LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] wie heeft er ervaring met Lidshop.nl?
wie heeft er ervaring met Lidshop.nl?
Twee en een halve week geleden heb ik er een bestelling gedaan en gelijk betaald.
Een week geleden was het nog niet bezorgd en heb ik gebeld. Men vertelde dat de bestelling die dag zou worden verzonden. Inmiddels een week verder is er nog niets ontvangen. Op mail is tot nu toe niet gereageerd.
Moet ik me zorgen gaan maken of ben ik ongeduldig? Intussen heb ik elders een paar bestellingen gedaan die binnen 3 dagen geleverd zijn.
Als men niet reageert of bezorgt kan ik het overgemaakte bedrag dan storneren?
Een week geleden was het nog niet bezorgd en heb ik gebeld. Men vertelde dat de bestelling die dag zou worden verzonden. Inmiddels een week verder is er nog niets ontvangen. Op mail is tot nu toe niet gereageerd.
Moet ik me zorgen gaan maken of ben ik ongeduldig? Intussen heb ik elders een paar bestellingen gedaan die binnen 3 dagen geleverd zijn.
Als men niet reageert of bezorgt kan ik het overgemaakte bedrag dan storneren?
Re: wie heeft er ervaring met Lidshop.nl?
U kunt het bedrag niet storneren, aangezien u zelf de betaling heeft verricht. Storneren is alleen mogelijk bij éénmalige machtigingen en automatische incasso's. Dus wat dat betreft valt er niets aan te doen.Iommi schreef:Twee en een halve week geleden heb ik er een bestelling gedaan en gelijk betaald.
Een week geleden was het nog niet bezorgd en heb ik gebeld. Men vertelde dat de bestelling die dag zou worden verzonden. Inmiddels een week verder is er nog niets ontvangen. Op mail is tot nu toe niet gereageerd.
Moet ik me zorgen gaan maken of ben ik ongeduldig? Intussen heb ik elders een paar bestellingen gedaan die binnen 3 dagen geleverd zijn.
Als men niet reageert of bezorgt kan ik het overgemaakte bedrag dan storneren?
Ik zou de firma nog eens bellen, of mailen.
Re: wie heeft er ervaring met Lidshop.nl?
@riddert: je kunt op die site betalen met een machtiging, dus als daar gebruik van is gemaakt kan het natuurlijk. Overigens heeft de kantonrechter te Haarlem eens overwogen dat stornering als ontbindingsverklaring opgevat kan worden (Rb Haarlem, 6 juli 2011, LJN BU3807).
Re: wie heeft er ervaring met Lidshop.nl?
Ik had via Ideal betaald.
Echter, 20 ( ! ) dagen na mijn bestelling kwam het pakketje eindelijk binnen vandaag.
Wat blijkt, het verkeerde en een goedkoper alternatief is verzonden!
Enfin, alles gaat retour en dit bedrijf heeft haar laatste artikel aan mij geleverd.
Nog een vraag. Onlangs las ik dat heel wat webwinkels de retourkosten niet vergoeden hoewel ze dat wel verplicht zijn.
Hoe los ik dit op en hoe regel ik dat dit waardeloze bedrijf mijn geld weer terugboekt?
Excuses voor de boze toon maar ik ben erg pissig na zoiets.
Echter, 20 ( ! ) dagen na mijn bestelling kwam het pakketje eindelijk binnen vandaag.
Wat blijkt, het verkeerde en een goedkoper alternatief is verzonden!
Enfin, alles gaat retour en dit bedrijf heeft haar laatste artikel aan mij geleverd.
Nog een vraag. Onlangs las ik dat heel wat webwinkels de retourkosten niet vergoeden hoewel ze dat wel verplicht zijn.
Hoe los ik dit op en hoe regel ik dat dit waardeloze bedrijf mijn geld weer terugboekt?
Excuses voor de boze toon maar ik ben erg pissig na zoiets.
Re: wie heeft er ervaring met Lidshop.nl?
