LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Coolblue bezorgtermijn
-
Coolblue bezorgtermijn
Samsung Galaxy S5 besteld, voor 23.59 uur besteld, morgen in huis. Gelul, S5 besteld op vrijdagmorgen 8.00 uur dus tijd zat te over voor de zaterdag bezorging, mooi niet pakket word pas op maandagavond bezorgt. Kwam hier zaterdagochtend achter na controle Track & Trace. Gelijk Cool Blue gebeld, zijn hier waarschijnlijk mee bekent, want ze doen er alles aan om je af te poederen. Ik heb er duidelijk op aangedrongen het toestel hoe dan ook vandaag nog te laten bezorgen.
Willen helemaal niks voor je doen. Dus let op bezorging kan anders uitpakken dan je verwacht!
Willen helemaal niks voor je doen. Dus let op bezorging kan anders uitpakken dan je verwacht!
Re: Coolblue bezorgtermijn
Verschrikkelijk. Oplichters zijn het.Eddie Klijn schreef:Samsung Galaxy S5 besteld, voor 23.59 uur besteld, morgen in huis. Gelul, S5 besteld op vrijdagmorgen 8.00 uur dus tijd zat te over voor de zaterdag bezorging, mooi niet pakket word pas op maandagavond bezorgt. Kwam hier zaterdagochtend achter na controle Track & Trace. Gelijk Cool Blue gebeld, zijn hier waarschijnlijk mee bekent, want ze doen er alles aan om je af te poederen. Ik heb er duidelijk op aangedrongen het toestel hoe dan ook vandaag nog te laten bezorgen.
Nounounou, het is me wat! Ik vind dat u het nog netjes uitdrukt eigenlijk. Pas op maandag leveren en dan nog dat poederen erbij...Eddie Klijn schreef:Samsung Galaxy S5 besteld, voor 23.59 uur besteld, morgen in huis. Gelul, S5 besteld op vrijdagmorgen 8.00 uur dus tijd zat te over voor de zaterdag bezorging, mooi niet pakket word pas op maandagavond bezorgt. Kwam hier zaterdagochtend achter na controle Track & Trace. Gelijk Cool Blue gebeld, zijn hier waarschijnlijk mee bekent, want ze doen er alles aan om je af te poederen. Ik heb er duidelijk op aangedrongen het toestel hoe dan ook vandaag nog te laten bezorgen.
Klopt,maar dan wel gel*l van jou. Heb je slachtofferhulp al benaderd want die zal je zeker nodig hebben bij een drama als dit. Ga toch spelen.Eddie Klijn schreef:Samsung Galaxy S5 besteld, voor 23.59 uur besteld, morgen in huis. Gelul, S5 besteld op vrijdagmorgen 8.00 uur dus tijd zat te over voor de zaterdag bezorging, mooi niet pakket word pas op maandagavond bezorgt. Kwam hier zaterdagochtend achter na controle Track & Trace. Gelijk Cool Blue gebeld, zijn hier waarschijnlijk mee bekent, want ze doen er alles aan om je af te poederen. Ik heb er duidelijk op aangedrongen het toestel hoe dan ook vandaag nog te laten bezorgen.
Wat een schande zeg. Ik zou ze NU bellen en dan eisen dat ze em morgenochtend op de fiets komen brengen.
-
Eddie heeft natuurlijk gewoon gelijk.
Op de website van Coolblue staat pontifical vermeldt dat ze de volgende dag bezorgen, zelfs al is dat op een zondag. Ze zeggen dat ze de beste bezorgserivce van heel Nederland hebben.
Moet ze het natuurlijk wel waarmaken...
Op de website van Coolblue staat pontifical vermeldt dat ze de volgende dag bezorgen, zelfs al is dat op een zondag. Ze zeggen dat ze de beste bezorgserivce van heel Nederland hebben.
Moet ze het natuurlijk wel waarmaken...
Ondanks alle reclame uitingen gelden ook hier de AlgemeneVoorwaarden..duh...
