| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Bed bij Neckermann
Re: Bed bij Neckermann
Soms kan een webwinkel niet de beloofde levertijd waarmaken. Wat mij betreft valt of staat zijn of haar reputatie vervolgens bij communicatie. Als de webwinkel op tijd aangeeft wat er aan de hand is, en wat ik kan verwachten, dan is er geen man overboord. Maar als de winkel zo horkerig met me omgaat zoals Neckermann in het verhaal van TS, dan is het einde oefening.
Sommige webwinkels lijken de consument ook expres voor te willen liegen. Dan staat op hun website bij alle producten "op voorraad". Maar als je dan de bestelling plaatst, blijkt plotseling dat het nog besteld moet worden. Ook dat is onvergeeflijk. Als een webwinkel een voorraad-status toont, dan moet ik er vanuit kunnen gaan dat dat ook klopt.
Maar als er staat: "7 tot 10 dagen", en na 2 dagen krijg ik een duidelijke e-mail waarin de webwinkel aangeeft dat het waarschijnlijk 15 dagen gaat duren..... dan kan ik daar heus wel mee leven.
Nogmaals, in het verhaal van TS over Neckermann gaat het niet over een kleine vertraging, maar over een vertraging van 3 maanden. En bovendien is de communicatie uiterst belabberd. Tja, dat is gewoon niet goed te praten.
Sommige webwinkels lijken de consument ook expres voor te willen liegen. Dan staat op hun website bij alle producten "op voorraad". Maar als je dan de bestelling plaatst, blijkt plotseling dat het nog besteld moet worden. Ook dat is onvergeeflijk. Als een webwinkel een voorraad-status toont, dan moet ik er vanuit kunnen gaan dat dat ook klopt.
Maar als er staat: "7 tot 10 dagen", en na 2 dagen krijg ik een duidelijke e-mail waarin de webwinkel aangeeft dat het waarschijnlijk 15 dagen gaat duren..... dan kan ik daar heus wel mee leven.
Nogmaals, in het verhaal van TS over Neckermann gaat het niet over een kleine vertraging, maar over een vertraging van 3 maanden. En bovendien is de communicatie uiterst belabberd. Tja, dat is gewoon niet goed te praten.
-
jellievrolijk
Natuurlijk kun je een winkelier, zeker zo'n grote jongen aanspreken op het niet nakomen van afspraken. En dat klopt dus ook, want anders zou je niet eens kunnen annuleren.
Met de omzet die dit bedrijf maakt moet je toch echt wel voldoende opslagcapaciteit hebben.
Betalingswijze heeft daar niks mee te maken.
Met de omzet die dit bedrijf maakt moet je toch echt wel voldoende opslagcapaciteit hebben.
-
Suzanne 326
jellievrolijk schreef:.
Stel je hebt voldoende opslagcapaciteit, echter er is een "run" op het bed wat TS heeft besteld en het is op, het heeft daar helemaal niks mee te maken. Zoals ik al eerder heb geschreven, Neckerman had het wel op een betere en nettere manier kunnen communiceren. Wanneer je over een zo'n groot bedrijf hebt en op dit soort site's kom je ze nagenoeg niet tegen doen ze het heel erg goed en heeft TS pech, het zou Neckerman sieren als ze een geste zouden doen.....
Suzanne 326 schreef:jellievrolijk schreef:.
Stel je hebt voldoende opslagcapaciteit, echter er is een "run" op het bed wat TS heeft besteld en het is op, het heeft daar helemaal niks mee te maken. Zoals ik al eerder heb geschreven, Neckerman had het wel op een betere en nettere manier kunnen communiceren. Wanneer je over een zo'n groot bedrijf hebt en op dit soort site's kom je ze nagenoeg niet tegen doen ze het heel erg goed en heeft TS pech, het zou Neckerman sieren als ze een geste zouden doen.....
Sorry, maar zelfs in bovenstaande "run" scenario klopt het gedrag van Neckermann niet.
Ik mag aannemen dat Neckermann zijn voorraadbeheer geautomatiseerd heeft. Er zit daar niet iemand het aantal beschikbare bedden in een schrift bij te houden.
Dus als er volgens het systeem 100 bedden beschikbaar zijn, en Jan Janssen bestelt een bed online, dan moet het niet zo moeilijk zijn om het systeem het aantal beschikbare bedden direct en automatisch op 99 te laten zetten. Lijkt me het hele idee van voorraadbeheer, en dat mogen we van een groot postorderbedrijf toch wel verwachten.
Dus als er een run op het bed onstaat, dan staat op een gegeven moment het aantal beschibare bedden (aanwezige voorraad) op 0.
Hoe kan het dan dat TS toch nog een bed heeft kunnen bestellen? En dat er op de website stond "op voorraad"?
Optie 1. Neckermann heeft een amateuristisch voorraad systeem. Eigenlijk heeft men geen flauw idee hoeveel bedden er nog in voorraad zijn, en hoeveel er daarvan al verkocht zijn. Dat zou toch wel erg vreemd zijn voor zo'n groot postorder-bedrijf met jarenlange ervaring.
Optie 2. Neckermann wil geen omzet mislopen vanwege een tijdelijk bedden-tekort, en verkoopt willens en wetens bedden die zogenaamd "op voorraad", maar in werkelijkheid uitverkocht zijn. Een klein leugentje, omdat TS anders misschien bij een concurrent een soortgelijk bed koopt (lees: IKEA)
Misschien ben ik te achterdochtig, maar optie 2 komt me realistischer voor.