ArneLH, ik weet dat ik echt totale onzin kan uitkramen, maar wat jij nu doet ( en het is niet de eerste post waarin je je hiervan bedient ) kan gewoon niet. Het heeft echt totaal NIETS met elkaar te maken, dus ga ook geen valse hoop geven aan de TS. Bovendien is je samenvatting "...dat stornering als ontbindingsverklaring opgevat kan worden..." totaal verkeerd samengevat. Dan heb je echt niets van het vonnis begrepen.ArneLH schreef:@riddert: je kunt op die site betalen met een machtiging, dus als daar gebruik van is gemaakt kan het natuurlijk. Overigens heeft de kantonrechter te Haarlem eens overwogen dat stornering als ontbindingsverklaring opgevat kan worden (Rb Haarlem, 6 juli 2011, LJN BU3807).
Re: wie heeft er ervaring met Lidshop.nl?
Dat heb je dan verkeerd gelezen. Beetje waardeloos van jou. De retourkosten zijn in zijn geheel voor jou. De afleveringskosten dien je wel terug te krijgen als je die betaald hebt.Iommi schreef: Nog een vraag. Onlangs las ik dat heel wat webwinkels de retourkosten niet vergoeden hoewel ze dat wel verplicht zijn.
Hoe los ik dit op en hoe regel ik dat dit waardeloze bedrijf mijn geld weer terugboekt?
Excuses voor de boze toon maar ik ben erg pissig na zoiets.
Re: wie heeft er ervaring met Lidshop.nl?
Waarom wordt ik nou persoonlijk aangevallen, Barman??
Beetje waardeloos van jou om zo te reageren.
Voor de duidelijkheid, ik ontvang het verkeerde product en dat is dus niet mijn fout. Het lijkt mij dan ook normaal dat dit bedrijf zelf voor die kosten opdraait. En gezien die tijd die is verstreken al helemaal.
Weet iemand hoe het werkt met het bedrag terug te ontvangen zonder mij weer persoonlijk aan te vallen?
Voor zover wel bedankt voor de reacties.
Beetje waardeloos van jou om zo te reageren.
Voor de duidelijkheid, ik ontvang het verkeerde product en dat is dus niet mijn fout. Het lijkt mij dan ook normaal dat dit bedrijf zelf voor die kosten opdraait. En gezien die tijd die is verstreken al helemaal.
Weet iemand hoe het werkt met het bedrag terug te ontvangen zonder mij weer persoonlijk aan te vallen?
Voor zover wel bedankt voor de reacties.
Re: wie heeft er ervaring met Lidshop.nl?
'Het vonnis' bestaat uit een heleboel rechtsvragen en overweging, maar dit lijkt mij toch niet anders op te vatten dan mijn conclusie:devious schreef:ArneLH, ik weet dat ik echt totale onzin kan uitkramen, maar wat jij nu doet ( en het is niet de eerste post waarin je je hiervan bedient ) kan gewoon niet. Het heeft echt totaal NIETS met elkaar te maken, dus ga ook geen valse hoop geven aan de TS. Bovendien is je samenvatting "...dat stornering als ontbindingsverklaring opgevat kan worden..." totaal verkeerd samengevat. Dan heb je echt niets van het vonnis begrepen.ArneLH schreef:@riddert: je kunt op die site betalen met een machtiging, dus als daar gebruik van is gemaakt kan het natuurlijk. Overigens heeft de kantonrechter te Haarlem eens overwogen dat stornering als ontbindingsverklaring opgevat kan worden (Rb Haarlem, 6 juli 2011, LJN BU3807).
Dat het in dat geschil niet gaat over herroeping ex art. 7:46d BW maar ontbinding op grond van art. 6:265 BW doet daaraan niets af.[gedaagde] heeft vervolgens door middel van de stornering van de betaling de overeenkomst tussen partijen (feitelijk) ontbonden (...)
EDIT: goh, Arnoud haalt dat vonnis ook aan.
