LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] www.GSMweb.nl komt afspraken NIET na

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
shhulp

www.GSMweb.nl komt afspraken NIET na

Ongelezen bericht door shhulp »

Tele2 AANVRAAG PROCEDURE
(voor aanvragen geldt een minimum leeftijd van 18 jaar.)

Vul bovenstaande formulier in om een toestel en een Tele2 contract mobiele telefonie aan te vragen.
U ontvangt het contract via email en binnen 24 uur ook via de post.
U vult het contract volledig in, ondertekent het en stuurt het vervolgens samen met een kopie van een geldige legitimatie en een recent giro- of bankafschrift naar GSMWEB via de post of email of fax. .
Bedrijven dienen tevens een Uitreksel KvK mee te sturen niet ouder dan 6 maanden
Nadat GSMWEB het contract retour ontvangen heeft wordt uw simkaart dezelfde dag nog geaktiveerd en samen met het toestel onder rembours via TNT POST PAKKET SERVICE verstuurd. Alles is binnen een dag geregeld.
Het pakket wordt door de postbode afgeleverd. Mocht u niet thuis zijn dan laat de postbode een briefje achter waarmee u het pakket op het postkantoor kunt afhalen.
Nummerbehoud: Gratis nummerbehoud & overstapservice. Overstappen naar een Tele2 abonnement met nummerbehoud is heel gemakkelijk en gratis! GSMWEB en Tele2 regelen de overstap. Bij het contract is een nummerbehoudformulier ingesloten welke u invult en mee stuurt met het contract. Meer hoeft u niet te doen.
1 jaar fabrieksgarantie. Klik hier voor reparatieprocedure.
Verzekering mobiele telefoon is mogelijk. Klik hier voor info over verzekering.
Algemene voorwaarden GSMWEB.NL NEDERLAND BV ( pdf).
Algemene voorwaarden Tele2 (pdf).

VRAGEN? Bel, email, fax naar onze helpdesk.
TEL: 020-7766355 - FAX: 020-7771124
Nou, ik wacht nu al 10 dagen..

hier komt het;

Ik heb op 13 Januari het contract aangevraagd. Dinsdag is hij geactiveerd, en sindsdien niks meer vernomen van GSMweb.nl. Ik dus bellen. Nu is hij ineens niet op voorraad.. Daar stond anders niks over op de site..

maar nu wist meneer aan de telefoon mij vandaag te vertellen dat volgende week pas een nieuwe zending binnen komt en ik tot die tijd moet wachten..

Ondertussen betaal ik de telefoon kosten gewoon door..

en nog mooier: als de actie voorbij is en het contract komt duurder uit mag ik dat ook nog eens betalen..

Ik krijg geen compensatie voor het wachten en tevens ook geen vergoeding voor de kosten voor het abonnement die ik niet kan gebruiken.

Slechte winkel dus en bestel hier dus nooit meer!

Iemand die weet hoe ik onder het contract uit kan komen?

ArneLH
Contacteer:

Re: www.GSMweb.nl komt afspraken NIET na

Ongelezen bericht door ArneLH »

Als je een combinatie van abonnement en telefoon hebt besteld, dan lijkt het me dat je ook nu nog gewoon kunt ontbinden zeker gezien:
simkaart dezelfde dag nog geaktiveerd en samen met het toestel onder rembours via TNT POST PAKKET SERVICE verstuurd
Er is dus nu al sprake van wanprestatie door de andere partij.

shhulp

Ongelezen bericht door shhulp »

oke en hoe kan ik dat ontbinden?

ArneLH
Contacteer:

Allereerst kun je denken aan ontbinden zonder opgave van redenen zoals dat kan binnen 7 werkdagen na ontvangst van de bestelling (art. 7:46d BW). Dit kan ook al voordat aflevering heeft plaatsgevonden, dat is hierbij het geval omdat een deel van de bestelling nog niet geleverd is.

Cheese

Ongelezen bericht door Cheese »

@shhulp, I hear and feel your pain.....Het blijft tobben met dat GSMWEB.nl webshop Lees mijn topic. Ik ben inmiddels weer in een ander debakel verzeild geraakt met die club. Ik heb geen ontvangst meer met het toestel, mijn SIM kaart wordt opeens niet meer gezien. Wou dat ik d'r nooit wat gekocht had. Maar goed, in principe kan T-Mobile daar een oplosssing voor gaan zoeken natuulijk. Suc6.

pima

Ongelezen bericht door pima »

Denk dat je weinig kans maakt:
Lees dit stukje uit de algemene voorwaarden maar eens.