En daarin vind ik dit:
En daarin vind ik dit:
Levering en uitvoering**Artikel 13**
Wij doen ons best om jou goed van dienst te zijn. Daar zijn we een beetje obsessief in.
Als je voor 23.59 uur iets bij ons bestelt, ontvang je het al de volgende dag. Tenzij we iets anders met je hebben afgesproken. Als de bezorging van het product langer duurt, of als we niet alles op tijd kunnen bezorgen, hoor je dat zo snel mogelijk. Op dat moment kun je afzien van je aankoop. Als je van tevoren al had betaald, krijg je je betaling binnen 10 dagen teruggestort.
Als we een besteld product niet meer kunnen leveren krijg je je geld terug, of bieden we je een goed alternatief aan. Zo'n vervangend artikel mag je altijd ruilen.
Als een product beschadigt of kwijtraakt voordat het bij jou of een door jou aangewezen ontvanger aankomt, is dat onze verantwoordelijkheid.
Ik vind de klacht van TS wel terecht.
De winkel adverteert met een belofte om klanten te lokken. Veel mensen willen hun internetaankopen nou eenmaal zo snel mogelijk in huis hebben en dan kan die snelle levertermijn hen over de streep helpen om bij deze winkel te bestellen in plaats van bij de concurrent.
Natuurlijk kun je niet garanderen dat je vervoerder geen vertraging op loopt. Zou die winkel alleen claimen dezelfde dag te verzenden dan was er niets aan de hand, maar ze beloven iets wat ze niet waar kunnen maken, en dat is een foute zaak.
Ik vind het ook wat ver gezocht om te verwachten dat een consument voor elke bestelling eerst maar eens een lijvig document met algemene voorwaarden door moet gaan zitten pluizen.
De winkel adverteert met een belofte om klanten te lokken. Veel mensen willen hun internetaankopen nou eenmaal zo snel mogelijk in huis hebben en dan kan die snelle levertermijn hen over de streep helpen om bij deze winkel te bestellen in plaats van bij de concurrent.
Natuurlijk kun je niet garanderen dat je vervoerder geen vertraging op loopt. Zou die winkel alleen claimen dezelfde dag te verzenden dan was er niets aan de hand, maar ze beloven iets wat ze niet waar kunnen maken, en dat is een foute zaak.
Ik vind het ook wat ver gezocht om te verwachten dat een consument voor elke bestelling eerst maar eens een lijvig document met algemene voorwaarden door moet gaan zitten pluizen.
komt niet vaak voor, MAAR:
Bij Coolblue hebben ze TWEE varianten van de AV. De leesbare- en de juridisch correcte- versie. En als je gaat bestellen moet je volgens de wet jezelf op de hoogte hebben gesteld van die AV. En de webshop moet zich ervan vergewissen dat de klant dat niet over het hoofd kan zien. Directe link naar de AV's dus. Coolblue heeft dat toch echt heel netjes voor mekaar. Daar kun je dus niets van zeggen.
En daarmee is ook jouw argument niet steekhoudend, Nibt. Sorry. TS is een zeur omdat het eens een keertje tegenvalt. Tja.
Toen mijn vriendin haar Tesla bestelde gold er een levertijd van drie maanden, al had ze em liever een paar dagen later op de oprit staan. Blijkt dat het ding pas over 4 maanden komt...Het is nu eenmaal zo, zeuren heeft geen zin.
Bij Coolblue hebben ze TWEE varianten van de AV. De leesbare- en de juridisch correcte- versie. En als je gaat bestellen moet je volgens de wet jezelf op de hoogte hebben gesteld van die AV. En de webshop moet zich ervan vergewissen dat de klant dat niet over het hoofd kan zien. Directe link naar de AV's dus. Coolblue heeft dat toch echt heel netjes voor mekaar. Daar kun je dus niets van zeggen.
