LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Winkel weigert levering (leverancier heeft prijs verhoogd)

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Choas06
Berichten: 13
Lid geworden op: 13 mar 2007 14:56

Winkel weigert levering (leverancier heeft prijs verhoogd)

Ongelezen bericht door Choas06 »

Hallo allemaal,

Ik heb onlangs 2 maal Windows XP Media Center Edition UK (+Vista upgrade coupon) besteld bij iComputers.nl. De levertijd zou maximaal 5 dagen bedragen.
Na een week heb ik geïnformeerd wanneer er geleverd zou worden. Ik kreeg netjes antwoord dat dit de komende week zeker het geval zou zijn.
Wederom een week later (er was nog niets geleverd) stel ik dezelfde vraag nogmaals. Vervolgens krijg ik een reactie dat de prijs van het product door de toeleverancier is verhoogd van €92 naar €137. Hierdoor kunnen ze niet leveren voor het door mij betaalde bedrag.
Ik heb twee weken geleden al betaald!

Mag dit zo maar? Ik heb toch een overeenkomst EN ik heb betaald.
Overigens heb ik voor een vriend hetzelfde product besteld dus de levering betreft twee exemplaren.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Overigens vind ik dit totaal niet te vergelijken met de Otto blunder.

Met vriendelijke groet,

Erik Vermeulen

computergek
Berichten: 23
Lid geworden op: 14 mar 2007 06:10

Re: Winkel weigert levering (leverancier heeft prijs verhoogd)

Ongelezen bericht door computergek »

Als je al betaald hebt kunnen ze niet zomaar de prijs verhogen.
Als ik kijk op hun site zie ik het volgende:

http://www.icomputers.nl//articledetail.aspx?A_ID=6630
Dit is toch een andere prijs als 137 Euro.
MCE wordt altijd met coupon geleverd.

En het vreemde is dat MCE in een keer stukken duurder is geworden, terwijl hij juist goedkoper wordt.

Als ik kijk bij een leverancier zie ik het volgende:

MS 1x WindowsXP Media Center 2005 URP2 SP2b Upgrade Coupon OEM (EN)
OP = OP MICROSOFT € 70,92 excl BTW en ook nog in voorraad!!

Dit zou ongeveer ook hun inkoop moeten zijn.

Choas06
Berichten: 13
Lid geworden op: 13 mar 2007 14:56

Re: Winkel weigert levering (leverancier heeft prijs verhoogd)

Ongelezen bericht door Choas06 »

Bedankt voor je reactie.

Ik zie nu ook dat ze de MCE UK met Vista coupon hebben verwijderd. Er staat alleen nog de variant zonder coupon. Maar volgens jou zit er dus altijd een Vista upgrade coupon bij?

Kun je als particulier ook de leverancierprijzen inzien? Of ben jij geen particulier? :)

Grappig dat de prijs bij de leverancier daalt en dat hij voor de consument stijgt. Wat zou hier aan de hand zijn...?

Ik laat je weten hoe het afloopt.

computergek
Berichten: 23
Lid geworden op: 14 mar 2007 06:10

Re: Winkel weigert levering (leverancier heeft prijs verhoogd)

Ongelezen bericht door computergek »

Ik zie nu ook dat ze de MCE UK met Vista coupon hebben verwijderd. Er staat alleen nog de variant zonder coupon. Maar volgens jou zit er dus altijd een Vista upgrade coupon bij?
Ja deze wordt al enige maanden bijgeleverd vanuit ms.
Kun je als particulier ook de leverancierprijzen inzien? Of ben jij geen particulier?
Als particulier heb je geen mogelijkheid om deze prijzen in te zien, dus helaas.

Ik heb een jaar geleden zelf een winkel gehad, vandaar dat ik nog altijd bij leveranciers kan inkijken :lol:

pvd
Berichten: 394
Lid geworden op: 18 mar 2006 18:35

Re: Winkel weigert levering (leverancier heeft prijs verhoogd)

Ongelezen bericht door pvd »

Het bedrijf moet inderdaad het door jou reeds betaalde product leveren.

Als je het adres hebt, Schrijf (aangetekend is het beste) dan een brief waarin je vermeld dat je het product binnen 14 dagen in huis wilt hebben. Zeg ook dat je anders je geld terug eist. Na deze 14 dagen kun je dan gerechtelijke stappen ondernemen. (helaas is het bedrag hier wat klein voor, misschien rechtsbijstand?)

pvd

Choas06
Berichten: 13
Lid geworden op: 13 mar 2007 14:56

Re: Winkel weigert levering (leverancier heeft prijs verhoogd)

Ongelezen bericht door Choas06 »

Hoi!

Het is inmiddels opgelost. Ik heb per mail laten weten dat ik ze tot zaterdag gaf om het op te lossen en dat ik anders stappen zou ondernemen. Ze belden me erg snel terug om te zeggen dat ze het graag op wilden lossen. Inmiddels is het pakketje op de bus (ik kan het tracken via TPG).

Iedereen bedankt voor jullie hulp!

Gesloten