Daan_1978 schreef:
In elk geval netjes opgelost dacht ik zo.
Ja, dat lijkt mij ook.
Het punt dat Daan_1978 veel eerder in dit topic aansneed, dat het vaak een actie-uitvoering vanuit de fabrikant is waarbij dit dan ook al op de doos vermeld staat, herken ik wel. Heb al vaak spelcomputers van verschillende merken in de winkels zien staan, waar dan op de doos staat dat het een speciale editie is waar spel x bij zit. Dusja misschien hebben ze besloten om gewoon een los spel na te sturen wat Daan ook al beschreef. Maarja is dat eigenlijk wel interessant om te weten hoe het precies in elkaar zit? Zou toch fijn zijn als alles zo snel (na een mailtje) werd opgelost bij veel bedrijven.
nou dat is netjes opgelost en wat emmy zei gewoon mailen ja heb je nee kan je krijgen...nou jij hebt ja
hoe het kan,idd wat emmy zegt en ik ook al zei..
meestal zijn het speciale uitgaves van sony...de hele mikmak en een spel erbij dat zijn dan speciale dozen...playstion +dit en +dat het spel dus...
wij hebben er ook eentje ...zo'n doos staat nog op zolder ergens...
dus de aktie dozen waren op....en nu denken ze nou dan doen we uit coulance gewoon een los spel nasturen....
maakt het uit hoe en wat..je krijgt het daar gaat het toch om
veel plezier ermee...
Emmy75 schreef:Maarja is dat eigenlijk wel interessant om te weten hoe het precies in elkaar zit?
Ik heb nu kans gehad om goed te zoeken. Het onvoorwaardelijk aanbod dat een voorwaardelijke verbintenis met een ontbindende voorwaarde beschrijft dat onvoorwaardelijk is aanvaard. (Artikel 6:21-22 BW) Er is dus een koop op afstand gesloten.
De levering van het spel vervalt omdat aan de ontbindende voorwaarde is voldaan, maar de verbintenis tot het leveren van de ps3 en het betalen van de aankoopsom blijven bestaan. Dit zal slechts anders zijn wanneer deze uitkomst naar maatstaven van redelijkheid en billijkheid onaanvaardbaar zal zijn. (art. 6:2 BW)
Hijma meld dat het alsnog leveren van het spel onverschuldigd is gebeurt, zodat de leverancier dit kan terug eisen.
Ah, nu hebben we dat ook weer helder op het netvlies staan, bedankt voor het opzoeken.
Denk niet dat het erg slim zou zijn van Bart Smit als ze dat spel zouden terugvorderen. Dat zou pas echt een actie zijn, hoe help ik een klant over de z... (even plat gezegd).
Wat is dat soms toch mooi geformuleerd in onze wetgeving
Mijn vraag was overigens meer bedoeld op een opmerking van TS en of het nu zo interessant is om te weten waarom Bart Smit wel heeft besloten het spel na te sturen. Meer om aan te geven dat het toch fijn is dat het is opgelost.