En daarmee is ook jouw argument niet steekhoudend, Nibt. Sorry. TS is een zeur omdat het eens een keertje tegenvalt. Tja.
Toen mijn vriendin haar Tesla bestelde gold er een levertijd van drie maanden, al had ze em liever een paar dagen later op de oprit staan. Blijkt dat het ding pas over 4 maanden komt...Het is nu eenmaal zo, zeuren heeft geen zin.
-
Als ik wat bestel bij coolblue altijd andere dag in huis!!ken die tent al vanaf dat hij klein begon,alleen als pda shop,toen al zeeeeer betrouwbaar....
Ooit aangedacht dat je wel eens keer pech kan hebben,denk het niet,als je zo ook tekeer gaat aan de tel,poeier ik je ook af...mazzel denk ik dan...
Eigenlijk nu ook
Uh neeeee werk er niet,geen aandelen of wat dan ook,voor daar weer mee gestrooid wordt,alleen de waarheid...
Mischien tpg,traag??goh ja dat is waar die bezorgen he mmmmmm,coolblue levert af bij tpg...mmmm....plichters man man man,schandpaal...vermoeiend als je zo door leven moet...
Ooit aangedacht dat je wel eens keer pech kan hebben,denk het niet,als je zo ook tekeer gaat aan de tel,poeier ik je ook af...mazzel denk ik dan...
Eigenlijk nu ook
Uh neeeee werk er niet,geen aandelen of wat dan ook,voor daar weer mee gestrooid wordt,alleen de waarheid...
Mischien tpg,traag??goh ja dat is waar die bezorgen he mmmmmm,coolblue levert af bij tpg...mmmm....plichters man man man,schandpaal...vermoeiend als je zo door leven moet...
Als dat toestel al onderweg is met PostNL, kunnen zij er ook niet zoveel aan doen. Soms is overmacht ook niet meer dan dat, eerlijke overmacht. Zelfs bij toch een goed bekend staande en innovatieve e-tailer als coolblue kán dit wel eens voorkomen.
Klijn zul je wel ergens zijn met je gezeur. Als er een webwinkel is die fantastisch werkt is het Coolblue wel!Eddie Klijn schreef:Samsung Galaxy S5 besteld, voor 23.59 uur besteld, morgen in huis. Gelul, S5 besteld op vrijdagmorgen 8.00 uur dus tijd zat te over voor de zaterdag bezorging, mooi niet pakket word pas op maandagavond bezorgt. Kwam hier zaterdagochtend achter na controle Track & Trace. Gelijk Cool Blue gebeld, zijn hier waarschijnlijk mee bekent, want ze doen er alles aan om je af te poederen. Ik heb er duidelijk op aangedrongen het toestel hoe dan ook vandaag nog te laten bezorgen.
Hulde aan Coolblue!
En ga maar ergens anders Klijn zijn.
Als Cool Blue kunt aantonen wanneer er besteld is en Cool Blue niet aan de door haar zelf opgelegde verplichting voldoet, dan kun je direct ontbinden. Ontbinding moet alleen wel schriftelijk gebeuren. De verzendkosten van de retourzending zijn in dat geval voor Cool Blue.
Wat je stelt is niet helemaal waar. De AV moeten namelijk ter hand worden gesteld ander zijn ze niet van toepassing. De consument hoeft niet om die av te vragen of moeite te doen om ze ergens op de site te vinden. Het feit dat de site onderop ergens een zinnetje heeft staan, gebruik van deze website betekent dat je de av accepteert is niet genoeg. Laat cool blue maar bewijzen dat ik op moment van bestelling die av heb kunnen inzien.encore schreef:komt niet vaak voor, MAAR:
Waar gaat het heen met deze wereld, als er al geklaagd wordt wanneer er een dag later bezorgd wordt.
nog even verder kijkend op hun site.
De AV zijn tijdens het bestelproces niet op te slaan. Ook hoef je de AV niet expliciet te accepteren. Ik denk dat de webshop hier toch de mist in gaat hoe tevreden ik ook (meestal) over ze ben.
