LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] BVA Auctions bv houd bewust informatie achter

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
[email protected]
Berichten: 6
Lid geworden op: 15 feb 2012 16:21

BVA Auctions bv houd bewust informatie achter

Ongelezen bericht door [email protected] »

Ik heb via de BVA Auctions Online veilig een Quad gekocht. Op de site stond een foto van het appartaat en in de omschrijving stond dat er een stuurstang kapot was. Prima informatie dacht ik en deed een bod. Uiteindelijk won ik de veiling en ging ik mijn nieuwe aankoop halen. Dat viel behoorlijk tegen. Het bleek dat ze bewust niet alles hadden verteld en zeker niet hadden gefotografeerd. Bij het ophalen heb ik mijn bezwaar kenbaar gemaakt maar er kon alleen een grote bek vanaf. Ook heb ik de telefoon gepakt en gebeld met het kantoor. Deze dame even met de man die een grote bek gaf, gaf aan mij door dat er niets geregeld kon worden en ging toen zwijgend aan de telefoon zitten wachten.

Hierna heb ik het bedrijf gekwalificeerd als regelrechte oplichters. Op hun site beweren ze helaas ook nog dat ze zaken doen met de overheid en andere geremomeerde bedrijven, maar als ze dat doen lijkt het mij beter deze samenwerking te beeindigen. voor ieder ander heb ik het advies: BLIJF WEG BIJ DIT BEDRIJF nu het nog kan

Helveet
Berichten: 13
Lid geworden op: 09 jun 2005 14:28

Re: BVA Auctions bv houd bewust informatie achter

Ongelezen bericht door Helveet »

Oplichters zijn het niet, maar het is natuurlijk niet in hun belang om klanten af te schrikken. Een koper dient zelf de staat van het gebodene te controleren voordat hij een bod doet, daartoe is de kijkdag vooraf aan de biedingen in het leven geroepen. Als je niet kan komen kijken, bied dan niet (is mijn advies).

En dat ze zaken doen met de overheid klopt, ze verkopen zeer regelmatig overheidsspullen. Dit zegt niets over de kwaliteit van het bedrijf voor de consument, maar wel over het feit dat hun veilingen voor de verkoper goed geld opbrengen.

Hun afhandeling van de klacht laat natuurlijk wel wat te wensen over, ongemanierdheid hoort gewoon niet.
Volgende keer niet deelnemen aan een veiling als je het niet eens bent met de voorwaarden!
Laatst gewijzigd door Helveet op 15 feb 2012 17:17, 1 keer totaal gewijzigd.

[email protected]
Berichten: 6
Lid geworden op: 15 feb 2012 16:21

Re: BVA Auctions bv houd bewust informatie achter

Ongelezen bericht door [email protected] »

@Helveet

Ze vallen weldegelijk onder de noemer: Oplichters.
Dit komt alleen al omdat ze "bewust" niet alle informatie vooraf geven.
Verder is je advies om op de kijkdag te gaan kijken een "dooddoener" je zou dan heel Nederland door moeten voor een "online veilig".

Je zou verwachten dat de overheid geen zaken doet met "Lounge" bedrijven zoals deze. De overheid vervolgt aan de ene kant oplichters, om aan de andere kant zaken met ze te doen.......????????

Nee deze stelen nog uit iemands zijn doodskist

Peter

Helveet
Berichten: 13
Lid geworden op: 09 jun 2005 14:28

Re: BVA Auctions bv houd bewust informatie achter

Ongelezen bericht door Helveet »

Het kan geen oplichting zijn als ze precies doen wat ze op hun website zeggen. En als het te ver is om te kijken moet je ook niet bieden.

Tja, als er nog steeds mensen zijn die denken dat ze voor een bodemprijs ongezien iets over internet kunnen kopen, en dan nog denken dat ze een werelddeal doen, dan is er geen helpen aan (ook niet door regulering van de overheid).
Ben je nu serieus van mening dat dit niet (een beetje) eigen schuld is?

