LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Wel betaald niet ontvangen - aangifte? - lintbedrukken.nl
Wel betaald niet ontvangen - aangifte? - lintbedrukken.nl
In augustus 2011 voor een vrijgezelle feest een sjerp besteld bij webwinkel http://www.lintbedrukken.nl (Eikenlaan 22, 3203BK Spijkenisse). Binnen een uur na bestelling het lint betaald en gebeld & gemaild over de levering. Binnen dik een week hadden we het lint nodig voor het feest. De eigenaar van de webshop gaf aan dat dit geen probleem was en alles op tijd geleverd zou worden. Later kwam de bevestiging dat de betaling was ontvangen.
In de week voor het feest een aantal maal gebeld met het bedrijf, omdat we het lint nog niet hadden ontvangen. Alles zou in orde komen, zo zei eigenaar Alex.
Uiteindelijk op de datum van het feest hadden we geen lint ontvangen. Ook de weken erop kwam het lint niet. Veelvuldig gebeld en gemaild met het bedrijf om uitleg en om terugbetaling.
De enige reactie die kwam was dat het lint wel verstuurd zou zijn, en dat we dit ook zouden hebben ontvangen, maar dat we zelf het lint terug zouden hebben gezonden (zonder zelfs de envelop te openen). Ridicuul natuurlijk, omdat dit lint belangrijk was voor het feest (uiteindelijk hebben we de dag zelf nog een papieren lint kunnen kopen bij een feestwinkel, maar dat is natuurlijk geen mooi zijdenachtig lint).
Eigenaar Alex beloofde meermalen het lint nogmaals toe te sturen, en de envelop waarop stond geschreven dat we het terug hadden gezonden. Later beloofde hij een foto van de betreffende envelop toe te zenden. Dit heeft hij verschillende keren in september en oktober beloofd.
Nooit hebben we deze envelop, lint of foto's mogen ontvangen, ondanks veel toezeggingen. We hebben dus geen bewijs dat hij ooit het lint heeft toegezonden aan ons, noch bewijs dat zijn verhaal klopt.
Typische gang van zaken en excuses die worden gebruikt door oplichters. We vermoeden dan ook dat we opgelicht zijn en voelen ons erg bedonderd. Zeker omdat er zoveel webshops zijn zonder keurmerk, waar je wel krijgt waar je voor betaalt.
We vrezen dat we nu helaas aangifte moeten doen tegen deze webshop. Heeft iemand daar ervaring mee?
In de week voor het feest een aantal maal gebeld met het bedrijf, omdat we het lint nog niet hadden ontvangen. Alles zou in orde komen, zo zei eigenaar Alex.
Uiteindelijk op de datum van het feest hadden we geen lint ontvangen. Ook de weken erop kwam het lint niet. Veelvuldig gebeld en gemaild met het bedrijf om uitleg en om terugbetaling.
De enige reactie die kwam was dat het lint wel verstuurd zou zijn, en dat we dit ook zouden hebben ontvangen, maar dat we zelf het lint terug zouden hebben gezonden (zonder zelfs de envelop te openen). Ridicuul natuurlijk, omdat dit lint belangrijk was voor het feest (uiteindelijk hebben we de dag zelf nog een papieren lint kunnen kopen bij een feestwinkel, maar dat is natuurlijk geen mooi zijdenachtig lint).
Eigenaar Alex beloofde meermalen het lint nogmaals toe te sturen, en de envelop waarop stond geschreven dat we het terug hadden gezonden. Later beloofde hij een foto van de betreffende envelop toe te zenden. Dit heeft hij verschillende keren in september en oktober beloofd.
Nooit hebben we deze envelop, lint of foto's mogen ontvangen, ondanks veel toezeggingen. We hebben dus geen bewijs dat hij ooit het lint heeft toegezonden aan ons, noch bewijs dat zijn verhaal klopt.
Typische gang van zaken en excuses die worden gebruikt door oplichters. We vermoeden dan ook dat we opgelicht zijn en voelen ons erg bedonderd. Zeker omdat er zoveel webshops zijn zonder keurmerk, waar je wel krijgt waar je voor betaalt.
We vrezen dat we nu helaas aangifte moeten doen tegen deze webshop. Heeft iemand daar ervaring mee?
Re: Wel betaald niet ontvangen - aangifte? - lintbedrukken.nl
Je kunt eerst melding doen via https://www.mijnpolitie.nl/, maar je kunt ook direct aangifte doen bij het eerste de beste politiebureau. Je kunt daarnaast eventueel een incassobureau, deurwaarder, incasso-advocaat of vergelijkbare instelling de vordering proberen te laten innen.