@Iommi: bij een non-conforme levering zijn in principe alleen de retourkosten niet voor jouw rekening als je eerst aanspraak hebt gemaakt op herstel of vervanging. Nu is er feitelijk sprake van herroeping zodat de retourkosten wel voor jou zijn.
Re: wie heeft er ervaring met Lidshop.nl?
ik heb geen zin in dat gegooi met wetten ed. Dat laat ik gewoon aan jou over, het geeft je blijkbaar een gevoel van "gelijk hebben". Wat jij wil. Je komt iig over als weer zo'n student Rechten. Mocht je praktiserend rechtspersoon zijn... poeh, ik zeg maar niks meer
Re: wie heeft er ervaring met Lidshop.nl?
Lishop.nl weigert om het antwoordnummer van hen te geven zodat het pakket op hun kosten kan worden verstuurd.
Zij vinden het niets bijzonders dat het zo lang heeft geduurd en dat zij een verkeerd artikel hebben gezorgd is blijkbaar het risico van de klant.....
De persoon aan de telefoon was bovendien zeer onbeleefd.
Via het internet heb ik gezocht op antwoornummer.nl maar daar staan zij niet in vermeld.
Welke mogelijkheden heb ik nu nog? Het kan toch niet zo zijn dat de klant voor hun geblunder moet opdraaien?
Zij vinden het niets bijzonders dat het zo lang heeft geduurd en dat zij een verkeerd artikel hebben gezorgd is blijkbaar het risico van de klant.....
De persoon aan de telefoon was bovendien zeer onbeleefd.
Via het internet heb ik gezocht op antwoornummer.nl maar daar staan zij niet in vermeld.
Welke mogelijkheden heb ik nu nog? Het kan toch niet zo zijn dat de klant voor hun geblunder moet opdraaien?
Re: wie heeft er ervaring met Lidshop.nl?
Als ze niet zijn aangesloten bij Thuiswinkel Waarborg kun je niet zoveel
Echt een flutwebshop zo te horen
Echt een flutwebshop zo te horen
Re: wie heeft er ervaring met Lidshop.nl?
een flutshop met briljante Algemene Voorwaarden
Re: wie heeft er ervaring met Lidshop.nl?
devious schreef:ArneLH, ik weet dat ik echt totale onzin kan uitkramen, maar wat jij nu doet ( en het is niet de eerste post waarin je je hiervan bedient ) kan gewoon niet. Het heeft echt totaal NIETS met elkaar te maken, dus ga ook geen valse hoop geven aan de TS. Bovendien is je samenvatting "...dat stornering als ontbindingsverklaring opgevat kan worden..." totaal verkeerd samengevat. Dan heb je echt niets van het vonnis begrepen.
Arnoud vat het vonnis zo op. ArneLH vat het vonnis zo op. En ik vat het vonnis zo op. Maar jij bent het er niet mee eens. En bij gebrek aan een inhoudelijke weerlegging richt jij op de persoon. Daarbij gedraag jij je alsof het recht hebt om te bepalen wat anderen (niet) mogen schrijven. Door op de schouders van anderen te gaan staan probeer jij groter te lijken.devious schreef:ik heb geen zin in dat gegooi met wetten ed. Dat laat ik gewoon aan jou over, het geeft je blijkbaar een gevoel van "gelijk hebben". Wat jij wil. Je komt iig over als weer zo'n student Rechten. Mocht je praktiserend rechtspersoon zijn... poeh, ik zeg maar niks meer
Re: wie heeft er ervaring met Lidshop.nl?
De retourkosten zijn van rekening van de winkelier, omdat hij het verkeerde product heeft bezorgt. Dat er tevens gebruik is gemaakt van het herroepingsrecht doet hier niets van af. De kosten die daarmee gemoeid zijn moeten bepaald worden nadat het non-conforme product terug is bij de verkoper. En die situatie is vergelijkbaar met wanneer er helemaal geen product is verzonden.ArneLH schreef:@Iommi: bij een non-conforme levering zijn in principe alleen de retourkosten niet voor jouw rekening als je eerst aanspraak hebt gemaakt op herstel of vervanging. Nu is er feitelijk sprake van herroeping zodat de retourkosten wel voor jou zijn.
