LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Zalando wilt retour niet terugbetalen! help!

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
steelpan90

Zalando wilt retour niet terugbetalen! help!

Ongelezen bericht door steelpan90 »

18-02-2016 een mooi pak gekocht, kwam een paar dagen netjes geleverd en tot mijn grote schrik zitten er een paar schoenen in. Ik een nieuw pak moeten kopen bij de Bijenkorf (want had hem direct nodig) en het pakketje van Zalando netjes volgens de regels teruggestuurd. Track en trace ontvangen en ik dacht dat ik gebakken zat.

Na ongeveer 10 dagen niks gehoord te hebben begin ik toch wel een beetje argwaan te krijgen. Ik kijk op Zalando en daar staat dat het pakket nog niet is ontvangen. Kijk ik op de track en trace, staat er ''levertijd onbekend''. Ik direct postnl gebeld en hun verzekeren mij dat dit normaal is aangezien alles van zalando op ''1 grote hoop'' gaat en dat hun het pakket succesvol hebben ontvangen.

ik weer met Zalando op de chat gezeten en hun stellen een ''onderzoek'' in. na ongeveer 18 dagen krijg ik de volgende mail:

Bedankt voor uw bericht aan Zalando!

U geeft aan dat wij uw retourzending nog niet hebben ontvangen.

Helaas is het op dit moment niet mogelijk u te vergoeden voor dit ontbrekende artikel. Het door u bestelde artikel werd in nieuwe staat aan u verzonden. U gaf daarbij op 18-02-2016 aan dat u een ander artikel heeft ontvangen en dat u dit zou retourneren.

Doordat het artikel in nieuwe staat werd verzonden, is het niet mogelijk dat u een foutief artikel heeft ontvangen. Daarnaast is uw retourzending niet bij ons aangekomen.

Wegens de hoeveelheid onregelmatigheden is het op dit moment niet mogelijk het aankoopbedrag te crediteren. Mijn excuses voor het ongemak.

Ik schrik me kapot. dit was een pak van €430 en heb deze al 2x gekocht (1x zalando en 1x bijenkorf). Dit word dan een erg duur pak!!

ik weer met zalando aan de chat en hun zeggen dat ze het weer gaan uitzoeken. ik ben bang dat dit helemaal nergens op uitdraait en dat ik gewoon de klos ben.

op de track en trace staat dezelfde afmetingen en hetzelfde gewicht als wat de orginele zending zou zijn. Genoeg bewijs zou je zeggen!?!? Zalando weigert dit en wuift mij af met een slap excuus.

Iemand die mij kan helpen hoe ik dit z.s.m kan oplossen?

word een beetje beu van dit welles niettes verhaal en wil dat er een einde aan komt!!

GJvdZ

Re: Zalando wilt retour niet terugbetalen! help!

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Wat zegt de track&trace nu? Afgeleverd of niet? Als het niet is afgeleverd moet je dat met postnl oplossen. Totdat het is afgeleverd bij Zalando is dat jouw verantwoordelijkheid (net als andersom: als Zalando wat verstuurd en het is niet bij jou afgeleverd, dan is het hun verantwoordelijkheid).

steelpan90

GJvdZ schreef:Wat zegt de track&trace nu? Afgeleverd of niet? Als het niet is afgeleverd moet je dat met postnl oplossen. Totdat het is afgeleverd bij Zalando is dat jouw verantwoordelijkheid (net als andersom: als Zalando wat verstuurd en het is niet bij jou afgeleverd, dan is het hun verantwoordelijkheid).
op de track en trace staat: ''levertijd onbekend'' hoewel postnl mij verzekerd op de chat dat het pakketje is aangekomen. Ook zeggen ze via de Chat dat het bij retouren van zalando de levertijd nooit vermeld staat aangezien zalando de retouren zelf afhaalt bij postnl sorteercentrum. Postnl heeft hier wel een casenummer bij gegeven dus daar kan ik naar verwijzen.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Bij Zalando, moet je zo te zien, retourneren op een door hen aangegeven wijze. Op de website moet je aangeven welke producten je wilt retourneren, en in de geleverde doos en moet je gebruik maken van het aangeleverde retour-etiket. Zalando betaald op deze wijze de verzendkosten, maar bepaald hoe er verzonden wordt. Dan is het ook niet meer dan redelijk dat het risico op vermissing bij Zalando ligt.