Re: Wel betaald niet ontvangen - aangifte? - lintbedrukken.nl
Dit is geen strafbaar feit.
Je kunt niet hard maken dat deze persoon stelselmatig en opzettelijk mensen geld probeert af te troggelen.
Het is wanprestatie, dus in dit geval een incassobureau en vervolgens naar de kantonrechter.
Je kunt niet hard maken dat deze persoon stelselmatig en opzettelijk mensen geld probeert af te troggelen.
Het is wanprestatie, dus in dit geval een incassobureau en vervolgens naar de kantonrechter.
Re: Wel betaald niet ontvangen - aangifte? - lintbedrukken.nl
Wellicht valt het door steeds maar toezeggingen te doen en die niet na te komen onder:crazyme schreef:Dit is geen strafbaar feit.
Je kunt niet hard maken dat deze persoon stelselmatig en opzettelijk mensen geld probeert af te troggelen.
Artikel 326 Sr
Hij die, met het oogmerk om zich of een ander wederrechtelijk te bevoordelen, hetzij door het aannemen van een valse naam of van een valse hoedanigheid, hetzij door listige kunstgrepen, hetzij door een samenweefsel van verdichtsels, iemand beweegt tot de afgifte van enig goed, tot het ter beschikking stellen van gegevens met geldswaarde in het handelsverkeer, tot het aangaan van een schuld of tot het teniet doen van een inschuld, wordt, als schuldig aan oplichting, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste vier jaren of geldboete van de vijfde categorie.
Re: Wel betaald niet ontvangen - aangifte? - lintbedrukken.nl
Hebben jullie beide toevallig ook ervaring met het doen van aangifte in zulke situaties?
Re: Wel betaald niet ontvangen - aangifte? - lintbedrukken.nl
Proberen kost niets. Succes.Anmabech schreef:Hebben jullie beide toevallig ook ervaring met het doen van aangifte in zulke situaties?
Re: Wel betaald niet ontvangen - aangifte? - lintbedrukken.nl
In dit geval zou er spraken kunnen zijn van oplichting. De politie is verplicht om aangifte te opnemen, omdat dit in het wetboek van strafvordering is bepaald. Het OM gaat over of er vervolgt wordt (als je het niet mee eens bent kun je naar het gerechtshof stappen) en de rechter over of er een strafbaar feit is gepleegd. De politie wil op de eerder twee genoemde redenen aangifte nog wel eens weigeren op te nemen. Hierover kun je dan een klacht indienen bij de politie en daarna de ombudsman.Anmabech schreef:Hebben jullie beide toevallig ook ervaring met het doen van aangifte in zulke situaties?
Re: Wel betaald niet ontvangen - aangifte? - lintbedrukken.nl
Thanks jullie beiden voor jullie tips!
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 11 jan 2012 11:27
Re: Wel betaald niet ontvangen - aangifte? - lintbedrukken.nl
Beste Anmabech,
Het is vervelend als iets besteld en betaald is, het niet ontvangenen wordt.
Natuurlijk is het makkelijk om de verzender daar de schuld van te geven.
Maar is dat in deze wel terecht.
Wij van http://www.lintbedrukken.nl doen ons best om bestellingen juist en optijd bij de klanten te krijgen. Echter als uw bestelling vervolgens, naar het door u opgegeven adres, niet juist indeze door Post.nl bezorgt wordt of bij de verkeerde persoon. Is dat iets waar wij geen invloed op hebben. Er is geen andere dienst in Nederland die stuk post verzend.
Vervolgens krijgen wij het poststuk retour met pen er opgeschreven Retour Afzender. Hierop hebben wij met u contact genomen. Vervolgens geeft u aan het niet zelf retour te hebben gezonden. Verder zegt u het ook niet meer nodig te hebben. Als bewijs hebben wij u een foto van het postpakket met pen er opgeschreven Retour Afzender aan u gemaild. Diverse keren heeft u en uw vriend ons hierover uitvoerig gesproken, telkens met het zelfde verhaal. Hierop hebben wij u ook telkens het zelfde uitgelegt, dat wij het pakket retour hebben ontvangen. Dit was voor u nog niet voldoende, u gloofde ons niet. Hierop hebben wij de envelop met lint in een nieuwe envelop opnieuw naar u gestuurd. Hierop hebben wij niets meer vernomen.
Is het niet erg kort door de bocht om van oplichting te spreken, zeker door iemand die een juridisch opleiding gevolgt heeft. De vraag is wie heeft de zending aan ons retour gezonden? Wij kunnen hierop geen antwoord geven.