Je kunt je beroepen op je retentierecht. Je mag het product houden totdat jij je geld plus de verzendkosten terug hebt. In de tussentijd heb je recht op de wettelijke rente, nu de vekoper kennelijk weigert om het geld terug te betalen.Iommi schreef:Welke mogelijkheden heb ik nu nog? Het kan toch niet zo zijn dat de klant voor hun geblunder moet opdraaien?
Re: wie heeft er ervaring met Lidshop.nl?
Het bedrijf maakt 1 fout en is meteen waardeloos. Jij maakt ook een fout, dus wat ben jij dan?Iommi schreef:Waarom wordt ik nou persoonlijk aangevallen, Barman??
Beetje waardeloos van jou om zo te reageren.
Voor de duidelijkheid, ik ontvang het verkeerde product en dat is dus niet mijn fout. Het lijkt mij dan ook normaal dat dit bedrijf zelf voor die kosten opdraait. En gezien die tijd die is verstreken al helemaal.
Weet iemand hoe het werkt met het bedrag terug te ontvangen zonder mij weer persoonlijk aan te vallen?
Voor zover wel bedankt voor de reacties.
Re: wie heeft er ervaring met Lidshop.nl?
en je geld terugkrijgen kan alleen de verkopende partij regelen. Of je moet op bezoek gaan met wat overtuigingskracht. Maar verder kun je ze niet dwingen, alleen hopen dat ze meewerken. Genoeg voorbeelden van "shops" die het gewoon houden...
Re: wie heeft er ervaring met Lidshop.nl?
Als je een vraag stelt ben je blij als mensen je willen helpen. Laat ik me alleen op die mensen richten want daar heb ik tenminste iets aan.
Ik heb en hoop hier niet de fout mee ingegaan het pakket intussen op mijn kosten teruggestuurd.
Het is me de ergernis en energie niet waard om daar een zaak van te gaan maken. Ik heb na het telefoongesprek sterk de indruk gekregen dat dit flutbedrijf hierop speculeert. Dat het slecht voor de klandizie is blijkt men zich niet te realiseren.
Ik zal een paar dingen benoemen zoals dat ' gesprek ' is verlopen. Ik ben minstens 4 maal tussendoor in de wacht gezet. Die afpoeiertechniek werkte dus niet. De man aan de andere kant van de lijn is dom of hield zich van de domme. Hij begreep maar niet dat het pakket retour moest en wilde er niets over kwijt. Ik kon deze vraag zo vaak stellen als ik wilde maar antwoord volgde niet. Wel het " momentje '' dat hij riep waarna ik weer in de wacht werd gezet. Tenslotte was hij zo onbeschoft om me meerdere malen niet uit te laten spreken en er hard doorheen te blèren. Uiteindelijk werd de verbinding verbroken....
Er is 1 nuttig ding uit zijn mond gekomen en dat is dat ik per acceptgiro had betaald en dat was nog waar ook. Ik herinnerde me toen dat de optie ideal niet werkte waarna ik de site verliet.Later ontving ik een acceptgiro. Ik heb elektronisch betaald. Verandert dit nog iets aan mijn mogelijkheden om mijn geld terug te krijgen?
Ondanks dat ik per mail een bericht heb ontvangen dat het geld weer wordt overgeboekt na ontvangst van het pakket heb ik geen cent vertrouwen in dit bedrijf. De mail wordt uiteraard bewaard als bewijs.
Ik heb en hoop hier niet de fout mee ingegaan het pakket intussen op mijn kosten teruggestuurd.
Het is me de ergernis en energie niet waard om daar een zaak van te gaan maken. Ik heb na het telefoongesprek sterk de indruk gekregen dat dit flutbedrijf hierop speculeert. Dat het slecht voor de klandizie is blijkt men zich niet te realiseren.
