LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bol.com incomplete levering en incasso

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Marib

Bol.com incomplete levering en incasso

Ongelezen bericht door Marib »

Half augustus 2009 een laptop bij bol.com besteld. Kreeg hem geleverd met, vreemd genoeg, een Amerikaanse stekker erbij. Bol.com meteen gebeld en zou binnen 3 dagen terug gebeld worden. Kreeg na een paar dagen een email, en dit was het begin van een email contact wat maanden heeft geduurd. Bol.com reageerde erg traag, soms pas een paar weken na mijn email. Iedere keer schreef er weer een andere medewerker, dan weer dachten ze dat het om een adapter ging, dan weer beloofden ze een nalevering, maar het liep op niks uit. Spraken elkaar tegen enzo.

Na ettelijke maanden had ik nog steeds geen Nederlandse stekker bij mijn nieuwe laptop en retour sturen kon niet meer, werd me verteld, al zat hij nog gewoon nieuw in de verpakking. Had met bol.com afgesproken dat ik de betaling pas zou voldoen op het moment dat de levering compleet was en dit (gelukkig) ook via email bevestigd gekregen. Heb uit coulance wel alvast de helft van de hoofdsom voldaan.

Op een gegeven moment hoorde ik helemaal niets meer van bol, kreeg geen reactie op mijn emails maar wel een incassobureau aan mijn broek, ene Accountor Incasso uit Utrecht, die vreemd genoeg alleen reageerde op emails na 9 uur 's avonds.

Het verhaal uitgelegd, zelfs de emails doorgestuurd waarin bol.com zelf aangeeft dat ik pas hoef te betalen na complete levering en dat de financiele afdeling een halt op de betaling hebben gezet. Incassobureau gaf aan dat ze een bezwaarschrift ingediend hadden en weer hoorde ik zo'n 3 maanden niets. Niet van bol.com en niet van het incassobureau. Ook nog steeds geen stekker overigens.

Tot anderhalve week geleden een incassomedewerkster van bol.com contact met me opnam en aangaf dat er binnen een dag een stekker geleverd zou worden. Dit gebeurde ook en ik heb meteen, zoals afgesproken, het restantbedrag voldaan. Ze bood nog wel haar excuses aan voor het feit dat de levering van een stekker 7 maanden in beslag nam, noemde het 'aftersales', wat me al een vieze smaak in de mond gaf, maar ze wilden niets doen aan het feit dat ik door hen ruim een half jaar garantie misloop op mijn laptop, want die ging wel vast in en de aankoopdatum willen ze niet verzetten.

Het was voor mij dus klaar. Maar nu begint het incassobureau opeens weer te emailen en eist dat de hoofdsom, die dus alreeds voldaan is, met incassokosten erbij nog een keer voldaan word. Gaat lekker daar bij bol.com, begin me zo onderhand opgelicht te voelen door ze. Alsof het niet genoeg is dat ze 7 maanden garantie gejat hebben, willen ze me ook nog eens voor 372 euro oplichten nu!

Heb het incassobureau aangegeven dat ze maar contact op moeten nemen met hun opdrachtgever hierover, en dat ik de zaak als afgehandeld beschouw, maar ze blijven aan de gang. Kan ik dit gewoon negeren? Ik ben ze zo spuugzat! Ben jarenlang een trouwe klant geweest en heb enorm veel bij ze gekocht, en dan word je zo behandeld. Een boek of cd, okay, al ga ik nu liever naar cosmox maar ik schaf nooit meer een duur apparaat bij bol.com aan.

Marib

Re: Bol.com incomplete levering en incasso

Ongelezen bericht door Marib »

Eind goed al goed. Naar nu bleek had bol.com het dossier wel al gesloten maar heeft het incassobureau op eigen houtje verder gehandeld. Verbaasd me niet, als je alle verhalen hoort over malafide incassobureaus tegenwoordig, maar ze zijn nu terug gefloten.

Het is dus geukkig opgelost. Nog niet blij met het verlies van bija 7 maanden garantie, maarja. Kreeg van bol.com wel nog een bos bloemen geleverd, wat dan wel weer netjes is.

Gesloten