[email protected]
Berichten: 6
Lid geworden op: 15 feb 2012 16:21

Re: BVA Auctions bv houd bewust informatie achter

Ongelezen bericht door [email protected] »

@Helveet

Nee, Ik ben niet met je eens. Ik ben, en blijf van mening dat er een uitstekende beschrijving van het te koop aangeboden artiekel op de website dient te worden gezet. Aangevuld met foto's.

Stel dat ik uit Groningen naar Den Haag was gekomen om te kijken.......
Was ik ook behoorlijk pissig geweest omdat de hele rit voor niks zou zijn geweest. Alleen daarom al zou een goede omschrijving erbij horen.

En Nee, het is niet mijn eigen schuld. Ik heb regelmatig spullen gekocht via Online Veiligen, van complete motoren aan toe, en dat is nog nooit zo tegen gevallen als nu. Maar dat ik teveel heb betaald voor dat ding is tot daar aan toe.....medewerkers van hunzelf waren het met mij eens dat het niet klopte. Allen deze moesten van de "baas"hun mond houden en werden weggestuurd. Dat het niet klopt wat zij doen, weten ze zelf. Truck is alleen om dit zo stil mogelijk te houden.

Peter

Helveet
Berichten: 13
Lid geworden op: 09 jun 2005 14:28

Re: BVA Auctions bv houd bewust informatie achter

Ongelezen bericht door Helveet »

Geeft niet, je hoeft het niet met mij eens te zijn.
Ikzelf koop vrij veel op veilingen voor mijn eigen bedrijf, en heb er zeer zelden spijt van gehad. Is het te ver om te gaan kijken, dan bied ik ook niet (of een belachelijk lage prijs).
Echte koopjes zijn niet meer mogelijk bij BVA, teveel mensen bieden teveel geld. Laatst bij een veiling gezien dat er inclusief veilingkosten meer betaald werd voor gebruikte motorfietsen dan dat ze nieuw kosten.......

[email protected]
Berichten: 6
Lid geworden op: 15 feb 2012 16:21

Re: BVA Auctions bv houd bewust informatie achter

Ongelezen bericht door [email protected] »

@Helveet

Normaal heb ik ook geen problemen ermee, maar dat ik bewust in de **** genomen wordt vind ik niet leuk. een slechte deal maken we allemaal wel eens.
Vandaar dat ik dit schaar onder "bewuste oplichting" helemaal al omdat er met het bod geklooit is.

Peter

MAXIEM

Re: BVA Auctions bv houd bewust informatie achter

Ongelezen bericht door MAXIEM »

[email protected]

Je schrijft:
BVA Auctions bv houd bewust informatie achter - 15 feb 2012 16:39

[]Hierna heb ik het bedrijf gekwalificeerd als regelrechte oplichters. Op hun site beweren ze helaas ook nog dat ze zaken doen met de overheid en andere geremomeerde bedrijven, maar als ze dat doen lijkt het mij beter deze samenwerking te beeindigen. voor ieder ander heb ik het advies: BLIJF WEG BIJ DIT BEDRIJF nu het nog kan
Of het oplichters zijn zoals jij schrijft, kan ik natuurlijk niet beoordelen. Wel is het zo dat zij voorafgaande aan een deal geen essentiële informatie mogen achterhouden en dat hebben ze -zoals jij aangeeft- blijkbaar wél gedaan.

Maxiem.

spronk1966
Berichten: 20
Lid geworden op: 17 dec 2011 10:28

Re: BVA Auctions bv houd bewust informatie achter

Ongelezen bericht door spronk1966 »

[email protected]

Heeft wel grotendeels gelijk
Ook bij kijkdagen mag men bepaalde goederen niet uitproberen
Waar ik me zlef aan stoor bij dit soort bedrijven is dat deze veilingbedrijf artikelen aanbied en dat er ook nog een andere dezelfde artikelen aanbied(proveiling)
Je bent wel gebonden aan een bod maar tussentijds kunnen hun alles veranderen.
Ik heb dat zelf meegemaakt bij weer een andere veilingsite namelijk
puper.nl.
Men zou deze veilingbedrijven eens ene keer goed onder de loep moeten nemen want mij idee is het vaak ook zo dat het een grote oplichtersbende .
Dus mensen gewoon niet doen

Koop het particulier dan kun je het ook nog eens controleren voordat je het betaald!!!