12. Overmacht
12.1 Indien GSMWEB door een niet toerekenbare
tekortkoming niet aan haar verplichtingen jegens
Opdrachtgever kan voldoen, worden die verplichtingen
opgeschort voor de duur van de overmachtstoestand.
12.2 Indien de overmachtstoestand drie maanden heeft
geduurd, hebben beide partijen het recht de
Overeenkomst schriftelijk geheel of gedeeltelijk te
ontbinden.
12.3 Onder overmacht van GSMWEB wordt verstaan elke
van de wil van GSMWEB onafhankelijke omstandigheid,
waardoor de nakoming van (het betreffende gedeelte van)
haar verplichtingen jegens Opdrachtgever wordt
verhinderd, vertraagd of oneconomisch gemaakt of
waardoor de nakoming van deze verplichtingen in
redelijkheid niet van GSMWEB kan worden verlangd.
12.4 Partijen zullen elkaar zo spoedig mogelijk van een
(mogelijke) overmachtstoestand op de hoogte stellen.

trebelski

Ongelezen bericht door trebelski »

pima schreef:Denk dat je weinig kans maakt:
Tot die voorwaarden ingaan tegen het algemeen recht. In 12.3 staan zaken die de rechter best eens anders zou kunnen zien.

Renske99

Ongelezen bericht door Renske99 »

Ook hier wel via gsmweb telefoons besteld, als je dat via internet doet dan kun je gelijk zien als je het toestel van je keuze aanklikt of het nog voorradig is.
1 dag is wel heel kort dag is mijn ervaring, immers vandaag aanvragen, morgen goedkeuren en daarna nog wat rompslomp wat jezelf per post moet opsturen als dat binnen is en verwerkt is, dan wordt de telefoon afgestuurd, op zijn vlugst 5 werkdagen, maar goed als je via internet besteld houd je daar toch rekening mee? (tenzij ik een erg naief persoon ben)

Zelf ga ik dan altijd uit van 2 weken, elke dag dat sneller geleverd word is mooi meegenomen.

ArneLH
Contacteer:

Daarnaast kun je het ook nog spelen op art. 7:33 BW omdat tegelijke aflevering essentieel was:
Indien de aflevering van een roerende zaak op een bepaalde dag essentieel is en op die dag de koper niet in ontvangst neemt, levert zulks een grond op tot ontbinding als bedoeld in artikel 265 van Boek 6.
Bovendien kun je ook uitgaan van art. 6:265 BW zelf:
1.Iedere tekortkoming van een partij in de nakoming van een van haar verbintenissen geeft aan de wederpartij de bevoegdheid om de overeenkomst geheel of gedeeltelijk te ontbinden, tenzij de tekortkoming, gezien haar bijzondere aard of geringe betekenis, deze ontbinding met haar gevolgen niet rechtvaardigt.

Emmy75

Ongelezen bericht door Emmy75 »

ArneLH heeft in mijn optiek al een aantal prima voorzetten gegeven.
U kunt gewoon een mail of brief sturen en daarin duidelijk maken dat u de overeenkomst wenst te ontbinden en reeds betaalde bedragen wenst terug te ontvangen binnen een redelijke termijn.

Als u gebruik maakt van het herroepingsrecht van 7 werkdagen na ontvangst (wat dus ook altijd voor ontvangst mag) moet de webwinkel in principe zo snel mogelijk dus uiterlijk binnen 30 dagen het geld terug betalen.

U kunt eventueel ook advies inwinnen bij het juridisch loket. Eerste advies is doorgaans gratis en zij kunnen ook helpen bij het opstellen van een dergelijke mail/brief. U kunt ook eens zoeken met google of op consuwijzer voor voorbeeldbrieven.

Een abo laten ingaan terwijl er onderdelen ontbreken om er gebruik van te maken lijken mij onredelijk bezwarend. Dus ik zou al geen zaken meer willen doen met een dergelijke toko.
pima schreef:Denk dat je weinig kans maakt:
GSMweb mag zeker geen overmacht verhaal misbruiken om daarmee het herroepingsrecht van de koop op afstand aan de kant te schuiven.

pima

Ongelezen bericht door pima »

ArneLH schreef:Daarnaast kun je het ook nog spelen op art. 7:33 BW omdat tegelijke aflevering essentieel was:
Indien de aflevering van een roerende zaak op een bepaalde dag essentieel is en op die dag de koper niet in ontvangst neemt, levert zulks een grond op tot ontbinding als bedoeld in artikel 265 van Boek 6.
Uit niets blijkt, dat de simkaart afzonderlijk is geleverd laat staan geactiveerd is, ik denk dat deze samen met de foon bezorgd wordt en wanneer het abo ingaat zal dan blijken.

Gesloten