De AV zijn tijdens het bestelproces niet op te slaan. Ook hoef je de AV niet expliciet te accepteren. Ik denk dat de webshop hier toch de mist in gaat hoe tevreden ik ook (meestal) over ze ben.
Waar gaat het heen met deze wereld als bedrijven en mensen hun gemaakte afspraken niet na hoeven komen en daar steeds mee wegkomen...mh73 schreef:Waar gaat het heen met deze wereld, als er al geklaagd wordt wanneer er een dag later bezorgd wordt.
Tijdens het bestellen is dat vinkje aanvinken rechtsgeldig. Tevens staat er een link naar de AV in de bevestigingsmail. Coolblue valt in dit geval absoluut niets te verwijten, zelf jij kunt ze nergens de schuld van geven Olaf.olaf79 schreef:... Laat cool blue maar bewijzen dat ik op moment van bestelling die av heb kunnen inzien.
Algemene voorwaarden die niet op juiste manier zijn aangeboden zijn wel rechtsgeldig doch kan de wederpartij een of meerdere bedingen vernietigen, dit is dus niet verplicht. Algemene voorwaarden worden niet op de juiste manier aangeboden als deze ter beschikking worden gesteld zonder dat deze te downloaden zijn. Algemene voorwaarden worden eveneens niet op de juiste manier aangeboden als deze pas bij de bevestigingsmail worden meegezonden. Een vinkje betekent juridisch gezien helemaal niets. Een consument hoeft de algemene voorwaarden niet uitdrukkelijk te aanvaarden. Algemene voorwaarden hoeven niet gelezen te worden.
Algemene voorwaarden mogen niet onredelijk bezwarend zijn. De tekst "vandaag besteld morgen is huis" op de home pagina is een algemene voorwaarden. Het is onredelijk bezwarend om hier achteraan te plakken "of morgen" te plakken door deze voorwaarden te plaatsen op een pagina die door de doorsnee consument niet (vooraf) gelezen wordt. Dit is overigens ook een misleidende handelspraktijk, waarvoor een klacht bij RCC open staat.
Algemene voorwaarden mogen niet onredelijk bezwarend zijn. De tekst "vandaag besteld morgen is huis" op de home pagina is een algemene voorwaarden. Het is onredelijk bezwarend om hier achteraan te plakken "of morgen" te plakken door deze voorwaarden te plaatsen op een pagina die door de doorsnee consument niet (vooraf) gelezen wordt. Dit is overigens ook een misleidende handelspraktijk, waarvoor een klacht bij RCC open staat.
Ik zou me eerder afvragen waar het heen gaat met deze wereld als er niet geklaagd mag worden wanneer een verkoper zijn beloftes niet nakomt.mh73 schreef:Waar gaat het heen met deze wereld, als er al geklaagd wordt wanneer er een dag later bezorgd wordt.
Laatst gewijzigd door alfatrion op 28 sep 2014 12:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Dat is een beetje onzin, vind je niet? Coolblue kan er er niets aan doen als de bezorgdienst er een potje van maakt. Hoogstens dat ze op hun website moeten zetten: vandaag besteld, vandaag verstuurd, in plaats van 'vandaag besteld, morgen bezorgd'.olaf79 schreef:Waar gaat het heen met deze wereld als bedrijven en mensen hun gemaakte afspraken niet na hoeven komen en daar steeds mee wegkomen...mh73 schreef:Waar gaat het heen met deze wereld, als er al geklaagd wordt wanneer er een dag later bezorgd wordt.
Wat een website ook op de site zet, je kan er zelf bij nadenken dat het soms kan gebeuren dat een pakje er langer over doet. Hadden we laatst niet een onderwerp waarbij de ts boos was dat iets sneller bezorgd was dan aangegeven? En dat is het probleem van deze tijd. Het is gewoon nooit meer goed. Men wil iets op een bepaalde manier en dan moet het ook maar zo.