Vries527
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 mei 2012 13:40

Re: BVA Auctions bv houd bewust informatie achter

Ongelezen bericht door Vries527 »

Als je iets op een veiling koopt moet je rekening houden met extra kosten (in geval voertuig).
Bij een wat grotere aankoop ALTIJD gaan kijken.
Of héél laag bieden.

Bij een auto, kijk eerst op b.v. Gaspedaal.nl om te zien welke vanafprijs er voor een dergelijke auto gevraagd wordt. Bedenk dan geen kans op garantie oid.
Dus moet je hieronder blijven zitten.

Nou als ik dan kijk wat soms de vanafprijs is, dan is dat zeker niet aantrekkelijk.

Ik heb goede en helaas ook minder goede ervaring met BVA.

Met name als er iets is zijn ze zeker niet fatsoenlijk aan de telefoon.
1 keer had ik mij vergist in afhaaldag, was toen nog met vakantie. Ik kreeg een halve dag extra maar kon het niet op tijd regelen (1 uur te laat!!)
Kreeg toen een de rekening met exorbitante kosten, denk aan 150 euro admin kosten + arbeidsloonkosten tegen een tarief wat niet past bij de medewerkers welke op de afhaaldagen rondlopen (niet denegerend bedoeld).

Je staat dan met je rug tegen de muur, als ik dan vroeg wat ze ervoor gedaan hebben kreeg ik een grote mond.
Ook de bevestiging hiervan heb ik niet schriftelijk gekregen, was wel toegezegd.
Alleen een herinnering van de factuur.

Kortom bieden op veilingen is risicovol en de veilinghuizen heb ik inmiddels zo mijn bedenkingen over.
Ik weet dat ze winst moeten maken en dus verkopen, maar ze zitten op en soms over het randje.

Groet, de Vries.

[email protected]
Berichten: 6
Lid geworden op: 15 feb 2012 16:21

Re: BVA Auctions bv houd bewust informatie achter

Ongelezen bericht door [email protected] »

Beste de Vries,

Natuurlijk heb je gelijk dat me eerst moet gaan kijken als ne bied op auto's, maar deze gasten verhullen willens en wetens informatie die een respectabel bedrijf niet zou achterhouden.
En bij alles gaan kijken is ook lastig. Je er iedere keer vrij voor nemsn en ikzelf moet dan ook nog eens 120 km voor rijden. Dus bij kleinere bedragen moet je af kunnen gaan op de door hun gegeven "volledige" informatie. Helaas is dit bedrijf BVA geen betrouwbaar bedrijf. Het is meer een oud-ijzerboer met criminele inslag. En ansthazen zijn het ook nog want terugbellen durven ze niet eens. Het is dat mijn chauffeur er niet tegen kon, maar anders had ik er een op zijn bek getimmert.
Peter

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: BVA Auctions bv houd bewust informatie achter

Ongelezen bericht door berndv »

Het is een veiling, niets meer en niets minder. Als je op de visveiling vis koopt, mag je het ook niet eerst proeven, dit koop je per kilo, en je mag kijken in de bakken hoe het er uit ziet. Als je bij de bloemenveiling koopt, koop je ook op zicht, daar mag je de bloemen ook jiet uit de bakken halen.

Een veiling is geen winkelaankoop, en geniet ook nie dezelfde bescherming. Er ligt meer verantwoordelijkheid bij de consument. Helaas kunnen veel consumenten niet met meer verantwoordelijkheid om gaan, en doen ze het hoogste bod op een veiling omdat dat zo lekker goedkoop is. Dan komen er nog veilingkosten bij op en ben je uiteindelijk duurder uit.

Het feit dat je daar misschien niet helemaal correct wordt behandeld als persoon is een gevoel. Jij hebt het gevoel dat je niet corrct wordt behandeld. Ik zou me wel iets van een botte reactie kunnen voorstellen als er continu consumenten bellen omdat ze graag garantie willen, of willen ruilen, omdat er iets stuk is. Helaas blijft het een veiling.