Ik zou stellen dat Zalando (met TS) overeengekomen is dat zij zorg zou dragen voor de retourverzending. Als in de uitvoering van deze verbintenis door PostNL fouten worden gemaakt dan is Zalando daarvoor jegens TS aansprakelijk (6:76 BW).

steelpan90

nu krijg ik het volgende bericht:

U geeft aan dat uw retour nog steeds niet verwerkt is.

Ik kan u vertellen dat het juiste artikelen aan u werd toegestuurd en wij dit nog steeds niet van u terug ontvangen hebben. Daarom kunnen wij niet tot terugbetaling overgaan.

wat is dit nu weer? ik heb het verkeerde artikel ontvangen en nu ben ik gewoon de sjaak of hoe moet ik dit zien? zou lekker makkelijk zijn voor een webshop, verkeerd item leveren en een mail sturen ''dat we het zeker weten dat het goede artikel is geleverd''

eerst zeggen ze dat het pakket niet is ontvangen en nu dit weer.

kan ik hier iets tegen beginnen?

steelpan90

alfatrion schreef:Bij Zalando, moet je zo te zien, retourneren op een door hen aangegeven wijze. Op de website moet je aangeven welke producten je wilt retourneren, en in de geleverde doos en moet je gebruik maken van het aangeleverde retour-etiket. Zalando betaald op deze wijze de verzendkosten, maar bepaald hoe er verzonden wordt. Dan is het ook niet meer dan redelijk dat het risico op vermissing bij Zalando ligt.

Ik zou stellen dat Zalando (met TS) overeengekomen is dat zij zorg zou dragen voor de retourverzending. Als in de uitvoering van deze verbintenis door PostNL fouten worden gemaakt dan is Zalando daarvoor jegens TS aansprakelijk (6:76 BW).
ik heb precies, zoals op zalando aangegeven manier, het pakket teruggestuurd. dus je zou denken dat het opgelost zou zijn (pakket is dus aangekomen/hun verantwoordelijkheid)

maar nee, nu komen ze met een ander geintje, ze zeggen dat ze mij ''met zekerheid'' kunnen zeggen dat het goede artikel is verzonden. onzin natuurlijk, tenzij ze bewijs hebben (hebben ze natuurlijk niet, of ze moeten het inpakcentrum vol met cameras hangen). op de track en trace is hetzelfde gewicht en dezelfde afmeting te zien. dus in feite ben ik nu mijn retourzending kwijt EN mijn orgineel bestelde item.

help!

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink »

Doordat het artikel in nieuwe staat werd verzonden, is het niet mogelijk dat u een foutief artikel heeft ontvangen. Daarnaast is uw retourzending niet bij ons aangekomen.!!
Het enige dat ik kan bedenken is het volgende :
in hun systeem staat --- verzonden in nieuwe staat en iets nieuw is niet foutief.....( op zich :P )
Is er iets mis gegaan met de etikettering , de retoursticker, of de reden van het terugsturen?
Wat en hoe heeft u aangegeven dat het gestuurde product niet juist was?
Alleen bv : de zending is foutief......
Of : dit is niet wat ik had besteld, verkeerd product....( nieuwe schoenen zijn ook , op zich, geen verkeerde producten :wink: ) en een paar nieuwe schoenen opgestuurd krijgen is natuurlijk op zich niet foutief :D , maar niet wat u had besteld.

In hun systeem staat natuurlijk dat als u een pak teruggestuurd zou hebben , dan is er geen pak binnengekomen en is de retourzending dus niet binnen........maar
er komen wel een paar schoenen retour wat zij dan weer niet zo 1-2-3 kunnen plaatsen.
Ik weet niet hoe ik het anders kan uitleggen, maar misschien snapt u wel wat ik bedoel.
Zou het helpen als u alle gegevens eens op de mail zet en naar hun stuurt i.p.v dit chatten?
*Datum ontvangst-datum retour-track/ trace code- artikelnummer( s ) ( vd schoenen en van het pak?)
*Reden retour
*Copie afschrift betaling v.e pak
Ik probeer mee te denken, maar besef tegelijkertijd dat bij een bedrijf als Zalando waar honderdduizenden pakketjes worden verstuurd en retour komen dat dit wel enige tijd vergt om het e.e.a goed uit te zoeken.

prem

Ongelezen bericht door prem »

Ik denk dat Zalando een systeempje heeft waarbij het terugsturen van een ander artikel dan het door hun verstuurde niet lukt. Ik bedoel dus niet TS....want dat weet ik niet.

Off-topic, wat is dat met de jeugd tegenwoordig, willen is onregelmatig, derde persoon is dus wil, niet wilt.

Gesloten