LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Welk recht heb ik?

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Onstuimig

Welk recht heb ik?

Ongelezen bericht door Onstuimig »

Op 26 nov 2011 heb ik via http://www.phonehouse.nl een zwarte iPhone 32Gb icm een vodafone smart €55,- gekocht en daarbij gebruik gemaakt van een Grouponbon twv €119,-. De iPhone (€119,- bij dit abo) was met deze bon betaald.
Doordat ik moest wachten op goedkeuring van T-mobile voor nummerbehoud (intussen goedgekeurd) en de levering van de iPhone heb ik tot op heden nog niks thuis ontvangen behalve een goedkeuringsbevestiging via mail. Intussen enkele malen gebeld met Phonehouse customer care en gevraagd waar mijn telefoon blijft. Zij zegt afhankelijk te zijn van welke toestellen Apple levert en in welke hoeveelheid. Vervolgens werken ze op volgorde van bestelling de lijst van bestellingen af. Het is nu 7 weken geleden en ik ben gaan kijken op de site van Phonehoude waar ik prijsverlagingen aantrof. Ik kan nu een zwarte iPhone 64Gb icm datzelfde abo voor €169,- kopen en het abo is de eerste 4 mnd met 50% korting. Een betere telefoon en na die Grouponbon van 119,- en een bijbetaling van 50,- maar na aftrek van 4x 27,50 (50%) = 110 ben ik nog €60,- voordeliger uit ook...

U begrijpt dat ik nu liever dat wil dan wat ik nu nog steeds niet heb.
Een prijsverlaging na een tijd snap ik, maar ik heb nog geen telefoon gezien. En hoe zit dat met koop op afstand en zo...?

Kortom, welke rechten als consument heb ik op dit moment?
Laatst gewijzigd door Onstuimig op 15 jan 2012 20:01, 1 keer totaal gewijzigd.

MAXIEM

Re: Welk recht heb ik?

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Onstuimig

In principe hoort de webshop binnen 30 kalenderdagen te leveren. Dat hebben ze niet gedaan en dus kun jij alsnog de overeenkomst schriftelijk ontbinden. Daarna kun je dan van het goedkopere aanbod gebruik maken.

Maxiem.

Emmy75

Ongelezen bericht door Emmy75 »

MAXIEM schreef:Daarna kun je dan van het goedkopere aanbod gebruik maken.
Dan moet wel die grouponbon nog geldig zijn. Als de 'houdbaarheidstermijn' inmiddels is verstreken kan het nog wel eens een hekel punt zijn.

MAXIEM

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Emmy75

De webshop zou dan ook die schade moeten vergoeden.

Maxiem.

sephora30

Ongelezen bericht door sephora30 »

Nov 2010 en nog heb je je telefoon niet :shock:

Emmy75

Ongelezen bericht door Emmy75 »

@Maxiem,
Grote kans dat dat stuk van die bon dan afgedwongen moet gaan worden voor de rechter en dat kan een nadeel zijn.

@Sephora,
oeps straal overheen gelezen, dacht echt dat er 2011 stond..

Onstuimig

Ongelezen bericht door Onstuimig »

Emmy75 schreef:@Maxiem,
Grote kans dat dat stuk van die bon dan afgedwongen moet gaan worden voor de rechter en dat kan een nadeel zijn.

@Sephora,
oeps straal overheen gelezen, dacht echt dat er 2011 stond..

@beide
Is aangepast, moet natuurlijk 2011 zijn.

Wat betreft die Grouponbon, die zou nog geldig zijn wanneer deze niet ingeleverd zou zijn.

(Maar ik heb er nog eentje liggen, dus dat wordt t probleem niet...)

Gesloten