Het is vervelend als iets besteld en betaald is, het niet ontvangenen wordt.
Natuurlijk is het makkelijk om de verzender daar de schuld van te geven.
Maar is dat in deze wel terecht.
Wij van http://www.lintbedrukken.nl doen ons best om bestellingen juist en optijd bij de klanten te krijgen. Echter als uw bestelling vervolgens, naar het door u opgegeven adres, niet juist indeze door Post.nl bezorgt wordt of bij de verkeerde persoon. Is dat iets waar wij geen invloed op hebben. Er is geen andere dienst in Nederland die stuk post verzend.
Vervolgens krijgen wij het poststuk retour met pen er opgeschreven Retour Afzender. Hierop hebben wij met u contact genomen. Vervolgens geeft u aan het niet zelf retour te hebben gezonden. Verder zegt u het ook niet meer nodig te hebben. Als bewijs hebben wij u een foto van het postpakket met pen er opgeschreven Retour Afzender aan u gemaild. Diverse keren heeft u en uw vriend ons hierover uitvoerig gesproken, telkens met het zelfde verhaal. Hierop hebben wij u ook telkens het zelfde uitgelegt, dat wij het pakket retour hebben ontvangen. Dit was voor u nog niet voldoende, u gloofde ons niet. Hierop hebben wij de envelop met lint in een nieuwe envelop opnieuw naar u gestuurd. Hierop hebben wij niets meer vernomen.
Is het niet erg kort door de bocht om van oplichting te spreken, zeker door iemand die een juridisch opleiding gevolgt heeft. De vraag is wie heeft de zending aan ons retour gezonden? Wij kunnen hierop geen antwoord geven.
Re: Wel betaald niet ontvangen - aangifte? - lintbedrukken.nl
Beste,
Als ik daadwerkelijk een foto zou hebben ontvangen, waarop blijkt dat het pakketje is verstuurd aan het juiste adres, maar kennelijk (al dan niet door Post NL) verkeerd is bezorgd en door iemand anders 'retour afzender' in de brievenbus terug naar de afzender is gestuurd, dan zou voor mij de kous af zijn en ligt het probleem duidelijk bij Post NL.
Helaas heb ik, hoewel ik diverse keren telefonisch en per email verzocht heb om deze foto, over een periode van een aantal maanden, deze nooit mogen ontvangen. Als jullie mij alsnog deze foto toe kunnen zenden, dan zou ik dat ook erg prettig vinden en zal ik zeker op dit forum aangeven dat het probleem dus niet bij jullie ligt. Deze foto moeten jullie nog hebben, want deze zouden jullie kennelijk al verzonden hebben, dus zit in de email box van verzonden items.
Ook heb ik nooit het pakketje, waarvan ik nu voor het eerst hoor dat deze kennelijk voor een tweede maal is verzonden, ontvangen. Het had ook op jullie pad gelegen om dan aan mij te melden dat jullie dit nogmaals verzonden hebben.
Maar op dit moment is de status dat ik EUR 30 heb betaald voor iets wat ik nooit heb ontvangen en waar ik nooit bewijs van heb gezien dat het wel zou zijn gemaakt en toegezonden. Dat betekent dat maar liefst tweemaal Post NL een fout heeft gemaakt, en ook nog eens een fout door een emailprovider is gemaakt (de vermeende email met foto).
Als ik daadwerkelijk een foto zou hebben ontvangen, waarop blijkt dat het pakketje is verstuurd aan het juiste adres, maar kennelijk (al dan niet door Post NL) verkeerd is bezorgd en door iemand anders 'retour afzender' in de brievenbus terug naar de afzender is gestuurd, dan zou voor mij de kous af zijn en ligt het probleem duidelijk bij Post NL.
Helaas heb ik, hoewel ik diverse keren telefonisch en per email verzocht heb om deze foto, over een periode van een aantal maanden, deze nooit mogen ontvangen. Als jullie mij alsnog deze foto toe kunnen zenden, dan zou ik dat ook erg prettig vinden en zal ik zeker op dit forum aangeven dat het probleem dus niet bij jullie ligt. Deze foto moeten jullie nog hebben, want deze zouden jullie kennelijk al verzonden hebben, dus zit in de email box van verzonden items.
Ook heb ik nooit het pakketje, waarvan ik nu voor het eerst hoor dat deze kennelijk voor een tweede maal is verzonden, ontvangen. Het had ook op jullie pad gelegen om dan aan mij te melden dat jullie dit nogmaals verzonden hebben.
