Kan iemand mij vertellen over er wettelijk iets vastgelegd is over hoe laat een internet aankoop aangeboden mag/kan worden??
Heb nl. een radiator besteld welke ik contant dien te betalen bij aflevering. (pinnen is niet mogelijk) Ik was uitgegaan van ff pinnen voor 8.00 uur op de leverdag en het is geregeld. De chauffeur stond echter al om 7.00 uur voor de deur. Geen cash dus radiator weer mee terug. Nu staat in hun alg. voorw.:
3. Leveringstermijnen
1. De overeengekomen leveringstermijn is geen fatale termijn en wordt derhalve geacht slechts bij benadering te zijn opgegeven, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.
2. Bij niet tijdige levering dient de opdrachtgever radiatorhuis.nl schriftelijk in gebreke te stellen.
4. Onnodig gemaakte vrachtkosten
1. Indien er op de overeengekomen leveringsdatum niet afgeleverd kan worden, omdat de opdrachtgever niet aanwezig is, dan wel omdat de opdrachtgever de koopprijs niet in contanten kan betalen, zullen de hierdoor ontstane extra vrachtkosten, te stellen op € 50,- (incl. BTW) voor rekening van de opdrachtgever komen.
2. De bovengenoemde onnodig gemaakte vrachtkosten dient de opdrachtgever in contanten tezamen met de overeengekomen koopprijs op de nieuw af te spreken leveringsdatum, aan radiatorhuis.nl te betalen.
Is het zo vreemd dat ik er van uit ga vanaf 8.00 uur???
Ik heb nl geen zin om die 50 euro extra te betalen.
Alvast bedankt voor de moeite.
M.vr.gr.
Sander
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Wettelijke tijden aanbieden internetaankopen
Re: Wettelijke tijden aanbieden internetaankopen
Voor veel transportbedrijven is bezorgen om 7.00 uur niet zo heel vreemd, dus ik betwijfel of er wettelijke aanbiedtijden zijn. Ik hoop het niet overigens, er zijn al genoeg idiote bureaucratische regeltjes in Nederland.
-
Pindakaaspotje
** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 08 jan 2012 14:37, 1 keer totaal gewijzigd.
-
MAXIEM
Shaver14
In principe is de eerste (mislukte) aflevering op de datum geweest die is doorgegeven. Dat jij niet een dag van te voren cash geld hebt gehaald, is jouw probleem en niet het probleem van de verkoper. Wel vind ik sommige voorwaarden van dit bedrijfje op zijn minst merkwaardig en niet getuigen van enige kennis van zaken met betrekking tot de vigerende wetgeving bij een koop op afstand. Zelf zou ik bij zo'n webshop die zulke voorwaarden in elkaar knutselt nooit iets bestellen.
Maxiem.
In principe is de eerste (mislukte) aflevering op de datum geweest die is doorgegeven. Dat jij niet een dag van te voren cash geld hebt gehaald, is jouw probleem en niet het probleem van de verkoper. Wel vind ik sommige voorwaarden van dit bedrijfje op zijn minst merkwaardig en niet getuigen van enige kennis van zaken met betrekking tot de vigerende wetgeving bij een koop op afstand. Zelf zou ik bij zo'n webshop die zulke voorwaarden in elkaar knutselt nooit iets bestellen.
Maxiem.
Mee eens dat 7 uur voor de normale bezorgdiensten als TNT en DHL vroeg is.Pindakaaspotje schreef:7 uur bij consumenten is wel degelijk vroeg. Ik weet dat veel bezorgdiensten moeten wachten tot 8 uur voordat ze mogen aanbellen.
Maar voor dit soort specifieke producten is het niet zo raar als die gewoon op het reguliere transport vanaf de groothandel mee worden genomen. Die chauffeur gaat zijn rondje maken langs de bouwmarkten, installateurs en de enkele consument.