Het lijkt me eerder waarschijnlijk dat Neckermann kan kijken in de voorraad van de leverancier. Ik denk namelijk niet dat Neck zelf alles op voorraad heeft (dat is veel te duur). Waarschijnlijk hebben ze te weinig voorraad bij de leverancier gereserveerd en is die nu door zijn voorraad heen. Die moet dan weer nieuwe bestellen bij de fabriek en daarom duurt het zo lang.
De schoonheidsprijs verdient het niet en de communicatie was natuurlijk bagger.
De schoonheidsprijs verdient het niet en de communicatie was natuurlijk bagger.
Fair point. Dat is een optie die ik over het hoofd zag, maar inderdaad aannemelijk is.
Just in time. Het is een beproefd concept en meestal gaat het goed. Soms gaat het fout en dan gaat het meestal "goed" fout.CSM schreef:Fair point. Dat is een optie die ik over het hoofd zag, maar inderdaad aannemelijk is.
Dit soort dingen gebeuren. Waar natuurlijk de pijn zit, is het de manier waarop Neck hiermee is omgesprongen.
Hoeveel begrip zou jij met je eigen bedrijf hebben als de klant aangeeft te betalen, maar dit elke keer uitstelt omdat hij elke keer een financiele tegenslag heeft gehad en hier uiteindelijk maanden overheen gaan? Volgens mij word er dan ook weinig begrip getoond door het incassobureau en deurwaarder die daarna worden ingeschakeld.Suzanne 326 schreef:Nou is Neckerman geen kleintje in online verkopen en je komt ze minimaal tegen en denk dat ze hun zaakjes prima voor elkaar hebben. Dat het bij dit soort aantallen aan verkopen dus een keer misgaat is geen schande en heel vervelend voor de consument en ook voor Neckerman.Chocomelk schreef:.
Een bedrijf wat zijn afspraken nakomt staat vaak beter aangeschreven dan een bedrijf wat vaak de afspraken niet nakomen en als jij dat normaal vind oke, dat is dan jou mening de mijne niet.
Heb zelf ooit een bankstel gekocht in een grote woonwinkel, daar zou de levertijd 6 weken zijn en geen dag langer, nou dat kon ik dus vergeten, hebben er 10 weken op moeten zitten wachten, tig smoesjes van dat bedrijf gehoord.
Heb het bedrijf aangegeven dat het eens maar nooit weer is dat ik daar iets koop.
Het is natuurlijk heel vervelend dat levertijden worden overschreden maar daar zit geen opzet achter (zoals eerder geschreven het is ping ping als de goederen worden geleverd). Wat wel vervelend is dat men 6 weken zegt (van te voren weet dat het langer duurt) en zo de bestelling kan noteren en eigenlijk weten dat de klant toch nog wel een aantal weken wil wachten.
Wanneer levertijden door overmacht ontstaan kun je de winkelier hier vind ik persoonlijk niet op aanspreken. Er zijn mijn inziens mensen met grotere problemen dan wachten op je bank of bed (er is altijd nog wel een oude en je kunt dus slapen of zitten, die gooi je namelijk niet weg voordat je de nieuwe hebt)
Wat ik probeer uit te leggen, heb een beetje begrip voor elkaar hoe lastig soms ook, er is altijd een oplossing wanneer je rustig overlegd.
ik heb zelf een beddenzaak, maar wat die suzanne326 allemaal uitkraamt slaat werkelijk alles.......
als je op schrift de levertermijn hebt staan dan kan idd die termijn ( met een maximum van 1 maand) verlengd worden. Dus bij een overschrijding van 2 maanden kun je kosteloos annuleren....Dit zijn niet mijn regels maar van het CBW zie artikel 6 van de algemene voorwaarden.
Ik had dus meteen geannuleerd!!!
En dan durven zeggen dat de consument niet begrijpt dat de voorraden ineens op kunnen zijn, toeleveranciers hun verplichting niet nakomen etc.etc.
De consument is een koopovereenkomst aangegaan met de verkoper en verder met NIEMAND ANDERS!!!!
Ik verkoop al 20 jaar bedden en alle toebehoren en zou dat met dergelijke instelling niet kunnen volhouden.....
Lieve lezers.....koop bij een bedrijf wat erkend is door het CBW.....
Een (H)eerlijk slaapadvies onder de rook van Eindhoven bij betaalbaar
slaapcomfort
als je op schrift de levertermijn hebt staan dan kan idd die termijn ( met een maximum van 1 maand) verlengd worden. Dus bij een overschrijding van 2 maanden kun je kosteloos annuleren....Dit zijn niet mijn regels maar van het CBW zie artikel 6 van de algemene voorwaarden.
Ik had dus meteen geannuleerd!!!
En dan durven zeggen dat de consument niet begrijpt dat de voorraden ineens op kunnen zijn, toeleveranciers hun verplichting niet nakomen etc.etc.
De consument is een koopovereenkomst aangegaan met de verkoper en verder met NIEMAND ANDERS!!!!
Ik verkoop al 20 jaar bedden en alle toebehoren en zou dat met dergelijke instelling niet kunnen volhouden.....
Lieve lezers.....koop bij een bedrijf wat erkend is door het CBW.....
Een (H)eerlijk slaapadvies onder de rook van Eindhoven bij betaalbaar
slaapcomfort