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: BVA Auctions bv houd bewust informatie achter

Ongelezen bericht door sjoegel »

Je moet altjd gaan kijken. Daar zijn de kijkdagen voor. Goederen worden er namelijk voetstoots verkocht in de staat waar ze zich op het moment van de hamerslag bevinden. BVA is geen webwinkel.
Wees een vent en neem je verlies als een kerel. Had je maar moeten gaan kijken. Dit wordt ook altijd geadviseerd.

[email protected]
Berichten: 6
Lid geworden op: 15 feb 2012 16:21

Re: BVA Auctions bv houd bewust informatie achter

Ongelezen bericht door [email protected] »

Beide laatste hebben duidelijk nog nooit iets met B V A te maken gehad.
Als je niet weet waarover je lult doe het dan niet

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: BVA Auctions bv houd bewust informatie achter

Ongelezen bericht door sjoegel »

Omdat ons antwoord je niet aanstaat ? Door het niet lezen van de veilingvoorwaarden, waarin o.a talloze keren naar de kijkdagen wordt verwezen, heb je jezelf een miskoop gekocht.

Je bent duidelijk niet op de hoogte van de gebruiken in de veilingwereld.

Op een veiling moet je heel erg oppassen. Wanneer bijvoorbeeld een handelaar zit met probleemgoederen is de makkelijkste weg die naar een veiling. Dan is die van zijn zooi af en geen gedoe met garantie want die krijg je niet op een veiling.

Een veiling is geen webwinkel. Dit vergeten mensen nogal eens.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: BVA Auctions bv houd bewust informatie achter

Ongelezen bericht door berndv »

Valt mij nog mee dat ik niet meteen wordt beschuldigd in dienst te zijn van bva :lol:

Maar ik heb redelijk wat ervaring met veilingen. Zowel met het aanbieden bij veilinghuizen, als het kopen p een veiling. Zowel prive als zakelijk.

Meneer bohm koopt 1 x wat op een veiling, voelt zich genaaid en is meteen ervaringsdeskundige? U wilde voor een duppie op de eerste rang zitten, dacht dat u een mooi koopje had en toen u het ophaalde had u niet de verkoper genaaid, maar was u genaaid. U hebt het risico genomen om geen gebruik te maken van de kijkdagen, dit is het gevolg. Zoals gezegd, het is geen webshop of een winkel, het is een veiling.

Als het nog goed verkoopbaar zou zijn, zou het wel in een winkel staan. En ik wil niet zeggen dat een veiling rotzooi verkoopt, absoluut niet, maar je moet zeker wel eerst kijken voordat je iets koopt.

freddie21
Berichten: 16
Lid geworden op: 24 jul 2009 10:28

Re: BVA Auctions bv houd bewust informatie achter

Ongelezen bericht door freddie21 »

Dat van die grote bek klopt wel. Ik had in maart bij een veiling een tuinset gekocht in Duiven. Ik woon daar niet in de buurt en volgende de veiling was het in nieuwstaat. Dus weinig reden om naar de kijkdag te gaan dacht ik. Toen ik daar kwam en 1100 euro moest pinnen vroeg ik of ik de set even mocht zien (dus niet inspecteren maar gewoon zien). Ik kreeg toen dus dezelfde grote bek en ze zeiden dat ik maar op de kijkdag had moeten komen.

Net of ik daar iets aan had gehad als er iemand die ochtend met een palletwagen tegenaan was gereden.

Ik zei dat men moeilijk van mij kon verwachten dat ik zonder ook maar een blik op de spullen te mogen werpen geen 1100 euro ging pinnen.

Toen kreeg ik dus de grote bek! "Joh dan neem het toch niet! Dan gaan we naar de rechter en dan krijgen we ons geld daar wel!" Dus ik zei "prima doe je dat" zeg jij maar tegen de rechter dat je mij niet even wilde laten kijken.

