![Confused :?](./../images/smilies/icon_confused.gif)
Om ter zake te komen: voor zover ik kan zien gelden de regels in boek 7 BW omtrent garantie en nakomen van de koopovereenkomst onverminderd het recht op retour m.b.t. koop op afstand in boek 6. Volgens 7:21 BW moet het vervangen van een defect product voor de koper kosteloos zijn. Verkoper is echter andere mening toegedaan en ik moet de verzendkosten betalen om het product terug te sturen. Iemand hier meer ervaring mee?
Art 21:
1 Beantwoordt het afgeleverde niet aan de overeenkomst, dan kan de koper eisen:
...
c vervanging van de afgeleverde zaak, tenzij de afwijking van het overeengekomene te gering is om dit te rechtvaardigen, dan wel de zaak na het tijdstip dat de koper redelijkerwijze met ongedaanmaking rekening moet houden, teniet of achteruit is gegaan doordat hij niet als een zorgvuldig schuldenaar voor het behoud ervan heeft gezorgd.
2 De kosten van nakoming van de in lid 1 bedoelde verplichtingen kunnen niet aan de koper in rekening worden gebracht.
Edit: https://www.consuwijzer.nl/nieuws/lezer ... en-webshop
Voor zover ik kan zien is er wat dat betreft niets veranderd met de WKoA, ook niet per 13 juni.
Juridisch samengevat wil ik de overeenkomst niet ontbinden o.g.v 6:230o BW (verkoop op afstand waar de verkoper op hamert, waarbij retourkosten voor koper zijn) maar vorder ik nakoming van de overeenkomst, nl. herstel of vervanging.