Maar op dit moment is de status dat ik EUR 30 heb betaald voor iets wat ik nooit heb ontvangen en waar ik nooit bewijs van heb gezien dat het wel zou zijn gemaakt en toegezonden. Dat betekent dat maar liefst tweemaal Post NL een fout heeft gemaakt, en ook nog eens een fout door een emailprovider is gemaakt (de vermeende email met foto).
Re: Wel betaald niet ontvangen - aangifte? - lintbedrukken.nl
Ik zie dat je dit al een tijdje geleden op het forum heb gezet, maar ik reageer toch maar even.
Ik heb afgelopen week ook zo iets meegemaakt maar dan met rouw linten voor 2 boeketten voor de begrafenis van mijn zus. Vrijdag 18 jan op tijd besteld en betaald. Zaterdag 19 jan. niks bij de post. Maandag 20 jan. gebeld met lintbedrukken daar werd gezegd dat het verstuurd was en dat TNT vaker in gebreke bleef bla,bla,bla.
Dinsdag was de begrafenis en woensdag 23 jan. zag ik bij het opzoeken van het tel.nr. van lintbedrukken dat je de bestelstatus kon volgen. Nou dat deed ik dus en wat bleek??? De status stond niet verzonden. Ik heb even een paar minuten naar mijn scherm zitten staren. Ik had nog wel de tegenwoordigheid van geest om deze pagina te downloaden. Daarna heb ik met ze gebeld en ze hiermee geconfronteerd , er was eerst een lange stilte en toen de smoes van een nieuwe medewerker die het wel op de post heeft gedaan maar het niet in het systeem heeft gezet. Ik moest maar een klacht bij TNT in dienen.
2 uur later kreeg ik een mailtje "mijn bestelstatus is veranderd". IK kijken en wat zie ik tot mijn verbazing dat de bestelling verstuurd is op.....18 jan.
Ik heb natuurlijk een boze mail naar ze gestuurd en om teruggave van mijn geld gevraagd.
Donderdag 24 jan. komt er een enveloppe met je raad het al.......poststempel 23 jan.
Ik dacht dat ik een stomp in mijn maag kreeg. Nu zit ik hier met die enveloppe die ik niet durf te openen zo'n pijn doet dit.
Ik weet zeker dat ze op het moment dat ik de bestelling deed niet van plan waren om deze uit te voeren. Als ze niet binnen 3 dagen het bedrag terug storten ga ik aangifte van oplichting doen.
Ik heb afgelopen week ook zo iets meegemaakt maar dan met rouw linten voor 2 boeketten voor de begrafenis van mijn zus. Vrijdag 18 jan op tijd besteld en betaald. Zaterdag 19 jan. niks bij de post. Maandag 20 jan. gebeld met lintbedrukken daar werd gezegd dat het verstuurd was en dat TNT vaker in gebreke bleef bla,bla,bla.
Dinsdag was de begrafenis en woensdag 23 jan. zag ik bij het opzoeken van het tel.nr. van lintbedrukken dat je de bestelstatus kon volgen. Nou dat deed ik dus en wat bleek??? De status stond niet verzonden. Ik heb even een paar minuten naar mijn scherm zitten staren. Ik had nog wel de tegenwoordigheid van geest om deze pagina te downloaden. Daarna heb ik met ze gebeld en ze hiermee geconfronteerd , er was eerst een lange stilte en toen de smoes van een nieuwe medewerker die het wel op de post heeft gedaan maar het niet in het systeem heeft gezet. Ik moest maar een klacht bij TNT in dienen.
2 uur later kreeg ik een mailtje "mijn bestelstatus is veranderd". IK kijken en wat zie ik tot mijn verbazing dat de bestelling verstuurd is op.....18 jan.
Ik heb natuurlijk een boze mail naar ze gestuurd en om teruggave van mijn geld gevraagd.
Donderdag 24 jan. komt er een enveloppe met je raad het al.......poststempel 23 jan.
Ik dacht dat ik een stomp in mijn maag kreeg. Nu zit ik hier met die enveloppe die ik niet durf te openen zo'n pijn doet dit.
Ik weet zeker dat ze op het moment dat ik de bestelling deed niet van plan waren om deze uit te voeren. Als ze niet binnen 3 dagen het bedrag terug storten ga ik aangifte van oplichting doen.
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 11 jan 2012 11:27
Re: Wel betaald niet ontvangen - aangifte? - lintbedrukken.nl
Goedendag,
Ik kwam uw bericht tegen op dit forum.
Afgelopen zaterdag kwam het tragische bericht dat dhr. A. Budde (eigenaar/directeur) bij een motorongeluk om het leven is gekomen.
