LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Zogenaamd hoge korting bij webwinkels als Bol.com

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
NKS81

Zogenaamd hoge korting bij webwinkels als Bol.com

Ongelezen bericht door NKS81 »

Ik stoor me er de laatste tijd steeds meer aan!
Webwinkels en vooral Bol.com die adverteren met korting.
Maar omdat ze een veel te hoge/onjuiste adviesprijs neer zetten, lijkt het alsof ze een hoge korting geven.
Uiteindelijk word je dus gewoon in de maling genomen.
Na enig speur werk online kom je tot de ontdekking dat die adviesprijs gewoon veel te hoog is.
Sterker nog de prijs die Bol.com zogenaamd na een korting aanbied is gewoon de retail prijs die iedere ander webwinkel ook hanteert?!

Ik ben dus recentelijk opzoek naar een nieuwe headset voor mijn ps4, de oude is kapot.
Ik zag dus dat er nu bij Bol.com game voordeel weken zijn, ze adverteren ermee, op internet, tv en nieuwsbrief.
Ik heb dus een mooie headset gezien voor nog geen 100 euro, afgeprijsd van de 125 euro! Nou deze headset staat gewoon bij coolblue voor hetzelfde bedrag? Wat nou extra voordeel weken?? Ik vind dat dus erg misleidend en gewoon echt niet kunnen.

Ik kan nog wel meer voorbeelden geven maar heb wel even mijn punt kunnen maken denk ik zo.
Hebben meer mensen hier ervaring mee? Wat vinden jullie hier nou van?
Mag Bol.com dit ook gewoon zomaar doen, zijn daar geen regels voor?
Laatst gewijzigd door Radar op 08 mar 2017 10:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel door Moderatie aangepast

kweenie

Re: Zogenaamd hoge korting bij webwinkels als Bol.com

Ongelezen bericht door kweenie »

Dit is toch iets wat al decennia zo bij bijna iedere winkel gebeurt? Alleen stond het vroeger in de foldertjes en op de kaartjes in de winkel.

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Who cards hoeveel korting je krijgt? Het gaat er toch om wat je uiteindelijk betaalt? Als je je als consument door het woordje KORTING laat verleiden moet je eerst eens naar jezelf gaan kijken.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Inderdaad. Zoek gewoon altijd de beste prijs - ongeacht onder welk label .

Zolang er geen sprake is van misleiding en dergelijke, is er niets tegen te doen.

Mucha

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Door deze reclame zal ik deze Bolus . com in spambox zetten en bereiken ze juist mij nooit meer.

En als ik een lange broek bestel wil ik geen80% korting want het is nog geen zomer!
Ja, zo schrijven zij tenslotte ook....

Hawk-Eye

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

bol.com is gewoon duur als ik het vergleijk met anderen gemiddeld genomen, snap echt niet dat zij zo groot hebben kunnen worden...

zoek gewoon eerst eens op zo een koptelefoon en vergelijk, eigenlijk net als dat je vroeger deed bij stenen winkels!!!

NeoDutchio

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Hawk-Eye schreef:bol.com is gewoon duur als ik het vergleijk met anderen gemiddeld genomen, snap echt niet dat zij zo groot hebben kunnen worden...

zoek gewoon eerst eens op zo een koptelefoon en vergelijk, eigenlijk net als dat je vroeger deed bij stenen winkels!!!
Het voordeel van Bol is dat er supersnel geleverd KAN worden, dit in tegenstelling tot sommige andere webshops. Daarnaast het gemak van het ophalen terwijl je de wekelijkse boodschappen doet. Schijnbaar gaat het dus weer beter in Nederlands, mensen willen niet te lang wachten op hun bestelling en willen graag wat meer betalen.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Bovendien zijn erg genoeg artikelen waarbij ze wél goedkoop zijn, of gewoon de enige aanbieder.

Jetsertje

Ongelezen bericht door Jetsertje »

NKS81 schreef: Mag Bol.com dit ook gewoon zomaar doen, zijn daar geen regels voor?
Die zijn er, maar die lijken gewoon gehanteerd te worden door Bol.com. Zolang zij korting geven op de adviesprijs van de fabrikant en dit tevens ook melden, is er natuurlijk niets aan de hand. Stellen ze dat de adviesprijs hoger is dan daadwerkelijk het geval is zodat de korting groter lijkt, dan kun je wel spreken van misleidende verkoop.

Korting is nog steeds korting, ook al is een product in een andere (web)winkel net zo duur.

Gesloten