Ik zal een paar dingen benoemen zoals dat ' gesprek ' is verlopen. Ik ben minstens 4 maal tussendoor in de wacht gezet. Die afpoeiertechniek werkte dus niet. De man aan de andere kant van de lijn is dom of hield zich van de domme. Hij begreep maar niet dat het pakket retour moest en wilde er niets over kwijt. Ik kon deze vraag zo vaak stellen als ik wilde maar antwoord volgde niet. Wel het " momentje '' dat hij riep waarna ik weer in de wacht werd gezet. Tenslotte was hij zo onbeschoft om me meerdere malen niet uit te laten spreken en er hard doorheen te blèren. Uiteindelijk werd de verbinding verbroken....
Er is 1 nuttig ding uit zijn mond gekomen en dat is dat ik per acceptgiro had betaald en dat was nog waar ook. Ik herinnerde me toen dat de optie ideal niet werkte waarna ik de site verliet.Later ontving ik een acceptgiro. Ik heb elektronisch betaald. Verandert dit nog iets aan mijn mogelijkheden om mijn geld terug te krijgen?
Ondanks dat ik per mail een bericht heb ontvangen dat het geld weer wordt overgeboekt na ontvangst van het pakket heb ik geen cent vertrouwen in dit bedrijf. De mail wordt uiteraard bewaard als bewijs.
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 21 jul 2013 13:46
Re: wie heeft er ervaring met Lidshop.nl?
Na alle negatieve berichten over Lidshop, hier ook eens een Positieve....
Ik had schoenen besteld, sport, had je in schoen en sandaal, sandaal besteld, binnen 1 week waren ze er.
Deze sandalen zaten prima en ik besloot om ook de sportschoen te bestellen, als je ze alle 2 bestelde in een keer kreeg je korting. Had mail gestuurd naar Lidshop met deze vraag, krijg ik ook de korting terwijl ik niet gelijk 2 paar had besteld de eerste keer. Het antwoord was,, JA als ik het via deze mail zou doen zou degene die de mail beantwoorde er voor zorgen dat die korting verrekend zou worden.
Zo gedaan en binnen 10 dagen had ik de schoenen ook binnen met de korting zoals op de site vermeld staat.
Dus LIDSHOP .. van hier uit alle LOF
Ik had schoenen besteld, sport, had je in schoen en sandaal, sandaal besteld, binnen 1 week waren ze er.
Deze sandalen zaten prima en ik besloot om ook de sportschoen te bestellen, als je ze alle 2 bestelde in een keer kreeg je korting. Had mail gestuurd naar Lidshop met deze vraag, krijg ik ook de korting terwijl ik niet gelijk 2 paar had besteld de eerste keer. Het antwoord was,, JA als ik het via deze mail zou doen zou degene die de mail beantwoorde er voor zorgen dat die korting verrekend zou worden.
Zo gedaan en binnen 10 dagen had ik de schoenen ook binnen met de korting zoals op de site vermeld staat.
Dus LIDSHOP .. van hier uit alle LOF
Re: wie heeft er ervaring met Lidshop.nl?
Nou, veel plezier dan met je tellsell-rotzooi!
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 30 mei 2009 13:12
Re: wie heeft er ervaring met Lidshop.nl?
Ik vind de ervaringen zoals hieronder overwegend weergegeven NIET stroken met mijn ervaring.
Oké het duurde enkele dagen langer dan ik gewent ben van veel andere WEB-sites (maar ja levering binnen 24 uur; dan ben je snel verwent...) maar ik heb een bestelling aan Lidshop.nl op 18-02-2014 gedaan en op 26-02-2014 alles geleverd zoals besteld.
Dus GEEN reden tot klagen over Lidshop.nl
Groeten,
Peter van Hooijdonk
Oké het duurde enkele dagen langer dan ik gewent ben van veel andere WEB-sites (maar ja levering binnen 24 uur; dan ben je snel verwent...) maar ik heb een bestelling aan Lidshop.nl op 18-02-2014 gedaan en op 26-02-2014 alles geleverd zoals besteld.
Dus GEEN reden tot klagen over Lidshop.nl
Groeten,
Peter van Hooijdonk