#ritel#slechtbedrijf#ritel#
Ritel slecht in oplossen van problemen.
Nieuwe Samsung galaxy s6 edge telefoon binnen week defect. Ritel wijst een beroep op garantie af omdat het defect volgens hun is ontstaan door vochtschade. Het toestel is op een normale manier gebruikt en is nooit met vocht in aanraking geweest telefoon is in die week niet eens buiten geweest. Viel na 1 week uit en ging niet meer aan.Telefoon is voor reparatie door mijzelf voor reparatie aangeboden bij samsung. Deze kwam ongerepareerd terug, conclusie vochtschade dit valt buiten de garantie en kan niet gerepareerd worden. Volgens samsung zat er zelfs al erosie in de telefoon. Vervolgens telefoon terug naar Ritel gestuurd deze hebben hem ook weer doorgestuurd voor onderzoek uitkomst zelfde conclusie.Navraag bij meerdere partijen gedaan, er kan niet binnen en week al mocht ik dus zelf de veroorzaker zijn wat ik niet was erosie in zitten. Juridisch advies ingewonnen en volgens het consumentenrecht moet Ritel bewijzen dat het defect door mijn onzorgvuldig gebruik defect is geraakt. Zij gaan hieraan volledig voorbij en stellen gewoon dat er geen recht is op garantie. Bij meerdere telefoonwinkels met dit verhaal geweest en zij hebben vaker deze klachten gehoord over deze telefoon waarschijnlijk zwak toestel vanuit de fabriek. Meerdere telefonische contacten met Ritel biedt geen resultaat, niets aan te doen pech. Inmiddels betaal ik wel gewoon de abonnementskosten, waarin uiteraard het grootste bedrag is opgenomen als kosten voor de nieuwe telefoon die dus nu gewoon bij Ritel ligt. Verlenging abonnement bij tele2 gaat pas in september in dit betekend dus meer dan 2 jaar hoge kosten betalen voor een telefoon die ik niet heb. DUS Of het abonnement ontbinden zonder verdere kosten.
Indien dat niet lukt wil ik een nieuw toestel . Dit bericht blijft ik overal plaatsen en abokosten stoneer ik totdat dit is opgelost!!!!!!!!
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Zeer slechte klachten afhandeling van RITEL
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 30 jun 2017 19:25
-
- Berichten: 5056
- Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52
Re: Zeer slechte klachten afhandeling van RITEL
Dit is geen twitter maar een forumHogervorst schreef:#ritel#slechtbedrijf#ritel#
Samsung heeft dus vochtschade vastgesteldHogervorst schreef: Ritel slecht in oplossen van problemen.
Nieuwe Samsung galaxy s6 edge telefoon binnen week defect. Ritel wijst een beroep op garantie af omdat het defect volgens hun is ontstaan door vochtschade. Het toestel is op een normale manier gebruikt en is nooit met vocht in aanraking geweest telefoon is in die week niet eens buiten geweest. Viel na 1 week uit en ging niet meer aan.Telefoon is voor reparatie door mijzelf voor reparatie aangeboden bij samsung. Deze kwam ongerepareerd terug, conclusie vochtschade dit valt buiten de garantie en kan niet gerepareerd worden. Volgens samsung zat er zelfs al erosie in de telefoon.
Dus een 2de partij stelt ook vochtschade vastHogervorst schreef: Vervolgens telefoon terug naar Ritel gestuurd deze hebben hem ook weer doorgestuurd voor onderzoek uitkomst zelfde conclusie.
Onzin, erosie (roest) kan al na enkele dagen ontstaan, zie google.Hogervorst schreef: Navraag bij meerdere partijen gedaan, er kan niet binnen en week al mocht ik dus zelf de veroorzaker zijn wat ik niet was erosie in zitten.
Dit hebben zij gedaan, zij hebben vochtschade ontstaan, dit valt altijd buiten de garantie.Hogervorst schreef: Juridisch advies ingewonnen en volgens het consumentenrecht moet Ritel bewijzen dat het defect door mijn onzorgvuldig gebruik defect is geraakt.
Dat lees ik niet uit je reactie. Ondanks dat de fabrikant al vast heeft gesteld dat er sprake is van vochtschade heeft Ritel nogmaals onderzoek gedaan en hetzelfde vastgesteld.Hogervorst schreef: Zij gaan hieraan volledig voorbij en stellen gewoon dat er geen recht is op garantie.
Ik kan op Google enkel uw berichten vinden maar verder geen meldingen. Los van het feit dat bij de productie van dergelijke toestellen helemaal geen sprake is van vocht wat wordt gebruikt. Het is dus compleet onmogelijk dat toestellen vochtschade oplopen tijdens het productie proces.Hogervorst schreef: Bij meerdere telefoonwinkels met dit verhaal geweest en zij hebben vaker deze klachten gehoord over deze telefoon waarschijnlijk zwak toestel vanuit de fabriek.
U bent het niet eens met de conclusie, maar feit is dat in uw toestel vochtschade is aangetroffen en dit valt niet onder de garantie. Snap dat Ritel nu verder geen actie onderneemt.Hogervorst schreef: Meerdere telefonische contacten met Ritel biedt geen resultaat, niets aan te doen pech.
Logische dat u deze betaald, de telefoon is huurkoop en die moet u afbetalen.Hogervorst schreef: Inmiddels betaal ik wel gewoon de abonnementskosten, waarin uiteraard het grootste bedrag is opgenomen als kosten voor de nieuwe telefoon die dus nu gewoon bij Ritel ligt.
Erg vervelend, misschien toch maar een low-budget telefoon kopen als vervanger.Hogervorst schreef: Verlenging abonnement bij tele2 gaat pas in september in dit betekend dus meer dan 2 jaar hoge kosten betalen voor een telefoon die ik niet heb.
Storneren ontslaat u niet van een verplichting tot betalen, dit zal dus enkel zorgen voor hogere kosten (incasso, rechtzaak e.d.). Het bericht overal plaatsen is een soort loos dreigement. Iedereen weet dat er geen garantie zit op vochtschade en dit is vastgesteld door 2 partijen (Ritel/Samsung).Hogervorst schreef: DUS Of het abonnement ontbinden zonder verdere kosten.
Indien dat niet lukt wil ik een nieuw toestel . Dit bericht blijft ik overal plaatsen en abokosten stoneer ik totdat dit is opgelost!!!!!!!!
Uw claim dat dit een fabricage fout is zult u moeten aantonen dan zouden er veel meer gevallen zijn. Al moet u wel oppassen met dit overal te roepen zonder enig bewijs, immer pleegt u hiermee laster/smaad en dit is gewoon verboden in Nederland.