LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] zie maar hoe je je geld terug krijgt bij PROGRESS Hengelo

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
jopske
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 jul 2006 20:13

zie maar hoe je je geld terug krijgt bij PROGRESS Hengelo

Ongelezen bericht door jopske »

Klacht beschrijving:

Probeer je geld eens terug te krijgen bij PROGRESS Hengelo.
Bestel een paar boxen t.h.v. € 1260,- en na 6 weken heb je ze nog niet. Dan vraag je je geld terug en dat is tot op heden niet geschied. De renteafdeling bij PROGRESS viert feest, weer gebakken lucht verkocht, en laat de klant maar weten dat volgens hun voorwaarden het zo kan. Ik mis nu al 8 weken mijn geld. Bij KIESKEURIG staat PROGRESS te boek met 4,5 ster van de 5. Ze bedoelen zeker gevallen sterren :oops:

alfatrion
Berichten: 21937
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: zie maar hoe je je geld terug krijgt bij PROGRESS Hengelo

Ongelezen bericht door alfatrion »

De verkoper op afstand is in verzuim wanneer deze het product niet binnen 30 dagen heeft kunnen leveren. Dit houd in dat u een schade vergoeding kunt eisen. (Bijvoorbeeld de wettelijke rente of de verminding in waarde van het apparaat.)

De verkoper moet na kennisgeving zo spoedig mogelijk doch binnen 30 dagen u geld aan u kosteloos terug geven.

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: zie maar hoe je je geld terug krijgt bij PROGRESS Hengelo

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Die kennisgeving hoort dus een in gebrekestelling te zijn. Klant heeft als het goed is toch een bewijs van betaling?

Je mag als klant er redelijkerwijs ervan uitgaan, dat de verkoper zijn verplichting tot levering binnen een redelijke termijn nakomt. Het hangt er een beetje vanaf wat voor soort produkt het is.

Ik zou zelf nooit 1260 euro hebben vooruitbetaald, maar dat is een andere zaak. In feite hoef je tegenwoordig niet eens meer vooruit te betalen, een handtekening waarmee je de overeenkomst sluit, alsmede wat persoonlijke gegevens zou tegenwoordig voldoende moeten zijn.

Stel dus Progress in gebreke. Stuur een aangetekende brief met ontvangstbevestiging aan Progress, waarin je nakoming van zijn kant van de overeenkomst eist. Geef hem daarvoor desondanks nog 2 weken de tijd (ook al wacht jij al een maand, maakt niet zoveel uit), en stel hem in het vooruitzicht dat je bij niet nakomen van de voorgestelde termijn maatregelen overweegt, waarvan de kosten geheel voor rekening van deze leverancier komen.

alfatrion
Berichten: 21937
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: zie maar hoe je je geld terug krijgt bij PROGRESS Hengelo

Ongelezen bericht door alfatrion »

Artikel 46f BW7 Boek 7 Titel 1 Afdeling 9A

1/ Het verzuim van de verkoper treedt zonder ingebrekestelling in, wanneer de koop op afstand niet uiterlijk binnen dertig dagen, te rekenen van de dag waarop de koper zijn bestelling bij de verkoper heeft gedaan, is nagekomen, behalve voor zover de vertraging de verkoper niet kan worden toegerekend of nakoming reeds blijvend onmogelijk is.

2/ Indien nakoming onmogelijk is doordat de gekochte zaak niet beschikbaar is, moet de koper daarvan zo spoedig mogelijk worden kennis gegeven en heeft hij recht op kosteloze teruggave van het door hem aan de verkoper betaalde. De teruggave moet zo spoedig mogelijk en in ieder geval binnen dertig dagen na de kennisgeving plaatsvinden.

3/ Indien in het in lid 2 bedoelde geval de verkoper krachtens een voor dan wel bij het sluiten van de koop op afstand gemaakt beding de bevoegdheid heeft, een zaak van gelijke kwaliteit en prijs te geven, komen de kosten van het terugzenden van de zaak in geval van ontbinding van de koop op afstand overeenkomstig artikel 46d lid 1 ten laste van de verkoper. De koper moet daarvan op duidelijke en begrijpelijke wijze worden kennis gegeven.

jopske
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 jul 2006 20:13

Re: zie maar hoe je je geld terug krijgt bij PROGRESS Hengelo

Ongelezen bericht door jopske »

klant is koning niet de wet

Gesloten