nog uw wettelijke partner was. Ik weet niet hoe het daar precies mee zit.
Succes!
Als verkoper dienen zij aan te tonen dat jij het product hebt ontvangen, kunnen zij dat niet kan u hen in gebreke stellen. Of het nog lukt nadat je geklaagd hebt e.d. weet ik niet, maar misschien is het de moeite waard om het verder uit te zoeken. Andere mogelijke haken en ogen zijn het feit dat zij op dat moment nog uw wettelijke partner was. Ik weet niet hoe het daar precies mee zit.
Succes!