Ik was allang zeer bekend met Woldring in mijn woonplaats. Kwaliteit. Helaas kan ik dat niet zeggen met deze Webshop-ervaring. Na veel gedoe acht ik het nodig mijn wel en wee hier te ventileren.
Op 24 april plaatste ik een bestelling op de webshop van één van de webwinkels van Woldring. Er was veel informatie over levering en voorraad.
Ik bestelde een paar artikelen voor mijzelf, cadeau voor mijn moeder. En in t bijzonder, voor mijn familie/kennissen uit het buitenland, die ruim een maand later een weekend op bezoeken kwamen. In totaal net iets meer dan € 60,00, heb ik voldaan met credit card. Dezelfde dag werd bevestigd dat mijn order goed was ontvangen.
Ik ontving een e-mail op 26 april, met een status-update over de levering. Netjes: de verwachte levertijd is ongeveer een week. Status: 'wacht op leverancier'. Geen probleem, want ik had op de website gelezen dat het maximaal 4 weken kon duren. Daar had ik rekening mee gehouden.
Op 20 mei begon ik me zorgen te maken. Het was nog 2 dagen tot exact 4 weken waren verstreken. En nog maar Even mailen voor een update. Uitgelegd waarom ik het zo belangrijk vond om de bestelling te ontvangen.
Antwoord van leverancier: Excuses en het duurt nog een week.
Oei. Oftewel, dan kon ik het cadeau niet overhandigen aan mijn buitenlandse kennissen. Ik verdrietig. Ik wist hoe mooi ze het zouden vinden. Het antwoord was zo kortaf, dat zat me ook niet lekker. Hadden ze me dat ook niet eerder kunnen vertellen?
Ik stuurde een zakelijke duidelijke e-mail met opbouwende kritiek en werkend naar een oplossing. Ik verzocht het geld te restitueren en af te zien van de bestelling. Ze hielden mijn geld immers meer dan 1 maand vast. Met een duidelijke hint, dat ik anders een jaar moest wachten tot de overhandiging. En anders zelf verzendkosten dragen met de hoop dat het daar onbeschadigd zou aankomen. (Minnelijk)
Ik ontving netjes excuses van de medewerker, die uitlegde dat het allemaal zo druk was. Zijn vraag: zullen we het zelf doorsturen naar uw kennissen. Niet handig, want dan zouden zij ook het cadeau voor mijn moeder ontvangen en mijn bestelling. Ik besloot maar eieren voor mijn geld te kiezen en het pakket aan te nemen. Omdat ik het grof vind om te storneren en begrijp dat ze het erg druk hebben gehad.
Wat ontvang ik nadat mijn buitenlandse kennissen zijn vertrokken? Een incompleet pakket. Met in mijn e-mail inbox de melding dat het artikel niet meer leverbaar was. Wisten ze dat 7 dagen daarvoor nog niet?
Blijkbaar niet.
Ze willen mijn rekeningnummer om het geld dat ik voor het missende artikel betaalde terug te betalen. Het zit me niet lekker allemaal. Wat kan ik doen?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Woldring
-
Re: Woldring
Alles terugsturen en de volledige som terugvragen.