LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wii game nieuw geseald gekocht blijkt al gespeeld

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
ManonBos

Wii game nieuw geseald gekocht blijkt al gespeeld

Ongelezen bericht door ManonBos »

Hallo,

Wij hebben zojuist onze nieuwe game voor de Wii uit de gesealde verpakking gehaald. Nu waren op alle profielen in het menu al vele levels gespeeld.
Ik zou graag willen weten hoe dit kan. We hebben het spel gekocht bij een grote webwinkel, het spel zou nieuw zijn (daar was de prijs ook naar) en het was geseald.

Na een belletje bieden ze ons een korting aan van €5,-, maar we hebben gekozen om het spel retour te zenden en een nieuw exemplaar te ontvangen.
Dit vind ik een prima oplossing. Maar toch heb ik hier mijn vraagtekens bij. Een groot bedrijf verkoopt toch geen tweedehands games als zijnde nieuw? We hebben ook gevraagd hoe dit mogelijk is, maar daar kon de telefoniste geen antwoord op geven.

Ik ben benieuwd of jullie weten hoe dit mogelijk is?

Mvg. Manon

Mucha

Re: Wii game nieuw geseald gekocht blijkt al gespeeld

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Om welke game gaat het? Is het een online game? Op het schijfje zelf staat uiteraard geen informatie over welke levels al gehaald zijn.

ManonBos

Ongelezen bericht door ManonBos »

Het was inderdaad bij bol.com. Ik weet dat je daar ook tweedehands producten kunt bestellen via particuliere aanbieders, maar dat was dit spel niet..
Dit was gewoon nieuw, van bol.com zelf..
Het was het spel Mario voor de Wii. Op alle 3 de profielen waren er al heel veel levels gehaald. Dit viel mijn man ook direct op toen hij het wilde gaan spelen.
Heel vreemd...

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Maar ligt dat bij Bol.com of bij een eventuele vorige 'eigenaar'?

Het zou zomaar kunnen dat iemand dat spel besteld heeft, heel netjes de doos heeft open gemaakt, het spel een aantal keren gespeeld, vervolgens de boel weer dicht geseald, terug in de doos, en weer terug gestuurd. Daar is bol.com niets aan te verwijten.

Maar wat je hier nu verder mee aan moet? Geen idee.

Mucha

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Maar op het schijfje staan geen standen (het zijn geen recordable DVD's waar de games op worden geleverd). Dus ook als je een tweedehands game hebt, in een andere Wii begin je bij het begin van het spel.

Hebben jullie (TS) deze game wellicht ooit eens van iemand geleend en toen gespeeld? De Wii onthoudt alle standen van de games die je ooit hebt gespeeld.

aerox

Ongelezen bericht door aerox »

Op een cd worden geen gegevens opgeslagen zoals vroeger bij de nintendocartridges. Wanneer je speelt op je Wii log je in op je profiel en daar ga je mee spelen. Dat profiel houd de voortgang bij in het spel. Het meest waarschijnlijke lijkt mij dat er eerder Mario is gespeeld op de Wii en deze dus heeft opgeslagen hoe ver men is gekomen.

Gesloten