LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ZenZo horloge en rechten

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
pcatema

ZenZo horloge en rechten

Ongelezen bericht door pcatema »

Hallo allemaal,

Ik heb een vraag over je juridische rechten als koper bij een webshop.
Ondanks heb ik van mijn vriendin een Zenzo horloge gekregen, die via de website Watch Time is gekocht.

Inmiddels heb ik alweer voor de 3e keer m'n horloge teruggekregen.

- De eerste keer heb ik mijn horloge terug moeten sturen omdat de verzetter van datum en tijd bij aanlevering stuk was.
- De tweede keer heb ik hem met glasschade teruggekregen toen ik de verpakking open deed. Toen heb ik een hele nieuwe kast (uit coulance) gekregen.
- Nu heb ik voor de derde keer het horloge, dit keer zonder schade teruggekregen. Maar nu sprong spontaan, na twee dagen dragen, de deksel van de achterkant eraf.

Ik maar ook mijn vriendin zijn daarom niet echt tevreden over de kwaliteit van het horloge. De service is redelijk. Nu is het zo dat ik de koop eigenlijk wil laten ontbinden, omdat ik een andere verwachting had van de kwaliteit. De kwaliteit die op hun website staat gaf ons een andere verwachting dan de huidige realiteit.

Heb dit ook laten blijken. Ook heb ik gevraagd om de portokosten te laten vergoeden, aangezien die aardig zijn opgelopen. We moesten 'm steeds opsturen op eigen kosten waarna het horloge op de kosten van het bedrijf werd teruggestuurd.

Als reactie kregen we terug dat zij niet de kosten van het horloge terug willen betalen om dat er een andere band omheen zit dan normaal. Verder zullen ze niet de porto terug betalen omdat zij volgens hen daarvoor niet aangesprakelijk gesteld kunnen worden. Ook kunnen ze niet aansprakelijk gesteld worden voor de schade die is ontstaan tijdens verzending.

De webwinkel is aangesloten en/of heeft:
-MKB OK keurmerk
-Waarborg consument en recht, geschilonline.nl
-Safe 2 Shop Qualified

Graag zou ik willen weten wat ik nu zou kunnen doen.

Groetjes en alvast bedankt

wolk4life

Re: ZenZo horloge en rechten

Ongelezen bericht door wolk4life »

als de webshop je niet tegemoet wilt komen gewoon even contact met 1 van de keurmerken opnemen en t probleem emailen. en ook laten weten dat je dr alles behalve blij mee bent en je je geld terug wilt. je kan hun eerst proberen laten te bemiddelen.

pcatema

Re: ZenZo horloge en rechten

Ongelezen bericht door pcatema »

He dat is een idee. Heb het het keurmerk even een mail gestuurd.
Ben benieuwd of via deze weg wel wat bereikt wordt

Gesloten