Toen kwam er een bij die wel bij zijn verstand was en die begon de boel te sussen want ik stond al bijna weer buiten. Hij zei dat ik wel even mocht kijken maar nergens aan mocht zitten. Dat had ik ook nooit gevraagd dus uiteindelijk opgelost. Maar wat een vervelende lui zeg!

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: BVA Auctions bv houd bewust informatie achter

Ongelezen bericht door sjoegel »

Ik denk dat ze snibbig worden vanwege de vele particuliere kopers die denken bij een gewone winkel te kopen. Ik koop regelmatig op veilingen en ik zie de waar op de kijkdag. Daarna, na de veiling, is het gebruik eerst te betalen en dan met de bon je spullen op te halen.

Het is de toon die de muziek maakt. Wanneer je aardig doet tegen die lui zijn ze dat ook wel naar jou toe.

Veilinghuisdeskundige Sjoegel.

witte angora
Berichten: 30845
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: BVA Auctions bv houd bewust informatie achter

Ongelezen bericht door witte angora »

Op een veiling gekocht, nog nooit. Wel eens op een veiling gekeken, om te zien hoe het er aan toe gaat. Ik denk inderdaad, wat meerdere mensen hier zeggen, dat de spelregels gewoon anders zijn dan in een (web)winkel, en dat je heel anders met het fenomeen veiling om moet gaan.

Het eerste is: bieden=kopen. Heb je een bod uitgebracht, dan ben je verplicht het artikel af te nemen als je het hoogste bod hebt uitgebracht. Het is geen marktplaats waar je biedt, dan eens gaat kijken, en dan alsnog besluit het niet te nemen.

Dan is er het opgeld, dat kan makkelijk 25-30% zijn, maar er kunnen meer kosten aan vast zitten. Daarom is het goed van tevoren, op de kijkdag, vast te stellen hoeveel het product je waard is, en daar je maximale bod op te baseren.

En ja, die kijkdag is er niet voor niets, dat is inderdaad om met eigen ogen te zien waar je op bied, want eenmaal als hoogste geboden, zit je er gewoon aan vast.

Een en ander betekent dat je minimaal twee keer naar de locatie moet: de kijkdag, en dan in ieder geval de ophaaldag, en als je in de zaal biedt, en het product niet meteen mee kunt nemen, een derde keer. Reken dus de benzinekosten en eventueel de huur van een aanhanger.

Als je dit allemaal weet, en dan ziet wat voor figuren er soms rondlopen, die soms bedragen neer tellen die de spullen helemaal niet waard zijn (*), dan weet je dat een veiling helemaal niet zo lucratief is als veel mensen denken. Want voordat je inderdaad een keer je slag geslagen hebt, heb je waarschijnlijk al een aantal veilingen achter de rug met de nodige kosten.

(*) Bij het Venduehuis in Den Haag komt er regelmatig eentje die steenrijk is, die koopt echt alles wat hij hebben wil, ongeacht wat het moet kosten. De meeste handelaren zeggen: als hij er is, kun je net zo goed naar huis gaan, je zit er gewoon je tijd te verdoen.

Overigens, als je bij BVA kijkt, wel eens bij de auto's gekeken? Van iedere kras of schade wordt een foto gemaakt, ze laten je heus wel zien dat je geen nieuwe koopt. Dat is op Marktplaats wel anders, denk je op de foto's iets moois te zien, rijdt je er heen, en al voordat je de auto uit bent, ben je al weer op de terug weg. :?

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: BVA Auctions bv houd bewust informatie achter

Ongelezen bericht door berndv »

Kijk voor de gein eens 's avonds op veronica naar storage wars. Daar worden opslagboxen met betalingsachterstanden geveild. De box gaat open, je mag vanaf de deur er in kijken en daarna mag je bieden. Er aan komen is niet aan de orde, je koopt het zoals gezien, niet zoals getest, geprobeerd, geproefd of wat dan ook. En dan kan het voorkomen dat je iets koopt wat niets waard is. Een veiling is een risico. Als je op de visafslag vis koopt via veiling, mag je ook niet eerst proeven, je mag kijken, daarom heet een kijkdag ook een Kijkdag. Je geniet niet de bescherming als een consument in een (web)winkel.

Gesloten