Wij proberen zo goed als dat kan de werkzaamheden van Lintbedrukken.nl over te nemen.
Ik weet niet precies wat er is misgegaan met uw bestelling bij lintbedrukken maar we zouden het alsnog graag met u oplossen.
Zou u zo vriendelijk willen zijn om contact met ons op te nemen voor een mogelijke oplossing?
Met vriendelijke groet,
M. Vermeer
namens Lintbedrukken.NL
Ik kwam uw bericht tegen op dit forum.
Afgelopen zaterdag kwam het tragische bericht dat dhr. A. Budde (eigenaar/directeur) bij een motorongeluk om het leven is gekomen.
Wij proberen zo goed als dat kan de werkzaamheden van Lintbedrukken.nl over te nemen.
Ik weet niet precies wat er is misgegaan met uw bestelling bij lintbedrukken maar we zouden het alsnog graag met u oplossen.
Zou u zo vriendelijk willen zijn om contact met ons op te nemen voor een mogelijke oplossing?
Met vriendelijke groet,
M. Vermeer
namens Lintbedrukken.NL
Re: Wel betaald niet ontvangen - aangifte? - lintbedrukken.nl
4 maanden na dato?
Re: Wel betaald niet ontvangen - aangifte? - lintbedrukken.nl
Hallo,
ik heb onder tussen mail-contact gehad met de heer Vermeer van Global bv. Die heeft mij toegezegd mijn geld terug te storten op voorwaarde dat ik mijn reactie op deze site zou verwijderen. Aangezien dit
niet mijn topic is is dit voor mij onmogelijk. Ik wil even melden dat mijn "klacht" eindelijk serieus wordt genomen en de oplossing nabij is.
Ik hoop oprecht dat met deze nieuwe directie het roer is omgegaan bij lintbedrukken.nl en dat ik in mijn volgende reactie kan zeggen dat het na mijn tevredenheid is afgehandeld.
ik heb onder tussen mail-contact gehad met de heer Vermeer van Global bv. Die heeft mij toegezegd mijn geld terug te storten op voorwaarde dat ik mijn reactie op deze site zou verwijderen. Aangezien dit
niet mijn topic is is dit voor mij onmogelijk. Ik wil even melden dat mijn "klacht" eindelijk serieus wordt genomen en de oplossing nabij is.
Ik hoop oprecht dat met deze nieuwe directie het roer is omgegaan bij lintbedrukken.nl en dat ik in mijn volgende reactie kan zeggen dat het na mijn tevredenheid is afgehandeld.
Re: Wel betaald niet ontvangen - aangifte? - lintbedrukken.nl
Geld terug op voorwaarde dat?
Da's eigenlijk gewoon chantage. Meneer wil de slechte reviews afkopen. Foei meneer, maar lucratief.
Een additionele post dat het naar tevredenheid is opgelost doet meer dan wat laten weg halen.
Da's eigenlijk gewoon chantage. Meneer wil de slechte reviews afkopen. Foei meneer, maar lucratief.
Een additionele post dat het naar tevredenheid is opgelost doet meer dan wat laten weg halen.
Re: Wel betaald niet ontvangen - aangifte? - lintbedrukken.nl
Als je regelmatig verkeerd bezorgde post krijgt is retour in bus voldoende...
Maar omdat er enkele zijn die Retour Afzender schreven gaat het dan retour terwijl het vaak alleen de verkeerde straat is.
Helaas is er geen enkele claim mogelijk bij Post NL, steeds meer dubieuze bezorgers waardoor hard werkende bedrijven het slachtoffer van worden.
Een boze klant en zij geen geld en moeten terug betalen....
Het beste is pakjes te sturen en die te laten afhalen, gewone post is een ramp helaas.
Dus vermoedelijk is niet deze drukkerij maar Post NL de oorzaak helaas!
Maar omdat er enkele zijn die Retour Afzender schreven gaat het dan retour terwijl het vaak alleen de verkeerde straat is.
Helaas is er geen enkele claim mogelijk bij Post NL, steeds meer dubieuze bezorgers waardoor hard werkende bedrijven het slachtoffer van worden.
Een boze klant en zij geen geld en moeten terug betalen....
Het beste is pakjes te sturen en die te laten afhalen, gewone post is een ramp helaas.
Dus vermoedelijk is niet deze drukkerij maar Post NL de oorzaak helaas!
Re: Wel betaald niet ontvangen - aangifte? - lintbedrukken.nl
zeg Stof... je reageert echt schromelijk te laat...