Om maar meteen met de deur in huis te vallen: westernhouse.com [commerciële link door Moderatie verwijderd] lapt consumentenregels aan de laars.
Je bestelt een paar laarzen die dan toevallig in de aanbieding zijn. Eenmaal thuisbezorgd blijken ze véél groter uit te vallen dan gedacht. Dus, je benadert de webwinkel met de vraag of je het geld misschien geretourneerd kan krijgen.
Daarop krijg je als antwoord (hier geparafraseerd weergegeven), 'Nee. Geen geld retour. Want afgeprijsd. Staat op de website. Had je maar beter moeten lezen.'
Maar, voor zover ik weet, en corrigeer me als ik het fout heb, gelden er bepaalde regels voor Kopen op Afstand, ongeacht of een product normaal geprijsd of afgeprijsd is. Dat heb ik ook geantwoord.
Maar het bedrijf houdt voet bij stuk, met te zeggen dat een gewaarschuwd man voor twee telt. Niet alleen dat, ik word bovendien voor schijnheil uitgemaakt! ("[sic] U wilt wel de korting van 50%, maar als de schoenen niet passen gaat u zich verschuilen achter "kopen op afstand" en dat vind ik echt schijnheilig.")
Ik heb inmiddels maar contact opgenomen met diverse partijen in het bank- en rechtwezen. Dus nu is het wachten op reactie.
Heeft iemand nog ideeën of suggesties?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Westernhouse.com
-
- Contacteer:
Re: Westernhouse.com
En dezelfde laarzen in een iets kleinere maat (omruilen dus)?
Want, ik neem aan dat je ze wilde hebben...
Want, ik neem aan dat je ze wilde hebben...